LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Wat me opvalt is dat er wienig (tussen)vonnissen zijn gezien het aantal zaken welke volgens PB en andere bronnen aanhangig zijn. Zijn er wel zoveel zaken onder de rechter als hier steeds weer op het forum en kranten (dichtslibben van het rechtsysteem) wordt verondersteld. Ook advocaten welke zeggen dat ze meer dan 300 zaken hebben lopen (mr. Rompelberg) ook hier van is tot heden nog geen uitspraakof tussenvonnis geweest. Kan het niet zo zijn dat er achter gesloten deuren toch onderhandelingen zijn tussen de gedupeerde en hun advocaten en Dexia. Ook de mensen welke al vorig jaar een dagvaarding hebben gehad en welke melde dat ze verslag zouden doen van hun bevindingen bij de advocaat en of rechtbank zie je niet meer op dit forum Ik kan me nog vaag iets herinneren van een groep uit den haag welke Dexia zouden dagvaarden en iets zouden laten weten Overal windstilte of is het stilte voor de storm.


Joost

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door trudy »

Die groep in Den Haag, daar ben ik bij. Alleen een paar mensen die gedagvaard zijn en nog steeds niets weten. Procedures worden steeds uitgesteld. Een paar gaan nu zelf dagvaarden, waaronder ik en de rest hoort niets en wacht ook alleen maar af.

Stilte voor de storm misschien? Ik weet het echt niet, maar gebeurd is er niet veel.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Payback met name Piet doet het steeds voorkomen dat er duizenden zaken lopen op dit moment maar in de praktijk blijkt dit nog niet. Zeker gezien de weinig (tussen)vonnissen Ik zou graag eens van PB willen weten waar zij de "enorme dagvaarding aktie" van D op baseren het blijkt in ieder geval nog niet uit de lopende rechtzaken en de aktie's van de egaaleasers die D willen dagvaarden in diverse provincies lijken ook vast gelopen te zijn.

Joost

Michiel Luidens

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Het mag op dit forum niet hardop gezegd worden maar er zijn de laatste tijd meer vraagtekens rond payback ...

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik weet in ieder geval zeker dat er al twee grote groepen gedupeerden zijn die de dagvaarding Dexia gedaan hebben, laat hier geen twijfel over bestaan, Bruneel sprak van de week zelf over ''circa 1000 mensen'' met wie Dexia in een gerechtelijk conflict is.

Ton

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens
http://www.pay-back.nl/Documenten/PersconfCGA.htm
was het CGA voorstel gebaseerd op:
...juridische analyse van de tot dan toe beschikbare jurisprudentie van de burgerlijke rechter, de klachtencommissie DSI en andere geschilbeslechtende instanties. Tot op heden betreft het circa 125 juridische uitspraken.
Ik heb de tel niet bijgehouden, maar volgens mij heb ik nog lang geen 125 uitspraken op dit forum gelezen.....

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door croosjes »

groepsprocessen=1proces en meer niet,verder zal er uit zo groep best wel enkele gedagvaard worden.Wat waarschijnelijk vereniging payback bedoelt is dat ze 1000 gedupeerde aangemeld hebben in groepen.En daar weer een vernietiging via advocaat uitgeschreven hebben en gestalt en wachten af en daarom zijn de rechtsprocessen in zo groep goed koper.En spreken ze ook over groepsproces in verschillende delen van Nederland.


vrgr.andre de croos

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

De uitspraken zijn niet alleen de uitspraken van de rechter,
Oosting doelt hiermee op alle "jurisprudentie"
Dat wil zeggen:
- uitspraken van de rechter
- uitspraken van klachtencommissie DSI
- uitspraken van klachten/geschillencommissie banken
- uitspraken van de reclame code commissie
etcetera

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

2004-06-18 "Bemiddelingspoging in leasezaak mislukt"

Bron:
Het Financieele Dagblad

De pogingen van de commissie Oosting om een oplossing te vinden in het aandelenleasedossier zijn mislukt. Oosting geeft Dexia de schuld voor het falen van zijn missie. Vele tienduizenden beleggers zijn in problemen geraakt door producten als Legio Lease waarna minister Zalm een commissie instelde om te bemiddelen. Wat rest zijn meer dan 1000 individuele rechtzaken en een rechtzaak namens 92 000 beleggers tegen Dexia, de huidige eigenaar van Legio Lease.

