Zelf ben ik ook een gedupeerde van de aandelenlease, welke gaat om een vliegwielcontract van Aegon.Nu heb ik ook een advocaat in de arm genomen om kosteloos van de contracten af te komen en van de restschuld kwijt gescholden te worden.Echter zit ik nu met het grote twijfelgeval wat ik nu het beste zou kunnen doen, hier heb ik zelfs slapelose nachten van.Ik weet zeker dat een aantal van de gedupeerden ook met deze vraag worstelen, ook al hebben ze een advocaat.Het gaat me om het volgende;
Aangezien ik nu een advocaat heb kan ik nu niet de contracten zelf contractueel beindigen, waardoor ik dan eigenlijk alleen de restschuld hoef af te lossen.Als ik dit doe is het grote nadeel wel weer dat ik geen beroep kan doen op de zorgplicht die Aegon niet nagekomen is, misleiding en tal van andere punten die ik tegen Aegon kan gebruiken.
Kortom, dan is een advocaat eigenlijk overbodig geworden en dan is het een verloren zaak, maar dan is wel het geval aan de orde dat ik eenmalig de restschuld van 3,500 Euro
kan afbetalen zonder mezelf zorgen te maken over maandelijkse kosten die er nog bij zullen komen.Dit is dus wel het geval als het blijkt dat na ong.1-2 jaar (weet niet hoe lang het zal duren) ik de zaak heb verloren en naast de restschuld ook nog eens de open maandtermijnen moet aflossen van die 1-2 jaar dat ik niet betaald heb.Dit is een ontzettende moeilijke situatie voor mij, want je zal wel begrijpen dat aan de ene kant bij het contractueel ontbinden van de contracten geen onzekerheid meer is over nog bijkomende kosten naast de restschuld van de openstaande maanden als ik de zaak verlies.
Ik hoop dat iemand mij goed advies hier over kan geven.
Bij voorbaat dank.
![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)