| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijsheid
-
Berend
Wijsheid
Ik heb het fantastische product kortingkado laten aansmeren nu ben ik in de gelegenheid om te schikken doe ik dit niet dan moet ik nog 7 jaar (84 maanden) 500 Gulden betalen dat is dus 42000 plus een eventueel restschuld moet ik nou de flinke jongen uithangen en mijn poot stijf houden of hebben de mensen die reeds een schuld hebben een gouden tip wans van SLV hoef ik geen wijsheid te verwachten ik ben benieuwd op jullie reachtie
-
Ruud930
Re: Wijsheid
wat bedoel je met schikken; en hoe ziet dat schikkingsvoorstel er dan uit?
kun je iets meer vertellen;
1)wat is je maandelijke inleg
2)wanneer ben je begonnen met dat product
3) wat is de restschuld
4) hoe ziet die schikking eruit (moet je dan ook afzien van je juridische rechten wanneer je schikt)
zonder antwoord op deze vragen kan niemand je goed helpen Berend,
m.v.g. Ruud930
kun je iets meer vertellen;
1)wat is je maandelijke inleg
2)wanneer ben je begonnen met dat product
3) wat is de restschuld
4) hoe ziet die schikking eruit (moet je dan ook afzien van je juridische rechten wanneer je schikt)
zonder antwoord op deze vragen kan niemand je goed helpen Berend,
m.v.g. Ruud930
-
berend
Ik ben 3 jaar geleden begonnen de restschuld is 10.000 euro en de inleg zoals vermeld is 225 euro in de maand dus moet nou nog 84 maanden van 225 euro.
Dus wat is jullie advies !!! de rit uitzingen met het risico dat ik nog steeds een restschuld heb en 18900 euro armer met de hoop dat SLV gaat winnen of gewoon in gaan op get aanbod.
Dus wat is jullie advies !!! de rit uitzingen met het risico dat ik nog steeds een restschuld heb en 18900 euro armer met de hoop dat SLV gaat winnen of gewoon in gaan op get aanbod.
-
berend
weinig reaktie op mijn topic net wat ik dacht allemaal mensen waarbij niets te schikken valt,die reeds een schuld hebben waarschijnlijk en dus wel wat zien in een proces.
Jammer dat dit forum ook een wasse neus blijkt !!!
Jammer dat dit forum ook een wasse neus blijkt !!!
-
de zoekmug
berend
ff goed zoeken, op het forum staat genoeg informatie.
komen honderden vragen hier vaak steeds de zelfde.
dus ff zoeken bvd
mvg
ff goed zoeken, op het forum staat genoeg informatie.
komen honderden vragen hier vaak steeds de zelfde.
dus ff zoeken bvd
mvg
-
Nadia
Berend; wat verwacht je nou? Dat mensen gaan vertellen wat je moet doen? Dat zou iedereen wel willen, we zitten hier allemaal met hetzelfde probleem! Ieder moet zelf zijn keuze bepalen, dat doe je aan de hand van alle info die je kunt verkrijgen, dat zul je toch zelf moeten doen.
Beetje onaardig om dan gelijk commentaar te leveren.
Beetje onaardig om dan gelijk commentaar te leveren.
-
berend
Begrijp ik ,
Maar ze roepen wel allemaal dat ik niet moet schikken en dat we samen sterk staan dus dat mogen ze wel schreeuwen en mensen die in een ander situatie zitten moeten toch ook eens een bevestiging krijgen dat ze er goed aan doen om te schikken.
of zie ik het verkeerd !!!
Maar ze roepen wel allemaal dat ik niet moet schikken en dat we samen sterk staan dus dat mogen ze wel schreeuwen en mensen die in een ander situatie zitten moeten toch ook eens een bevestiging krijgen dat ze er goed aan doen om te schikken.
of zie ik het verkeerd !!!
-
WH
Berend,
Van je tweede reactie begrijp ik niets. Wat bedoel je te zeggen. Eerst goed formuleren en pas daarna dit forum dis-kwalificeren.
Van je tweede reactie begrijp ik niets. Wat bedoel je te zeggen. Eerst goed formuleren en pas daarna dit forum dis-kwalificeren.
-
nadia
Even wat helderheid verkrijgen:
Berend, heeft Dexia jou die schikking aangeboden?
