Hallo,
Ik heb al meerdere klachten gehoord over dit probleem van Ziggo,maar we wonen sinds Mei 2009 in een nieuwbouw huis gehuurd!
Nu hebben we ook zo'n rekening gekregen dat we de aanleg van die kabel moeten betalen van 149,95!!!
Ik heb al 2 brieven gehad van een incasso buro gehad BOS het verhaal ook uitgelegd maar die zeggen zet maar op de mail die sturen we wel naar Ziggo.
Ik ben toch echt van mening dat we die niet hoeven te betalen of wel?
Dit is toch iets voor de verhuurder of niet?
Groetjes L.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanleg internetkabel nieuwbouw huurhuis
Re: aanleg internetkabel nieuwbouw huurhuis
Kopers hebben aansluitkosten, maar huurders?
Als je geen Kabel TV zou nemen zou dit voor de volgende huurder zijn.
De aansluiting is voor het huis en niet voor de huurder lijkt mij.
Normaal worden alle woningen met Gas, Water, Stroom, KPN lijn en Kabel TV opgeleverd.
Daarvoor betaalde ik als huurder nooit aansluitkosten, wel voor het nieuwe contract als ik daar kwam huren dus €29,95 aansluitkosten maar niet voor de kabels.
Dus alleen aansluitkosten klant werden betaald.
Is er geen fout gemaakt tussen huur en koop woningen want in gemengde wijken komt dit wel vaker voor.
Als je geen Kabel TV zou nemen zou dit voor de volgende huurder zijn.
De aansluiting is voor het huis en niet voor de huurder lijkt mij.
Normaal worden alle woningen met Gas, Water, Stroom, KPN lijn en Kabel TV opgeleverd.
Daarvoor betaalde ik als huurder nooit aansluitkosten, wel voor het nieuwe contract als ik daar kwam huren dus €29,95 aansluitkosten maar niet voor de kabels.
Dus alleen aansluitkosten klant werden betaald.
Is er geen fout gemaakt tussen huur en koop woningen want in gemengde wijken komt dit wel vaker voor.
Ja dat zou kunnen,er zijn van de 16 woningen 5 huur en de rest koopwoningen
Maar Ziggo zegt steeds dat wij het moeten betalen,mijn man heeft een Mail gestuurd naar BOS incasso en uitleg gegeven die zouden het naar Ziggo sturen dus ben benieuwd!
groetjes L.
Maar Ziggo zegt steeds dat wij het moeten betalen,mijn man heeft een Mail gestuurd naar BOS incasso en uitleg gegeven die zouden het naar Ziggo sturen dus ben benieuwd!
groetjes L.
Zelf heb ik bij Casema gewerkt, en heb dan ook enigzins ervaring met deze kwesties.
Bij koopwoningen is dit altijd een "geschil" tussen de woningbouwmaatschappij en de koper. In het contract c.q. voorwaarden moet opgenomen danwel afgesproken zijn wie de legging van de kabel gaat betalen.
Bij huurwoningen zou dat dus weer een stap verder kunnen gaan (deze specifieke situatie ken ik niet) en dat de verhuurder eventueel aan heeft gegeven dat de kabelinstallatie door zijn huurder moet worden betaald. Maar ook dit zal afgesproken moeten zijn.
Zijn er geen andere buren met huurwoningen die hetzelfde probleem hebben gehad?
Bij koopwoningen is dit altijd een "geschil" tussen de woningbouwmaatschappij en de koper. In het contract c.q. voorwaarden moet opgenomen danwel afgesproken zijn wie de legging van de kabel gaat betalen.
Bij huurwoningen zou dat dus weer een stap verder kunnen gaan (deze specifieke situatie ken ik niet) en dat de verhuurder eventueel aan heeft gegeven dat de kabelinstallatie door zijn huurder moet worden betaald. Maar ook dit zal afgesproken moeten zijn.
Zijn er geen andere buren met huurwoningen die hetzelfde probleem hebben gehad?