LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door De magier »

Ik was vorige week op vakantie in Slowakije. Ik zag dat Dexia daar aan de weg probeert te timmeren. Ik ga nu proberen om contact te leggen met de grootste Slowaakse kranten om hun te informeren over de Belgische boevenbende. Hopelijk komt Dexia daar dan ook in een kwaad daglicht te staan, zodat ze zich terug moeten trekken! Dit is misschien DE manier om hun onder druk te zetten.

We pakken ze!

groet,
De Magier

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Hollander »

Aan alle Dexiabelgen op dit forum die twijfelen aan op handen zijnde rechtszaken: er komt er binnenkort een van een advocatenkantoor dat namens een 200-tal klanten gaat procederen
Wat een onzin. Er werd getwijfeld aan het feit dat er strafbare feiten waren gepleegd, dat er aangifte van was gedaan en dat er binnenkort een strafrechterlijk procedure gestart zou worden.

Jij hebt het over een civiele procedure die gaat lopen die niks met deze discussie te maken heeft. Ben jij nou echt zo dom of ben ik nou zo slim?

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ronbo »

Wat een onzin. Er werd getwijfeld aan het feit dat er strafbare feiten waren gepleegd, dat er aangifte van was gedaan en dat er binnenkort een strafrechterlijk procedure gestart zou worden.

Jij hebt het over een civiele procedure die gaat lopen die niks met deze discussie te maken heeft. Ben jij nou echt zo dom of ben ik nou zo slim?
Hollander, ik ben op zich niet zo heel erg nozel, dat verklaart veel. Wat ik echter uit de aan mij gestuurde brief van mijn advocaat lees is dat ze in aanvulling op de civiele procedure namens de leaseklanten aangifte gaan doen tegen Aegon, Dexia en een aantal bestuurders o.b.v. de Wet Economische Delicten. Dat is dus 1 concrete zaak waarbij aangifte (gaat) wordt(en) gedaan inzake strafbare feiten.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Hans2 »

Van de side van Adviesverlies:
Verlaat Dexia het slagveld? (03-08-2004)

Dat is de vraag wanneer we lezen dat Dexia Bank Nederland afziet van nieuwe activiteiten en niet meer investeert in nieuwe producten.
O.a. de verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven. Van de 285 medewerkers verliezen er nu 25 hun baan. Volgens Dexia leveren nieuwe producten te weinig rendement op. De overblijvende werknemers zijn verantwoordelijk voor het beheer van de effectenleaseportefeuille en de afhandeling van alle lopende procedures.

Het besluit houdt direct verband met de problemen rond de omstreden effectenleaseproducten. De constante publiciteit en de vele juridische procedures eisen steeds meer hun tol en veroorzaken steeds meer reputatie schade voor Dexia, maar ook voor de rest van de financiële branche.
De woordvoerder wilde niet zeggen of het Belgisch-Franse moederconcern Dexia plannen heeft om zich geheel uit Nederland terug te trekken.

Dit besluit als voorloper voor algeheel vertrek uit Nederland? wekt geen verbazing. Het bestuur van de Stichting AdviesVerlies (SAV) en de Stichting Toezichthoudend Nederland (STN) verklaart al jaren in woord en geschrift dat maatschappijen zich zullen terug trekken uit bepaalde markten. Dit is/wordt gedaan door verschillende vennootschappen op te heffen en/of daadwerkelijk de activiteiten te staken.

De eerste echte aanwijzing waarin we aangeven dat bovengenoemde actie staat te gebeuren, leest u in het rapport Belastingramp 21e eeuw van mei 2002. Dit rapport is een Open Brief van mei 2002 aan alle lijsttrekkers (minus één (vermoord)) van de politieke partijen die meedingen om zetels in de Tweede Kamer der Staten-Generaal van het Koninkrijk der Nederlanden met daarin een oproep tot het doen van een verkiezingsbelofte.

Het gehele rapport is te lezen op deze site onder acties/algemeen.

Passage 'Spaarlease contracten'
Hier volgt een passage uit Hoofdstuk 3 sub d ‘Spaarlease contracten’. (let op de zin met *)

d. Spaarlease producten.!!!!!!!!!!!!

Een doorluchtig spel opgezet en draaiend gehouden door de witste boorden.

Gedoogd door de (wettelijke) toezichthouders.
Is er één consument in de zaal, die weet wat die gasten (voor de consumenten) doen?

Spaarlease: inmiddels gebleken een contradictio in terminis.
Winstverdriedubbelaar: inmiddels gebleken gekwadrateerd dwarsgebakken luchtledig certificaat met bipolaire trekjes.

De kostencomponent van deze producten is ..........onduidelijk.
De beleggingsmethodiek en –strategie zijn............ onzichtbaar.

De verzekeraars zijn niet gehouden om met betrekking tot de door hen gerunde fondsen de aandelen ook daadwerkelijk aan te houden!!!

Verzekeraars verkopen derhalve aan hun consumenten een fictie van een fictie. !!
Een virtueel kwadraat. Als de posities maar verzekerd zijn.

De verzekeraars verkopen met hun fondsen aan de consumenten voornamelijk een niet-transparante kostenpost. Het enige werkelijke deel van de polis (Polis-Verkeerd).

Een risicoloos product op de kortste weg naar eeuwige rijkdom en volgevreten geluk.
De consument wordt m.b.v. een drogerende voorstelling en voorspelling van zaken in de waan van winst gebracht.

Sommige klachteninstituutjes worden hééééél langzaam wakker.

(Eenparig vertraagde wekker; lange vingers als stekker. Het kan nog gekker).

(*) Van de schuldige maatschappijen (SPAARSELECT en DEXIA)zien enkele het onheil met rasse schreden naderen.
De miljardenwinsten zijn reeds (naar het buitenland) in veiligheid gebracht. De Nederlandse nederzettingen worden afgebouwd en zijn rijp voor de slacht.

Jarenlang gechicaneer met behulp van witge-b-e-f-t en zwartgebekt togajes. De verdediging van een lege huls volgt.

Stilte: de (wettelijke) toezichthouders kunnen nu (in hun R.I.P.-slaap) niet worden gestoord. Politici zijn op de vlucht geslagen voor de demonen in hun eigen achterhoofd. Voor of na de val?

Ook hier: het gaat om honderdduizenden producten.
Ook hier: de schade voor de consumenten beloopt miljarden euro’s

Gesloten