LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WVD op 15 mei afgelopen EINDAFREKENING 29-5???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Margriet

WVD op 15 mei afgelopen EINDAFREKENING 29-5???

Ongelezen bericht door Margriet »

Dexia blijft maar brieven sturen het lijkt wel of het daar, een flink langs elkaar werken is ,duidelijk een rommelpotje.15 mei was de WVD afgelopen en 22 mei kregen we weer een aanbod!dat tot 13 juni geldig is ,Vandaag kregen we een EINDAFREKENING WAARVAN DE KOERS GENOMEN IS OP 29-5 2003 ik vind dit raar kan dit?? en zijn er meerdere mensen die ook een andere eindafrekening hebben dan de dag dat de WVD afgelopen was.Groeten Margriet.

Ted

Re: WVD op 15 mei afgelopen EINDAFREKENING 29-5???

Ongelezen bericht door Ted »

Klinkt niet zoals het hoort. Koersverschillen zou je moeten kijken wat het koersverschil is. Eventueel contractbreuk? etc.

Ted.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

He Margriet,

Als er op je contract als aankoop/verkoopdatum 15 Mei staat en ze zijn toen niet verkocht, vgl. koersen met oude kranten. Dan pleegt Dexia contractbreuk en omdat ze zelf zo zitten te hameren over contract is contract moet jij dat ook doen. Ik zou met dat argument naar een advocaat stappen.

Margriet

Hoi Ted en Dubio bedankt voor jullie reactie's de koersen waren toen inderdaad anders en ik ben ook niet van plan om nu binnen 10 dagen te betalen wat Dexia vraagt,ze krijgen weer bericht van ons en e.v.t. ga ik advies vragen bij een advocaat. groeten Margriet

Dubio

He Margriet,

Vergelijk als je dat lukt ook nog even de hoogste en de laagste koersen van die dag. Als de verkoopkoersen dan nog verschillen zijn ze op de verkeerde dag verkocht. Kijk ook nog even in je contract of daar zwart op wit de verkoopdatum staat. En in de kleine lettertjes natuurlijk, zoiets als de bank houdt zich het recht voor eerder of later te verkopen.

Margriet

Bedankt voor de tip Dubio ik zal er nog naar kijken als ik het uitgezocht heb dan hoor je,kan nog even duren ik heb nog wat meer te doen.Groeten Margriet

FranK

Ongelezen bericht door FranK »

ik heb het ook gehad dat de koersen niet klopten 27 mei 2003 liep mijn kontrakt af,ik heb de hele dag de koersen bij gehouden,heb op internet gekeken,en de volgende dag in de krant nogmaals de hoogste en laagste koers bekeken,nu hadden ze mijn ING aandelen duurder verkocht dan de hoogste stand van die dag,je zult zeggen dat is niet erg,maar hoe is dat mogelijk

Groetjes

Frank

Dubio

Ik heb weleens gehoord dat de bank de aandelen met een marge kocht. En dus misschien ook zo verkocht. De datum is belangrijker lijkt mij.

Ted

Ongelezen bericht door Ted »

Ze hebben mij destijds verteld ,dat de aandeelpakketten 's-middags verkocht worden. Dus zijn er koersschommelingen.

Ted.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

In het contract zal zijn opgenomen op welke datum de aandelen verkocht worden indien lessee het contract niet wenst te verlengen etc. Indien die datum afwijkt van de uiteindelijke verkoop datum, dan is dat een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van het contract door Dexia en dat kan leiden tot een schadevergoedingsplicht in die zin dat Dexia het eventuele verschil van de koers in het nadeel van lessee zal moeten vergoeden. Maar kijk dus wel even of de koers beter was voor jou op het moment waarop volgens contract de aandelen verkocht hadden moeten worden, want anders doet dit alles weinig ter zake natuurlijk.

Margriet

Bedankt Sara voor je antwoord Groeten Margriet.

Gesloten