LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
poei
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:23

Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door poei »

Ik ben mij aan het voorbereiden over een klacht aan Dexia, wegens niet nakomen van zorgplicht. Op het moment van afsluiten van Legio Lease contracten was mijn salaris erg laag en had ik veel schulden wat aantoonbaar is via BKR-overzicht.
Ik ben nu op zoek naar mensen die wel hun gelijk gekregen hebben bij Dexia.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste poei,

Ik heb (nog) geen gelijk gekregen van Dexia maar kan je wellicht wel helpen met het schrijven van een goede klachtenbrief.
Voor meer informatie mail je me maar:

e-mail: [email protected]

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door rust »

geen enkele klacht word gehonoreerd door dexia, tenzij je in aanmerking komt voor de hardheidsclausule.

Op welke klachtenbrief je ook stuurt(dus ook die van 007) krijg je een standaard antwoord met het verweer van dexia, opgesteld door hun eigen juristen.

De enige weg om dexia te bestrijden is stoppen met betalen een een advocaat(niet dick) inschakelen.

Dexia speelt het keihard, dus wij ook.


STOP DE BETALINGEN, LAAT DEXIA DE TERING KRIJGEN.

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

ok rust dat is klare taal en ben het helemaal met je eens. En laat
mensen vooral niet in zee gaan met justice man voor het schrijven van een brief a € 34.95.

stekelbeeske
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 feb 2004 14:29

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door stekelbeeske »

Als dat zo is, dat gedupeerde mensen 34,95 euro moeten betalen voor een klachtenbrief, vind ik dit wel grof.
Ik ga ook eens peinzen wat ik kan verzinnen, om via deze site wat geld te innen. (rijmt nog ook) :lol:

poei
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:23

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door poei »

Wat ik al dacht.
Niemand die tot nu toe z'n gelijk heeft gekregen bij Legio Lease.
Of men heeft een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen, wat op zich heel logisch lijkt. Je krijgt gelijk op voorwaarde dat je het niet verder vertelt.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door Janneke52 »

waarom logisch poei?
Geheimhouding is NIET logisch.

Alles wat naar de kantonrechter is doorverwezen loopt nog dus daarvan zijn nog geen resultaten.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door croosjes »

janneke52,ik kan in de gedachten van POEI een heel eind mee gaan waar zijn de oud gediende in eens gebleven?er zal wel een reden voor zijn.ik kan er over mee praten want ik heb de aanbieding afgewezen om met de vereniging te kunnen starten.vrgr.andre de croos

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik denk dat de "oudgedienden" nu bij Pay-back zitten en in het geheim met van alles bezig zijn.
Niet iedereen hoeft daarvan op de hoogte te worden gebracht.

poei
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:23

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door poei »

Ik heb in de kwestie World-Online gelijk gekregen.

De zaak ging ongeveer als volgt (ik heb niet alle gegevens bij de hand):

Ik heb mij ingeschreven voor 2000 aandelen World-Online bij de ABN-Amro bank. Ik had maar 1000 Euro op de bankrekening. Ik mocht 1000 Euro rood staan. Dus ik mocht maar inschrijven voor 45 (2000 Euro/44 Euro) aan aandelen. Hiervan zou er maar een klein percentage toegewezen van worden in plaats van de 200 stuks die ik gekregen heb.

Na een brief aan de ABN-AMRO hebben ze mijn klacht gehonereerd en heb ik mijn grootste gedeelte van mijn geld teruggekregen.

De conclusie is dat Banken wel degelijk interne richtlijnen hebben en zich hieraan houden. Volgens een juridisch adviseur zou een klacht geen juridische grondslag hebben, maar kennelijk heeft ABN-AMRO zich gehouden aan de interne bankregels (Zorgplicht etc.)

Kortom ik geloof gewoon niet dat er iemand is die geen gelijk heeft gekregen van Legio Lease.

Legio Lease heeft namelijk in bijna alle gevallen geen BKR geraadpleegd. Er is heus wel iemand die op meer dan 50% van zijn inkomen Legio Lease producten heeft gekocht. Hiermee bedoel ik op meer dan 50% van zijn maandinkomen maandelijkse betalingen aan Legio Lease moet doen. Dit is dus duidelijk een geval van overfinanciering en dus tegen de zorgplicht in.

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door waltmans29 »

hoi ,ik heb negen kontrakten, afgesloten in 2000, heb vanaf 2002 geen maandelijkse betalingen meer gedaan , dus bijna 2 jaar niet,wat dexia mij kon bieden was, 2 kontrakten laten vervallen,zonder enige bijbetaling of uitbetaling maar de rest moest blijven lopen,enkele ervan hebben hun al verkocht met een flinke restschuld,en ik kreeg deze week een brief dat IK maar naar het dsi of de rechter moest gaan, als ik het hier niet mee eens was,grappig toch he, en ik wacht nog steeds op hun dagvaardiging,dus zijn er hier ook mensen die zolang niks betaald hebben, en nog steeds geen dagvaardiging hebben?? groetjes

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door waltmans29 »

tja poei, ik betaalde toen 700 gulden aan dexia had ongeveer een inkomen van 1200 gulden,zat in de ww, hoe zit dat dan???ben niet getrouwd heb ook geen geregistreerd partnerschap?heb wel drie kids.

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Je bent dus een typisch gevalletje van verzaken zorgplicht!
Je hebt een vrij gerede kans dat je door n rechter in t gelijk wordt gesteld (als we geen rekening houden met de bizarre DSI uitspraken,
anders zou je blijven zitten met 20% v/d restschuld).
In mijn perceptie is de meest slimme gang van zaken in jouw geval:
Advocaat erbij (eventueel onder toevoeging) en Dexia een proces aansmeren!

poei
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:23

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door poei »

DSI zou mijn inziens een uitspraak moeten doen over hoeveel men maximaal mag lenen op basis van BKR.
Hypotheekbanken hanteren een woonquote van ongeveer 35 %. Men mag maximaal 35% van zijn maandinkomen kwijt zijn aan woonlasten. Dus de hypotheek is hierop begrensd. Alleen dit is geen wettelijke regel. Met andere woorden, je kunt hieraan geen rechten ontlenen.

Meer dan 50% aan maandelijkse betalingen aan Legio Lease is een duidelijk geval van tegen de zorgplicht in overeenkomsten sluiten. Je maakt zeker een grote kans bij DSI. Wat ik tot nu toe mis in de uitspraken is een min of meer juridische vaststelling dat een leenquote van 50% en hoger een nalatigheid van Legio Lease is.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door croosjes »

janneke52,dat is toch ook een vorm van zwijgplicht achter de schermen werken als je maar niet in het openbaar je zegje doet.vrgr.andre de croos

EEE

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door EEE »

Denk zeker dat we niet meer onze restschuld moeten betalen en een advocaat in de hand moeten nemen oftewel onder toevoeging of gewoon...maar wel allemaal er voor gaan, ze moeten kapot gaan dat tuig.

mazl

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wie heeft zijn klacht gehonoreerd zien worden

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Croosje, IK heb geen zwijgplicht maar werk toch ergens aan.
We doen dit alleen niet op het Forum want Dexia leest mee!!!!

Gesloten