LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door lions90 »

In een vandaag verschenen artikel in het Financieele Dagblad wordt het onderzoek van Radar naar de misstanden van Labouchere bevestigd. Hieronder het volledige artikel zoals verschenen in het Financieele Dagblad van 5 november 2003.

Artikel
Bank Labouchere benadeelde klanten van dochter Legio

AMSTERDAM - Bank Labouchere heeft klanten van dochter Legio Lease jarenlang te veel in rekening gebracht bij het kopen van aandelen voor leasepakketten. Legio was hiervan niet op de hoogte. Labouchere-handelaren pompten hiermee de resultaten van hun afdeling op.

Dat bevestigen bronnen die bekend zijn met het dossier. Dexia heeft het dossier overgedragen aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De toezichthouder wil desgevraagd niet reageren, omdat het nooit spreekt over individuele zaken.

Het benadelen van Legio-klanten door Labouchere was volgens meerdere bronnen 'meer dan incidenteel, maar geen beleid'. Eigenaar Dexia heeft volgens deze bronnen niet kunnen nagaan hoeveel er te veel in rekening is gebracht. Voor individuele klanten zou het gaan om kleine bedragen.

Intern onderzoek
De conclusies zijn het resultaat van een diepgaand, intern onderzoek door Dexia. De Belgische bank weigert commentaar. Het heeft eerdere aantijgingen in deze richting, gedaan in het televisieprogramma Radar, krachtig ontkend. Ook oud-eigenaar Aegon zegt niet geweten te hebben van deze praktijk.

Voor zover bekend zijn er geen beleggers die Dexia of Aegon aansprakelijk willen stellen voor deze ongeoorloofde praktijken.

Toezichthouder AFM bracht vorige week al een kritisch rapport uit over ongeoorloofde praktijken van de aanbieders van effectenlease, overigens zonder namen te noemen. De AFM stelde dat 'één of meer aanbieders' cliënten niet tegen de beste prijs afrekenden. De prijs 'week in ongunstige zin af van de daadwerkelijke beurskoers(en) op de betreffende dag'. Beleggers zijn benadeeld door het breken van de zogeheten best-execution-regel.

Volgens betrokkenen brachten de Amsterdamse handelaren van Labouchere, die de orders uitvoerden voor Legio in Leiden, 'meer dan incidenteel' kosten in rekening terwijl de handel in aandelen vrij van kosten zou zijn.

Naar verwachting worden deze overtredingen meegenomen in een eventuele boete van de AFM. Of er sancties komen voor de Labouchere-handelaren of directeuren van de handelsafdeling is onbekend.

Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad

Lees deel twee van het artikel

nederlander
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 okt 2003 14:14

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door nederlander »

Of we gaan winnen.
Betalen deed ik allang niet meer.
Laat ze maar komen, ik lust ze rauw!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Waarom zou je betalen onder protest, je bent oplicht dus stop je de betaling,
Je kunt toch wel een beetje consequent zijn, er komt steeds meer waarheden boven water, Labouchere vandaag weer, ze beschuldigen de gedupeerde van hebzucht, maar zij zijn de enige die hun zakken vullen, op ieder niveau, en de echte gedupeerde die trouw zijn termijntjes betaalde word gezien als hebzuchtig
Terwijl “de heren” met hun dreigementen lekker en zonder risico hun zakken vullen, zelfs als dat illegaal moet gebeuren,

De verschillende rapporten liegen er toch niet om, tros Radar krijgt gelijk,
Het is een zichzelf verrijkend groepje financiële criminelen, die alleen in Nederland (lees achterstandsgebieden) vrijelijk kan gaan lopen graaien,
En als de zaak uit de hand gaat lopen dan maar snel verkopen, ditmaal aan Dexia, die dan op zijn beurt weer zeer agressief en verblind probeert de laatste centen binnen te slepen goed of kwaadschiks. Arrogantie tot hun credo verklaren. vanuit hun burcht v.h. kwaad lekker slachtofferje pestten, gewoon omdat ze die opdracht krijgen.
Onnadenkende machines zonder moraal of gevoel. Oppervlakkigheid troef.

Beste mensen, wat hier gebeurt, is een schande, Incasso bureaus, B.K.R., E.D.R. Dexia Nederland, en alle medewerkers, schande, en nog zijn we maar bij het topje van de ijsberg.

Het begint er steeds meer op te lijken dat ook Dexia zelf gedupeerde is
Misschien zouden ze moeten overwegen ook maar lid te worden van Leaseverlies of beter Payback, kunnen alle gedupeerden procederen tegen Aegon.

groetjes en slaap lekker iedereen, morgen weer een nieuwe dag vol nieuwe schandalen. Ton

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door familievader »

voor zover ik weet handelt dit artikel over kosten die in rekening zijn gebracht. niet over verkeerde, cq te hoog berekende koersen. ik vrees dat dit artikel slechts ijdele hoop brengt. Jammer........