JFK
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:00

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door JFK »

Ik klaag Fraudria en Heelink aan ikwaseenbeetjedom.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door Joshua »

Dexia heeft een nieuwe strategie weer van stal gehaald
Ze hebben een leger aardige jongen mensen opgetrommeld (toch compliment heer F u n k e K a i s e r )
die nieuwe de 10.000 den mensen mogen informeren dat er een betalings achterstand opgemerkt is.

Na de vraag naar Naam en Rang lijkt het of er een computerbandje afgedraaid wordt.

Na de boodschap dat Dexia na 15 maanden nog steeds in gebreke is gebleven de kosten van hun product te voldoen.

Blijkt het bandje opnieuw gestart te worden.

Het zal mij benieuwen of het opname knopje mijn boodschap heeft opgenomen. WIJ WENSEN NIET MEER DOOR DEXIA GEBELD TE WORDEN.

Tenslotte was dit de derde keer!
Ik weet nu in ieder geval waar DEXIA in de overuren mee bezig is.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door JH »

Het zijn alleen loosers zonder enig gevoel, die zich lenen om voor dexia te gaan werken.
Het is vele malen beter om principeel in de WW te blijven dan een baan aan te nemen bij deze boevenbende.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door JL »

Ja mensen bang maken die het al zo moeilijk hebben zo'n baantje lijkt mij ook niets kun je toch niet mee leven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door Piet »

Er lopen meer als 1000 rechtszaken
De meeste rechters nemen geen beslissing en houden de zaak aan.
De zaak Monique, bji velen bekend, is WEER aangehouden.
Voor de zoveelste keer dus.
Datum uitspraak zou zijn 23 juni maar is weer aangehouden en als het goed is wordt er 18 augustus gevonnist.

De enige die wel stug doorgaat met vonnissen en meestal in het voordeel van dexia is onze grote vriend Nijhuis van de rechtbank Arnhem.

Het is natuurlijk voor dexia van groot belang dat er zoveel mogelijk zaken door hun worden gewonnen.
Zij hebben al een heel dossier aangelegd van gewonnen zaken en zelfs de voor dexia positieve punten uit verloren zaken worden hierin verwerkt.
Bij elke rechtszaak en DSI zaak wordt dit als bewijsstuk ingebracht.

Hier moeten we wat aan doen: zelf het initiatief nemen.
Ga naar een advocaat, vernietig in overleg met die advocaat je contract, stop met betalen en ga dexia dagvaarden.
Ik weet dat niet iedereen dit kan bekostigen, maar als we maar zitten te wachten tot dexia ons dagvaard, dan kan het zijn dat er al zoveel gunstige uitspraken voor dexia liggen dat wij straks geen schijn van kans meer maken.
dexia zoekt nu de voor hun gunstige zaken uit en bepaalt zelf wie en wanneer.
We moeten de rollen omdraaien en dexia bedelven met dagvaardingen.

Dexia heeft er van mijn advocaat een gekregen van ruim 1,2 kilo.

De bestelbusjes moeten af en aan blijven rijden bij dexia.

dexia zal weten wat ze ons hebben aangedaan en het recht zal zegevieren.

Groeten,
Piet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

1,2 kilo
Is wel mooi dat je zo’n dikke dagvaarding stuurt maar heeft ook alles betrekking op jou zaak piet of ook algemene strekkingen die niet direct op jou van toepassing zijn maar die voor iedereen (kunnen) gelden?

m.v.g. justice man

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door liba1 »

waarom is er nog geen uitspraak over eagalease

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Weinig (tussen)vonnissen gezien het aantal zaken?

Ongelezen bericht door Hans A »

Om dat het pas over 5 dagen 30 juni is? :?

Gesloten