LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfmoord vanwege enorme schuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jan

Zelfmoord vanwege enorme schuld

Ongelezen bericht door Jan »

Ik hoorde net (ja de dag begint weer "goed") van mijn man dat iemand bij ons in de regio zelfmoord heeft gepleegd vanwege enorme schulden die deze man had/heeft. Ik weet niet of hij deze schulden bij Legio had natuurlijk. Dat gaat mij ook niks aan. Ik vind het verschrikkelijk dat zelfmoord voor die man de enige uitweg was op dat moment. Dat we hier in Nederland geen hulp kunnen bieden aan mensen met schulden! Het is een schande! Ik begin de bureaucratie in dit land steeds meer te haten! Laat staan Nederland!

Gerda

Re: Zelfmoord vanwege enorme schuld

Ongelezen bericht door Gerda »

Wat erg! Tja, wat doet de regering eraan? Niets volgens mij.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Ik raad iedereen aan die ten gevolge van schulden psychische problemen heeft zo snel mogelijk met de huisarts contact op te nemen. Het hebben van schulden is geen schande en dat weet uw huisarts ook. Bij depressieve gevoe-lens mag u zeker niet aarzelen contact op te nemen.
Dat geldprobleem wordt wel opgelost. Daar zijn regelingen voor. Dit klinkt misschien betuttelend en eigenwijs, maar ik heb er een beetje in doorgeleerd, zal ik maar zeggen.
Henk

Petrus

Ongelezen bericht door Petrus »

Dat zal vaker gaan gebeuren, de overheid stimuleerd dit op de achtergrond, de gedupeerden op dit forum zijn ook haar doelgroep , laat je niet gek maken, en blijf lachen.

jord

Ongelezen bericht door jord »

henk
ik ben het helemaal met je eens dat schulden heben geen schande is, maar het maakt wel verschil hoe ze zijn ontstaan
in het geval van de dexia schulden kan ik me goed voorstellen dat iemand er echt helemaal gek van word het zijn vaak enorme schulden die je niet zomaar in een paar jaar kunt aflossen, je moet boeten dat je destijds bent voorgelogen en verkeerd bent voorgelicht en bent opgelicht,
en niemand van hogerhand grijpt in ,je gaat je dan zo machteloos voelen dat er vaak geen andere uitweg is dan zelfmoord,bij de baan affaire is dat ook gebeurd dan was een tijdje terug nog op tv,maar blijkbaar vind de regering
dat een mensen leven niet telt,en staan ze toe dat dexia hele gezinnen financieel en geestelijk zo kapot maken dat er mensen zijn die zich zo machteloos en in de steek gelaten voelen dat ze voor zelfmoord kiezen volgens mij doen ze dat om hun gezin van dexia en toekomstige armoede te verlossen ik begin het wel erg eng te vinden dat dexia en den haag het zo ver laten komen er moet ingegrepen worden en snel ook dexia en den haag moeten zich toch voor kunnen stellen wat het betekent dat een vader en een moeder niet meer op een fatsoenelijke manier voor hun kinderen kunnen zorgen en dat je de rest van je leven aan dexia moet aflossen,terwijl het allemaal zo anders was voorgespiegeld

Rianne

Ongelezen bericht door Rianne »

Het is verschrikkelijk dat de regering tot nu toe helemaal niets gedaan heeft voor de gedupeerden! De kans is groot dat er straks meer mensen zijn die zelfmoord als enige uitweg zien.

Henk Wester

"Daar kun je gif op innemen", is het in deze context wat vreemd klinkende gezegde.

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Wie weet op 18 juni aanstaande wat er dan gezegd gaat worden toch! Ik weet dat het moeilijk is om positief te blijven, maar ik kijk wel uit naar 18 juni.

mieke

Ongelezen bericht door mieke »

vreselijk.. maar als ik naar mezelf kijk vind ik het feit dat ik zo stom geweest ben,bijna net zo erg als dat stomme geld dat ik kwijt ben.
ik stond altijd positief en vol vertrouwen in het leven en ben dat voorlopig even kwijt.
ik zie dat ik daardoor mijn kinderen tekort doe, en ik berokken ze daar meer schade mee ,als met het feit dat hun zakgeld gekort wordt
maar het is wel moeilijk..
.

mieke

Ongelezen bericht door mieke »

vreselijk.. maar als ik naar mezelf kijk vind ik het feit dat ik zo stom geweest ben,bijna net zo erg als dat stomme geld dat ik kwijt ben.
ik stond altijd positief en vol vertrouwen in het leven en ben dat voorlopig even kwijt.
ik zie dat ik daardoor mijn kinderen tekort doe, en ik berokken ze daar meer schade mee ,als met het feit dat hun zakgeld gekort wordt
maar het is wel moeilijk..
.

jord

Ongelezen bericht door jord »

hallo mieke
het is te hopen dat je dat vertrouwen weer snel terug krijgt
want het is wel hard dat je de kinderen dingen moet ontzeggen,die heel gewoon zijn,en dat doet verschrikkelijk pijn,ik kan mijn kinderen ook bijna niets meer geven.
het is dan ook te hopen dat er snel een einde aan al die onzekerheid komt.
en dat dexia besluit om alles op een menswaardige manier af te wikkelen,en niet via een langdurige juridische strijd om hun gelijk te halen.
vooral voor degenen die zich anders jaren lang of zelfs hun hele leven de normaalste dingen moeten ontzeggen.
er zal maar iets kapot gaan in huis je houd je hart vast.
dan kom je nog verder in de problemen,en dat roept nog meer spanning en onzekerheid op en machteloosheid,en verdriet.

