LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] atag blauwe engel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
harry toorman

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door harry toorman »

januari 2000 geplaatst, nog nooit problemen of service gehad!

rojo

Ongelezen bericht door rojo »

over welk type atag blauwe engel hebben we het hier blauwe engel 1 of blauwe engel 2 .
Er zijn namelijk twee types de 1 en de 2 .
Ik zelf werk in de cv,onderhoudsbranche en doe onderhoud aan een grote verscheidenheid van cv ketels.
De atag blauwe engel 1 is een ketel die makkelijk te onderhouden is ,wel eens gescheurde branders gezien en kappotte waterpompen .
Bij de atag blauwe engel 2 hoor ik van collega,s en andere dat ze er geen jota van snappen ,ze vinden hem te ingewikkeld te veel techniek je kan zelfs op je kamerthermostaat dingen uitlezen.
Vaak hoor ik van monteurs dat ze na onderhoud en water bijvullen het wachten op het ontluchtingsprogamma te lang vinden duren en dan de (geheime code) intoetsen om dat ontluchtingsprogamma te omzijlen.
Zit er niet voor niks op .
Ik zelf doe onderhoud aan nefit ,agpo atag ,intergas etc ,dus ik vind de blauwe engel niet slechter of beter dan andere ketels.
Heb wel de nodige bijscholings curssuen gevolgt en kan de blauwe engels nu dromen ,maar ja ik hoop dat de mensen wel goed geschoold en opgeleid personeel over de vloer krijgen want door slecht onderhoud verkooi je meer dan je lief is.

antonio.1

Ongelezen bericht door antonio.1 »

Als installateur adviseerde je een aantal jaren geleden de klanten een inruilprijs van soms 1500 tot 2000 gulden te betalen om van de ellende van Atag 1 af te zijn, want die Atag 2 is zo goed en zelfs de consumentenbond heeft deze de hemel ingeprezen. Nu ga je vaak met het schaamrood op je kaken naar beneden om te vertellen dat ze na 6 jaar gebruik vele honderden euro's mogen gaan betalen, want de Atag 2 is lek. Vooral de houding van Atag is niet om over naar huis te schrijven, als installateur sta je finaal in je hemd, zoek het maar uit. Maar de klant blijft Koning en je organiseert een wisselaar voor niets (of via Atag of via een Select-dealer) en ga deze voor niets bij de klant uitwisselen. Maar ja... het kostte ons de afgelopen maand 9x wisselaar uitwisselen en Atag doet niets voor ons en hun consumentenklant... Het schaamrood blijft op de kaken staan. Een installateur in Hoofddorp

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds vier jaar ben ik de trotse eigenaar van een zonnegascombi van atag .
Dat is een Blauwe engel die aan een 200 l boiler is gebouwd.
Een half jaar geleden hadden we een storing bl85
Aangezien dat het zondag avond 6 uur was heb ik toch maar even mijn installateur gebeld.
Deze is op dat moment gekomen en heeft in een half uurtje werk de pomp vervangen, wat volgens de monteur een kinder ziekte was van dat type pomp
Ik kan dus niets anders zeggen dat ik zowel over het toestel als de service (inderdaad een select dealer)zeer tevreden ben
alles uiteraard onder garantie.

Een zeer tevreden klant
louis

select dealer

Ongelezen bericht door select dealer »

sorry Harry Toorman, het water komt je wel een keer tegemoed.

het is ook niet handig om te vertellen dat je nog nooit geen onderhoud gehad hebt, want in de garantie bepalingen staat dat je jaarlijks inspektie moet laten uitvoeren. en als het toestel geplaatst is door een
atag select dealer laat die dan snel komen want je garantie loopt af.

Maar dealers niet getreurd, atag be 3 komt eraan we plakken benraad
op de wagens en we gaan er weer met volle moet tegenaan.

wheijs

Ongelezen bericht door wheijs »

Ik heb ook een Atag Blauwe Engel en heb ook veel meer problemen dan gemiddeld. Iedere keer E2 fouten. Problemen met de druk registratie en ook al eens een flink gedeelte van de elecctronica vervangen. Gelukkig heb ik voor het overgrote deel de onderdelen niet hoeven te betalen, maar daarvoor heb ik wel bij moeten verzekeren bij Atag.

