LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ??????????? word ik weer opgelicht

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door issy »

mijn contract loopt in januari af, moet 3500 euro bijbetalen ik heb een tussentijdse beeindiging aangevraagd.Heb een formulier thuis toegezonden gekregen met veel kleine lettertjes als je begreipt wat ik bedoel.zoals:-uw mogelijk heden met betreking tot beeindiging zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier vermeld wordt.Andere dan gevraagde toevogingen aan de voor gedrukte text,van welke aard dan ook kunnen niet worden verwerkt en kunnen derhalve een eventuele verkoop vertragen.
-beeindiging van de overeenkomst is aleen mogelijk met behulp van dit vormulie,verkoopopdrachten die op andere wijze aangeleverd zullen niet in behandeling genomen worden.
En verder staat er in de brief:door ondertekening van dit vormulier verklaar ik op de hoogte te zijn van de contractuele voorwaardenmet betrekking tot beeindiging van bovengenoemde overeenkomst.
als ik dit teken ben ik dan al mijn rechten kwijt .ik vertouw het niet

Malle Albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2003 19:27

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door Malle Albert »

Neem van mij aan dat Dexia niemand oplicht het zijn fijne mensen die daar werken. Maar na een advocaatje of 50 ga je zelf geloven dat je Dexia kunt verslaan. Betalen doet Albert wel.

Ellen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2003 21:05

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door Ellen »

Ik heb ook zo'n formulier ontvangen. Dit mag Dexia dus helemaal niet doen (nagevraagd bij een advocaat). Ze kunnen ons nooit verplichten een formulier op hun wijze in te vullen. Mijn advies: streep bepaalde passages door en voeg een brief bij dat je keuze is gemaakt maar dat dit onder protest en voorbehoud van alle rechten is.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door opnaaier »

ellen, welk merk advocaat heb jij jouw vraag voorgelegd? Volgens mij was dat geen goeie. Iedereen die jou een contract voorlegt kan zelf bepalen welke voorwaarden daarin gesteld worden. Zolang die maar niet tegen de wet indruisen. En eigenhandig in een overeenkomst aangebrachte wijzigingen zonder instemming van diegene die de overeenkomst heeft opgemaakt, maken die overeenkomst ongeldig.
Laatst gewijzigd door opnaaier op 08 nov 2003 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door issy »

opnaaier in jip en janneke taal graag.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door opnaaier »

het eigenhandig wijzigen van een overeenkomst, door het bijschrijven of doorstrepen van tekstdelen, maakt een overeenkomst ongeldig. Tenzij de andere partij akkoord gaat met die wijzigingen. Jip en janneker kan niet. Tenzij met plaatjes, doch die zitten niet bij die Emoticons. Trouwens, contracten zijn meestal niet in jip en janneke taal opgesteld. Als je alleen maar die taal kunt lezen zou ik sowieso nooit een contract afsluiten. Want dan snap je niks. Maar het feit dat je alleen maar jip en janneke taal begrijpt kan bij een rechter niet als argument aangevoerd worden.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door issy »

dit lijkt er al meer op, :idea: ben ik dan m'n rechten bij leaseverlies kwijt :?:

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: ??????????? word ik weer opgelicht

Ongelezen bericht door opnaaier »

ik ken de voorwaarden ven leaseverlies niet. Voor het antwoord op die vraag moet je dus bij hun zijn of iemand die de voorwaarden wel kent. Jammer maar helaas. Maar je schiet er ook niks mee op als ik een antwoord uit mijn mouw schudt.

Gesloten