Er zijn volgens mij nog genoeg mensen waarvan het contract nog niet is afgelopen, inclusief moi. Ook ik weet niet wat ik moet doen en lees daarom alles zorgvuldig om mijn besluit te maken en ik denk niet dat iemand mij kan adviseren.
m.v.g. Nadia
Berend, heeft Dexia jou die schikking aangeboden?
Er zijn volgens mij nog genoeg mensen waarvan het contract nog niet is afgelopen, inclusief moi. Ook ik weet niet wat ik moet doen en lees daarom alles zorgvuldig om mijn besluit te maken en ik denk niet dat iemand mij kan adviseren.
m.v.g. Nadia
-
Ruud930
Beste Berend,
je antwoorden op mijn vraag (zie 2de artikel van dit topic) heb ik helaas gisteravond niet meer gelezen.
Ben rond 22:45 naar bed gegaan daar ik vanmorgen weer vroeg op moest, hoop dat je hier begrip voor hebt!
Zoals ik het zie ben je een product aangegaan voor de looptijd van 10 jaren waarvan er nu inmiddels al 3 van voorbij zijn.
Als je 3 jaar geleden (zeg medio 2000) bent ingestapt ben je op de hoogtepunt van de markt ingestapt qua koersen.
Ik neem aan (dat los van je gekozen "mandje" aandelen)
je schuld vrij groot moet zijn daar de koersen in de periode 2000-2003 met ongeveer 70% zijn gedaald!
Of de markt in de komende 7 jaar aantrekt weet niemand, diegene die zegt dit zeker te weten liegt in mijn ogen).
Zie de Nikkei index deze staat net zo laag/ hoog als 13 jaar terug.
Zoals je nu zelf ook wel kunt concluderen zitten we in een fase van laagconjunctuur waarin de:
1) werkloosheid snel toeneemt
2) de bedrijfswinsten dalen (overgaan in bedrijfsverliezen)
3) de bedrijven blijven zitten met goederen
Normaliter kun je als vuitregel zeggen dat een periode van laagconjunctuur 7 jaar duurt, evenals een periode van hoogconjunctuur; dat ook deze vuistregel geen garanties bied weten we nu ook.
Ik neem aan dat de adviseur die je destijds heeft geinformeerd je ook heeft aangegeven dat wanneer je belegt je de risico's het meest spreidt door over een lange periode te beleggen (liefst meer dan 10 jaar!) en in goede spreiding in je aandelenportefuille aan te hoeden.
Om nu op het vermoedelijk dieptepunt van de markt je aandelen te gaan verkopen lijkt mij persoonlijk niet al te slim!
Beter is te wachten op economisch herstel.
Wanneer je toch zou besluiten het contract op te zeggen; moet je naast de rentetermijnen a 225 euro per maand ook meteen je geleende bedrag (waarvoor je 3 jaar geleden aandelen hebt gekocht) terugbetalen! Hierboven op komt een boete bedrag (normaliter 5%) bovenop!
Je voordeel kan zijn:
1)aandelenverlies wordt niet meer groter.
2)Je weet wat je schuld is en kunt nu (rustig) gaan afbetalen (al dan niet in maandelijkse termijnen).
nadelen:
1)aandelenwaarde is nu zeer laag t.o.v. koopdatum 3 jaar terug.
2) je dient elke maand je schuld af te moeten gaan betalen
3) je betaald een boetebedrag (wat flink kan oplopen)
Zoals je ziet blijven de maandlasten (wanneer je je aandelenpakket besluit te verkopen) de eerste jaren zo goed als gelijk.
je betaald wellicht nog iets meer omdat je naast de rentetermijnen ook de schuld moet gaan aflossen + boete moet gaan betalen!
Ik hoop je de situatie duidelijk te hebben gemaakt met bovenstaand artikel/ voorbeeld,
en wens je veel sterkte en kennis toe in een schijnbaar voor jou moeilijke keuze!
m.v.g. Ruud930
je antwoorden op mijn vraag (zie 2de artikel van dit topic) heb ik helaas gisteravond niet meer gelezen.
Ben rond 22:45 naar bed gegaan daar ik vanmorgen weer vroeg op moest, hoop dat je hier begrip voor hebt!
Zoals ik het zie ben je een product aangegaan voor de looptijd van 10 jaren waarvan er nu inmiddels al 3 van voorbij zijn.
