Ivo.w schreef: ↑20 jun 2021 11:48
En nee, waarschijnlijk was de juiste veer niet voorradig bij de betreffende servicemonteur. Want voorraad kost óók veel geld. Voorfinanciering, kosten voor opslagruimte etc. Waarom zou je als servicemonteur zelf voorraad aanhouden van specifieke onderdelen, wanneer de groothandel 99% van deze onderdelen binnen 24 of 48 uur kan leveren.
Niet zo relevant waar de voorraad ligt. Kun je niet zelf uit eigen voorraad putten, maak dan een afspraak voor over drie dagen, zodat het ding besteld kan worden bij de groothandel, en je niet met lege handen aankomt.
Maar we kunnen nog lang discussieren, over interne werkwijzen van het bedrijf. Maar het gaat over het geschil met TS.
Vast staat dat TS een overeenkomst telefonisch is aangegaan, voor reparatie van de garagedeur.
Tijdens gesprek is doorgegeven wat er stuk is, met typenummer deur etc. Het bedrijf had toen direct duidelijk kunnen maken, dat die verstrekte gegevens niet gebruikt zouden worden, maar dat men eerst zelf komt kijken om zelf een diagnose te stellen.
Nu dat niet gebeurd is, hoort een bezoek ter diagnose niet tot de overeenkomst (dat lijkt gerechtvaardigde veronderstelling van TS) , en dienen kosten daarvoor voor rekening bedrijf te blijven.
Om impasse te doorbreken, kan TS bedrijf wel uitnodigen om alsnog de veer te komen vervangen, tegeen betaling veer , 1x voorrijden, en arbeidstijd vervanging veer.