Gast

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is even een vraag voor Aert.

Is het zo dat ik de automatische incasso's stop kan zetten?
Volgens mij moet je dan de "rode kaart" opsturen naar Dexia, maar ik denk dat ze die naast zich neerleggen.
Ik heb nog twee contracten lopen, een Bespaarplan en de Winstvertiendubbelaar. Voor mijn gevoel is het zo als je ze gewoon doorbetaal je in zekere zin akkoord gaat, terwijl ik ze het liefste stop wil zetten. Is er iemand die al zo'n rode kaart ingestuurd heb?

Gast

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dexia is wettelijk verplicht de automatische incasso te stoppen, mochten
ze desondanks toch incasseren dan kan je middels de gele kaart jouw
bank opdracht geven het geld terug te vorderen bij Dexia.

Je kan ook bij jouw bank een selectieve incassostop laten uitvoeren, je rekening wordt dan geblokkeerd voor Dexia.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door heuve319 »

Het is wel even lastig natuurlijk, maar als het helemaal niet wil lukken kun je altijd nog je bankrekening opzeggen en (eventueel elders) een nieuwe bankrekening openen.
Ook als je al je geld van de rekening afhaald kan Dexia er niets meer afhalen, toch ?
Succes !
Laatst gewijzigd door heuve319 op 06 nov 2003 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Als je de incasso stop laat zetten pleeg je wel contractbreuk, als je de restschuld niet betaald trouwens eveneens.

De praktijken van extra kosten door Labouchere zijn misschien aanvechtbaar, maar het gaat hier om kleine bedragen per contract, misschien hooguit 100 euro. Als percentage van de restschuld is dit maar weinig, en aan de restschuld kan Labouchere niks doen, dat komt door de gedaalde beurs.

De stukjes van aert komen altijd over of Dexia hem persoonlijk het mes op de keel heeft gezet om een contract te tekenen. Laten we wel wezen, Dexia heeft risicovolle producten verkocht, maar wij hebben ze gekocht. Er zijn 2 partijen in deze.

Ik ben ben trouwens benieuwd naar de uitslag van de rechtzaak van lennart.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Gast, als je nu even op het envelopje klikt kun je me vragen wat je maar wilt. Dit soort vragen gaan/lopen meestal niet lekker via het forum. Beter is waarschijnlijk nog om je vraag gelijk bij Piet, van Payback neer te leggen.
Mijn reacties laten vaak nogal op zich wachtten. i.v.m. mijn bed gebonden dagen.

En voor Dubio; in zekere zin is dat ook zo, alleen niet letterlijk en niet na het het afsluiten, voor het tekenen van het contract werden mensen gebombardeerd met telefoontjes en voorspellingen steeds werd er op aangedrongen zo snel mogelijk te reageren in andere gevallen is er gewoon gezegd dat de aandelen al gekocht waren. Je voelde je dus verplicht het contract zo snel mogelijk terug te sturen.
Zij; Legio lease wisten wat goed was en hoe je moest handelen, en dus luisterde en vertrouwde je dat, de echte reden en het stukje eigen verantwoordelijkheid kwamen pas ter sprake toen het fout liep, en ze gingen trachtten deze fout af te wentelen op de lessee.
Voor die tijd deden ze alles in belang v.d. lessee, en moest je het dus maar gewoon aan hen overlaten.
Nu weten we beter en meer, maar toen was het gewoon zo.

Ken je deze slogan nog: EN OVER MIJN GELD HOEF IK MIJ GEEN ZORGEN TE MAKEN, DAAR ZORGT LEGIO LEASE VOOR.
Dubio kom op zeg, als je toen had geweten, waar je mee te maken had.

Ik wil er best aan dat Dexia ook belazerd is geworden, het waren immers dezelfde oplichters die ons "het klootjesvolk"ook konden belazeren, kom op ze belazerde zelfs elkaar, maar verder staat mijn stelling gewoon recht overeind. En dat zelfde is het geval voor mijn recht.

Er zijn inmiddels zoveel fouten bekend dat je als rechtvaardig mens niet meer kunt betalen. Je bent gewoon verplicht als nederlander om misstanden aan te pakken. Dat zijn toch normen & waarden, iets van onze regering? Welnu hier zijn zovele misstanden dat het bijna stereotype geworden is.


Groetjes Ton

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nog even terug naar de topic en de stelling ervan.
Natuurlijk gaan de gedupeerde deze zaak winnen, als je tenminste van winnen kunt spreken, ik heb het al eerder gesteld, winnaars zijn er niet in deze bijzonder onprettige zaak, alleen verliezers. maar er moet wel recht gesproken worden, dat staat vast.

