LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft een voorbeeld brief onder protest betalen ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
TH & MK
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 dec 2003 19:07

Wie heeft een voorbeeld brief onder protest betalen ?

Ongelezen bericht door TH & MK »

Onze winstver3dubelaar loopt over 2 weken af, en restschuld zal rond de 50.000 euro zijn.
We hebben hard gespaard en willen van al het gezeik af zijn, geld voor een advocaat is er niet meer, en zullen we de komende maanden hard moeten gaan sparen voor deze... Het risico nemen dat het bedrag nog hoger wordt met rente...en andere kosten willen we niet riskeren.
En willen wat rust in ons leven brengen...

We gaan dus betalen maar onder protest, en als we weer in financieel in staat zijn om een advocaat te nemen, dan willen we gaan procederen.

Is er iemand die al hiermee te maken heeft gehad ?, een een voorbeeld brief heeft die ik kan gebruiken...tegen deze boeve bende ?

TH en MK

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Wie heeft een voorbeeld brief onder protest betalen ?

Ongelezen bericht door Annet »

Zie ook topic "Protesteren, hoe doe ik dat?". Daar staat een link naar een site en nog meer reacties van mensen die wel of niet betalen.
Als de afrekening komt kan je het nog rekken met brieven, Dexia stuurt standaard een briefje terug met iets als 'door de drukte zullen wij niet in staat zijn u op korte termijn een antwoord te geven'. Iets van die strekking.
Gezien de uitspraken van DSI is het dus verstandig om de boel nog ff te rekken denk ik. Betalen kan altijd nog want er komt echt niet, direct na de eerst brief met afrekening, een aanmaning van het incassobureau in de bus.

Annet

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Wie heeft een voorbeeld brief onder protest betalen ?

Ongelezen bericht door pallu »

www.freewebs.com/gedupeerd


Betreft: Protestbrief Eindafrekening

In goede orde ontving ik de eindafrekening van mijn WinstVerDriedubbelaar, contractnummer: ......., op ..............Hierin verzoekt u mij om mijn restschuld van............... binnen 10 dagen te betalen.

Bij het tot stand komen van deze overeenkomst zijn door of namens leagiolease geen inlichtingen ingewonnen over de financiële positie van mij of over mijn ervaring met beleggen en mijn eventuele beleggingsdoelstellingen. Er is op geen enkele wijze geïnformeerd of mijn financiële positie het afsluiten van een overeenkomst waaraan zogenoemde risico’s zijn verbonden wel toelaat.


Bij het aangaan van een persoonlijke lening bijvoorbeeld, wordt echter door de financiële instelling uitgebreid navraag gedaan naar de financiële positie van de aanvrager. Onderliggende bescheiden dienen overlegt en gecontroleerd te worden. Door Legio heeft een dergelijke controle niet plaats gevonden, hoewel dit gezien de aanmerkelijke risico’s die aan het product zijn verbonden, wel voor de hand had gelegen.

Uit de gegeven informatie heb ik niet kunnen of moeten begrijpen dat ik met geleend geld ging beleggen. Ook is in deze informatie het woord “verlies” bewust niet genoemd. Bovendien is er een negatieve prognose niet of nauwelijks genoemd.

Ik ben bovendien niet (voldoende) ingelicht over ( en gewaarschuwd voor) de bijzondere risico’s die aan deze overeenkomst zijn verbonden. Na het sluiten van de overeenkomst heb ik de toepasselijke algemene voorwaarden ontvangen. Een financiële bijsluiter of productwijzer heb ik nimmer ontvangen.

Legio heeft daarom niet aan haar zorgplicht jegens potentiële cliënten voldaan.

Bij totstandkoming van deze overeenkomst heb ik gedwaald.

Tevens is deze overeenkomst van huurkoop niet rechtsgeldig.
Op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 BW is voor dergelijke overeenkomsten de schriftelijke toestemming van mijn echtgenote vereist. Indien die toestemming ontbreekt, is de overeenkomst vernietigbaar.Mijn echtgenote had op geen enkele wijze toestemming gegeven voor deze overeenkomst.

Dit, echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, zal de restschuld worden betaald, zij het enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Leaseverlies onder dossier nummer ..............aanhangig gemaakte procedure, behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Wie heeft een voorbeeld brief onder protest betalen ?

Ongelezen bericht door Ben »

Vraag is wat je nu moet doen. Wellicht is het slimmer om met dit bedrag een klacht in te dienen bij het DSI. Hierbij heb je nu een behoorlijke kans dat je een groot deel niet hoeft terug te betalen. Als je de zaak aanhangig hebt gemaakt dan moet Dexia hierin meegaan. Gezien de uitspraken maak je een behoorlijke kans

Gesloten