Als je 3 jaar geleden (zeg medio 2000) bent ingestapt ben je op de hoogtepunt van de markt ingestapt qua koersen.
Ik neem aan (dat los van je gekozen "mandje" aandelen)
je schuld vrij groot moet zijn daar de koersen in de periode 2000-2003 met ongeveer 70% zijn gedaald!
Of de markt in de komende 7 jaar aantrekt weet niemand, diegene die zegt dit zeker te weten liegt in mijn ogen).
Zie de Nikkei index deze staat net zo laag/ hoog als 13 jaar terug.
Zoals je nu zelf ook wel kunt concluderen zitten we in een fase van laagconjunctuur waarin de:
1) werkloosheid snel toeneemt
2) de bedrijfswinsten dalen (overgaan in bedrijfsverliezen)
3) de bedrijven blijven zitten met goederen
Normaliter kun je als vuitregel zeggen dat een periode van laagconjunctuur 7 jaar duurt, evenals een periode van hoogconjunctuur; dat ook deze vuistregel geen garanties bied weten we nu ook.
Ik neem aan dat de adviseur die je destijds heeft geinformeerd je ook heeft aangegeven dat wanneer je belegt je de risico's het meest spreidt door over een lange periode te beleggen (liefst meer dan 10 jaar!) en in goede spreiding in je aandelenportefuille aan te hoeden.
Om nu op het vermoedelijk dieptepunt van de markt je aandelen te gaan verkopen lijkt mij persoonlijk niet al te slim!
Beter is te wachten op economisch herstel.
Wanneer je toch zou besluiten het contract op te zeggen; moet je naast de rentetermijnen a 225 euro per maand ook meteen je geleende bedrag (waarvoor je 3 jaar geleden aandelen hebt gekocht) terugbetalen! Hierboven op komt een boete bedrag (normaliter 5%) bovenop!
Je voordeel kan zijn:
1)aandelenverlies wordt niet meer groter.
2)Je weet wat je schuld is en kunt nu (rustig) gaan afbetalen (al dan niet in maandelijkse termijnen).
nadelen:
1)aandelenwaarde is nu zeer laag t.o.v. koopdatum 3 jaar terug.
2) je dient elke maand je schuld af te moeten gaan betalen
3) je betaald een boetebedrag (wat flink kan oplopen)
Zoals je ziet blijven de maandlasten (wanneer je je aandelenpakket besluit te verkopen) de eerste jaren zo goed als gelijk.
je betaald wellicht nog iets meer omdat je naast de rentetermijnen ook de schuld moet gaan aflossen + boete moet gaan betalen!
Ik hoop je de situatie duidelijk te hebben gemaakt met bovenstaand artikel/ voorbeeld,
en wens je veel sterkte en kennis toe in een schijnbaar voor jou moeilijke keuze!
m.v.g. Ruud930
-
berend
Kijk hier heb je iets aan bedankt alleen het verhaal boete snap ik niet geheel !
bedankt !!
bedankt !!
-
Berend
Lotgenoten ,
Ik ben eruit ik ga schikken en mijn advies is laat je niet door de kanslozen beinvloeden , door de stoere taal dat je niet moet schikken.
Als je lekker wilt slapen dan moet je gaan schikken lik je wonden neem een neus frisse lucht en denk JA we zijn allemaal Geld Geil en ik ga aan een nieuw hoofstuk beginnen !
Dus mensen als je lekker wil slapen schik dan en wil je het doe het dan ook niet een vet hard van de zorgen is ook een keus
Ik ben eruit ik ga schikken en mijn advies is laat je niet door de kanslozen beinvloeden , door de stoere taal dat je niet moet schikken.
Als je lekker wilt slapen dan moet je gaan schikken lik je wonden neem een neus frisse lucht en denk JA we zijn allemaal Geld Geil en ik ga aan een nieuw hoofstuk beginnen !
Dus mensen als je lekker wil slapen schik dan en wil je het doe het dan ook niet een vet hard van de zorgen is ook een keus
-
Janus
Berend botje gaat uitvaren etc. doei Berend die zien we vast nooit meer terug.
Janus
Janus
-
berend
Janus,
zeker GG heb nog een goed adres voor een cardioloog iets voor jou LOL
ik neem nog een borrel
zeker GG heb nog een goed adres voor een cardioloog iets voor jou LOL
ik neem nog een borrel