Ton

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door issy »

hallo weten julie niet dat incasso bureau s jullie niks kan maken ze hebben geen rechten niks ze kunnen alleen intimideren,deurwaarden integendeel kunnen dat wel zo laat ze maar zoveel incassos sturen als ze willen,ze kunnen niks mogen niks ,dit zag ik toevallig in de progamma kat in de zak,als je toegeeft aan incassos verdiennen zij ook weer,alsof je niet genoeg bent opgelicht lol

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door arend »

Ik heb besloten om mijn restschuld niet te betalen. Als eegalaeser en laeseverliezer voel ik mij mede door de forumdiscussies gesterkt om tot dit besluit te komen. De negatieve berichten richting Dexia (Legio) over de hun destijds misleidende advertenties (folders) en inhalige praktijken ten koste van hun klanten laaien weer in de media op. Je wordt vooral laaiend als je restschuld krijgt voorgeschoteld. Bedankt voor alle conceptbrieven met name Sara Etty!!

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door pallu »

deze stelling moet boven blijven
dus naar boven ermee


en nog maar eens
Laatst gewijzigd door pallu op 11 nov 2003 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door liba »

ik ben ook Eegalaese, telefonische benaderd geen folder en niet op restschulden gewezen
ik heb toen gevraagt kan je je inleg kwijt raken dat was nooit gebeurd zij hij
ik zou willen dat het was opgenomen op tape dat zou veel geld waard zijn
een advocaat zij, niet je restschuld betalen omdat je hebt vernietigd als Eegalease
als ik een deurwaarder aan de deur krijg ga ik naar een advocaat
eerst maar 12 nov. afwachten[/b]

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

De uitspraak of Eegalease en vernietiging van toepassing zijn hangt af van de vraag of aandeellease nu wel of niet huurkoop is.
De beslissing van 12 november gaat over zorgplicht, is ook heel belangrijk, als aandeellease en dus Dexia onder de zorgplicht thuishoren opent dat weer vele deuren.

Voor een uitspraak over Eegalease zullen we geduld moeten hebben tot de rechtszaak van de stichting Eegalease het is waarschijnlijker dat er voor deze rechtszitting allang voldoende bezwarend materiaal vergaard is om daarop verder te gaan.
Het is namelijk niet zo verstandig om op één paard te wedden. Verstandiger is het om meerdere lijnen uit te zetten.
Verzamel zoveel mogelijk aanvechtbare gebreken des te sterker sta je, en niet om een reeds gebroken glas kapot te gooien; we hebben toch al heel wat keus.

Mocht je vernietigd hebben en gedaagd worden dan kun je vragen via je advocaat om de zaak aan te houden tot de uitspraak van de stichting Eegalease
De rechter zal hier waarschijnlijk in tegemoet komen, bespaard hem een hoop werk en gedonder achteraf.

Fijne dag, en maak er wat van, groetjes Ton

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dat is zo Margreet had daar even niet bij stilgestaan, echter de procedure is Even gestopt i.v.m. een betere onderhandelingspositie, hij is niet van de baan.
Er word dus voor het moment een pas op de plaats gemaakt.

Uitstel is nog geen afstel.

Ton

renske

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door renske »

Ook ik heb m'n eerste incassobericht binnen,
Maar ik had een winstverdriebubbelaar gevraagd, geen winstverliezer :lol:
Ik heb Dexia niet gemachtigd voor het afschrijven van bedragen van mijn priverekening, toch gebeurd dit.
Ik bel mijn bank elke maand, en laat dit bedrag terug storten, dit blijven ze doen, dit zegt dus genoeg over hun ongeoorloofde praktijken!
Kan ik hier het beste direct op reageren, of maar even afwachten?

groetjes Renske


Ray

Re: WE GAAN WINNEN!!!: NIET BETALEN!!

Ongelezen bericht door Ray »

Maar wat is nu wijsheid, ik heb ook 3 contracten en die lopen nog tot eind 2004 en begin 2005. Ook ik ben ingegaan op het aanbod van Dexia om de restschuld te betalen, ik had weinig keus en weinig kaas gegeten van dit soort zaken. Ik heb me wel aangemeld bij de stichting Leaseverlies en 45 euro overgemaakt maar die kunnen waarschijnlijk niks meer doen voor mij omdat ik al getekend heb om de restschuld te betalen.
Als ik de rode kaart opstuur pleeg ik dus waarschijnlijk ook contractbreuk.Hierdoor heeft Dexia waarschijnlijk een stapje voor op mij en hier zit ik niet op te wachten, aan de andere kant wil ik geen cent meer betalen aan ze en alleen maar mijn geld terug, zodat ik er vanaf ben.
Elke tip is welkom....

Bij voorbaat dank,

Gesloten