LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wel of niet aanmelden?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L

wel of niet aanmelden?

Ongelezen bericht door L »

In dit kranten berichtje hieronder word gezegd dat men bezig is om de zaak te schikken met de leden van stichting leaseverlies. Moet je je aanmelden om schadeloos gesteld te worden?

graag een antwoord. (ik word hier niet goed van)

bedankt.

AMSTERDAM (DFT) - Het Frans-Belgische Dexia zou over het derde kwartaal mogelijk een miljardenlast moeten nemen als gevolg van een te verwachten schikking met gedupeerde Legio Lease-beleggers.
Dit meldt het Financieele Dagblad dinsdag. De krant haalt hierbij een rapport van Merrill Lynch aan waarin een bedrag word genoemd van 4,3 miljard dat mogelijk afgeschreven moet worden. Met de miljardenlast zou het belang in de aandelenleasedochter in één keer volledig afgeschreven worden.
Het nettobedrijfsresultaat van Dexia bedroeg over het eerste halfjaar euro 1,2 miljard. De bank zou met de afschrijving over het afgelopen kwartaal 2,7 miljard in het rood zakken.
Dexia weigert intussen commentaar te geven op de bevindingen van de analist, aldus het Financieele Dagblad.Bekend is dat Dexia schikkingsonderhandelingen voert met de Stichting Leaseverlies, die opkomt voor diegenen die tussen 1995 en 2002 een effectenleaseovereenkomst sloten met marktleider Legio Lease en mogelijk met een verlies blijven zitten. De stichting heeft inmiddels ruim 30.000 leden en werkt samen met de Consumentenbond en de Vereniging voor Effectenbezitters.

Joop

Re: wel of niet aanmelden?

Ongelezen bericht door Joop »

Beste L,
Aanmelden bij de stichting is geen garantiecertificaat.
De stichting behartigd de belangen van de gedupeerden, maar de vraag of er alleen dan een eventuele schadeloosstelling/ schikking mogelijk zou zijn moet negatief beantwoord worden. Het nederlandse rechtsysteem kent gelijke rechten. Dus wat voor de één geldt, geldt ook voor de ander. De stichting is natuurlijk makkelijk omdat alle gegevens bij hun bekend zijn en een verloop/afloop misschien sneller geregeld is. Als u geen lid bent of wilt worden en u kunt zelf de correspondentie voeren zal het eindresultaat voor u hetzelfde zijn als voor een lid van de stichting. Maar u moet er zelf wel wat voor doen.

Met vriendelijke groet,

Joop

Renee

Ongelezen bericht door Renee »

Er is nog een reden om je wel aan te melden. Misschien hoeft het niet tot een langlopende bodemprocedure te komen (want dat gaat jaaaaaaaren in beslag nemen), maar komt het tot een schikking. De stichting leaseverlies kan namens een grote groep gedupeerden onderhandelen, en druk op de ketel zetten. Misschien ben ik ouderwets maar ik denk dat het ook een kwestie is van onderlinge solidariteit en dat je samen sterker ben dan iedereen voor zich eigen!

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Nog even een aanvulling, er is nergens en nooit door betreffende instanties gesproken over een schadeloosstelling. Een schadeloosstelling betekent dat de instantie het aandelenpakket overneemt en de betaalde inleg cq rente terugbetaald. Een volledige schadeloosstelling betekent ook dat er renteverlies moet worden vergoed. Hier is vooralsnog echt nog geen sprake van en ik zeg dit niet om reacties los te weken maar om geen valse hoop te zaaien. Hopen is goed, hopen dat het toch nog goed af zal lopen is uitstekend. Bewijzen zijn er echter (nog) niet voor.
Er zijn duidelijk tekenen dat de betreffende instanties aangepakt worden, maar reken je niet rijk. Dat hebben we allemaal al eens eerder gedaan en zie wat het ons bracht.

Met vriendelijke groet,

Joop

L

Ongelezen bericht door L »

Bedankt voor jullie advies, ik zal me binnenkort aanmelden bij Leaseverlies.

Gesloten