Henk Wester

Mieke, ga je niet schuldig voelen naar je kinderen, hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Jij hebt in vertrouwen een contract afgesloten en waarschijnlijk ook om je kinderen na afloop van het contract wat meer te kunnen bieden. Wie zich schuldig zouden moeten voelen, zijn die banken en verzekeraars, die deze rommel durven te verkopen. Dit moet je jezelf blijven voorhouden. Je bent een goede moeder, dat blijkt uit je verhaal.
Sterkte,
Henk

Henk Wester

Jord,
Wat ik tegen Mieke zeg, geldt natuurlijk ook voor jou. We gooien de handdoek niet in de ring, want ik vertrouw er nog altijd op dat deze zaak wordt opgelost.
Sterkte,
Henk

Verschrikkelijk

Ongelezen bericht door Verschrikkelijk »

Wat verschrikkelijk dat deze dingen (zelfmoord plegen) gebeuren vanwege grote schulden! Het is echt geen schande om buiten jouw schuld om, schulden te hebben zoals het geval van de gedupeerden van Dexia!
Dit onderwerp moet 18 juni ook ter sprake komen in de Tweede Kamer! Wat voor rechten hebben wij, mensen die zich door Legio Lease hebben laten beïnvloeden/manipuleren/voorliegen/een verkeerd beeld geschetst hebben, nou? Zoals het nu staat: HELEMAAL GEEN!
Ik ben hier verschrikkelijk kwaad over maar met alleen kwaad zijn bereik je denk ik niet zo heel veel. De politiek moet hier zeer binnenkort concreet iets aan doen!

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ik zat net eens even alle nieuwe regels van de TROS door te nemen en volgens mij kan dit bericht worden verwijderd. Het is nogal opruiend, er staat geen bron vermeld en het zaait veel paniek. Weg ermee dus, deze ongein.

PLUKKER - heeft nog steeds een hekel aan willekeur

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Plukker

Het wordt tijd dat je een onderscheid probeert te maken tussen fictie en werkelijkheid.
Op het moment dat je daar toe in staat bent zul je met
andere ogen naar berichten kijken.

Zelfmoord vanwege schulden.....is realiteit
Dat is er altijd al geweest, en heeft niets met opruien
te maken.

Het bericht over Dexia gaat iedereen dagvaarden, of is daar al mee begonnen.......is fictie en dus opruiend
vooral ook omdat geen bron vermeld wordt. Laf!

Dat bericht zou niet verwijderd zijn, als men zich dat
in betreffende berichtje had afgevraagd.

Revo - Wordt een beetje moe van mensen als Plukker

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

zelf moord is geen optie vertrouwen in uw zelf en actie wat ik zie op deze site allen geklets en geen gerecht antwoord en zeker niet van de redactie van radar of de tros of sara etty of henk wat ik zie gewoon per onzin opmerkingen als deze sit voor klets allen is beter dicht gaat.

vr,gr

Schuld

Ongelezen bericht door Schuld »

Na het lezen van het bericht van Jan, moest ik wel reageren. Zelf zit ik al een jaar in de schuldsanering. Door schulden die ik heb gekregen door stommiteiten en in mensen te trappen die ik beter geen vertrouwen had mogen geven. Ik heb een schuld van bijna EUR 80.000,--. Maar ik heb nog nooit overwogen om een zelfmoordpoging te ondernemen.
Mensen denk aan je familie en je vrienden om je heen. Geld is niet alles, vrienden en familie is alles. Hoe zullen deze mensen reageren als je zelfmoord pleegt??

Ik heb daarom ook geen enkel respect voor mensen die dit overwegen of doen. Ga praten met de gemeentelijke Kredietbank en kijk of je voor een schuldsanering in aanmerking komt. Binnen 3 tot 5 jaar ben je overal vanaf en kan je weer opnieuw beginnen. En of dit nou door je eigen stommiteiten komt of door bedrijven als een Dexia, laat je leven niet bepalen door dat stomme geld.

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

HJ

Als jij het alleen maar geklets vind........
dan blijf je toch lekker weg?

Het lezen van die berichten van jou is al een
opgave op zich. Heb je wel eens van punten en komma's
gehoord?

groet
Revo

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Beste Schuld, ook ik wil en beroep doen op Schuldsanering omdat ik geen bank kan vinden die mijn restschuld wilt overnemen. Als jij slachtoffer bent van Legio Lease, hoe heeft de Schuldsaneringsdienst hierop gereageerd dan? Kun je dan je schulden saneren met behoudt van je rechten? Hoe wordt de berekening gemaakt in verhouding tot je inkomsten? Moet je leven op bijstandsniveau? Welke dingen moet je dan laten?

Gesloten