U begrijpt....ik ben zeker niet positief over mijn installateur (overigens wel een erkende ervaren installateur) en al helemaal niet over ATag.

Als de heren installateurs, welke zo positief zijn over deze ketel, mijn ongelijk willen bewijzen, wil ik ze uitnodigen mijn ketel dan maar goed te komen repareren. Ik denk / weet dat een aantal buren van mij (we hebben de ketels allemaal collectief in dezelfde periode laten plaatsen) ook wel geinteresseerd zijn.

herrieschopper

Ongelezen bericht door herrieschopper »

kijk daar kunnen we iets mee , het begint er op te lijken
willen uw buren misschien ook nog ergernissen kwijt ?
:lol:

dealer

Ongelezen bericht door dealer »

pf shr 24 t bwjr 1998 rg zijdig lek
shr 51 t bwjr 1998 rg zijdig lek
be1 vr 40 bwjr 1990 waterzijdig lek

dit ben ik van de week al weer tegen gekomen !

Onderhoudsman

Ongelezen bericht door Onderhoudsman »

Ik ben service monteur van een groot onderhouds bedrijf.
De problemen van de Blauwe Engel 2 zijn bekend.
Een heleboel storingen worden veroorzaakt door dat de warmte wisselaar condenszijdig lekt.
Hierdoor krijg je vaak de klacht Eo2 en gescheurde branderstenen.
Atag zegt dat het met de nieuwe wisselaars over zou moeten zijn,maar helaas in de praktijk blijkt dat ook de nieuwe wisselaars OOK condenszijdig lek raken.
Ik heb wel vernomen dat Atag bezig is met een heel nieuw type .
Maar wat ik ook heb terug gelezen is dat jaarlijks onderhoud belangrijk is om deze klachten optijd opte merken en ATAG gaat heel goed met de garantie om van hun produkt.

monteur X

Ongelezen bericht door monteur X »

Atag, Sinds 1996 de blauwe engel op de markt is zijn er duizenden warmte wisselaars per jaar vervangen door ons (installatiebedrijven)aleen al . meerdere toestellen uitgebrand en ook duizenden foute pompen, 3 wegkleppen, branderstenen, ontluchters en ga zo maar door, vervangen. Dit komt dan ook niet door de kennins van een monteur maar door het product. Het bewijs: de hoeveelheid modificaties. conclusie: het is een prachtig toestel maar men krijgt het daar maar niet goed.

blauwe bengel

Ongelezen bericht door blauwe bengel »

Geachte consumenten,selectdealers (waar ik er zelf een van ben)

Wat kunnen we met z`n allen toch lekker zeuren en zeuren.

Ondanks dat ik Atag minned ben moet ik toegeven dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is.welke fabrikant is dan wel in staat om in 1 keer het "perfecte" product op de markt te brengen ? De collega`s uit de koekstad,of dat konijnenmerk,het keteltje uit de beek en het donker.antw : geen van alle.Mercedes,BMW maken ook goede auto`s toch ? gek genoeg staan altijd de bruggen omhoog als ik langs de garage rijdt ? Mijn persoonlijke ervaringen met Atag zijn ook niet altijd super maar zeker erg goed te noemen.Kan iemand mij vertellen wat nu echt een fout is van Atag,toegegeven dat de wisselaar een ontwerpfoutje is.de rest van de onderdelen zijn volgens mij van toeleveranciers en wat is er op tegen om die te verbeteren ? nee je kunt beter halstarrig blijven vasthouden aan hetgeen wat je kent en of hebt.als ik hoor en lees hier op de site dat sommige monteurs nog geen ontluchtingscyclus kunnen omzeilen blijf er dan g*dverd*me vanaf en als klant maar denken dat je het Goed Geregeld hebt in Home (sorry was een beetje gemeen van mij).Ik ben van mening dat sommige monteurs is een beetje beter moeten opletten tijdens cursussen van fabrikanten (wie de schoen past trekken hem aan) waardoor een hele hoop ergenissen van klanten en irritatie`s van monteurs afnemen.Doen we dat niet kunnen we over tien jaar nogsteeds over dit soort onderwerpen lopen zeuren.met vriendelijke groet Sjoerd (die nogsteeds vind dat de blauwe bengel een Shr is.

Blauw kreng

Ongelezen bericht door Blauw kreng »

Met de beste wil van de wereld kunnen we toch niet van een ontwerpfoutje meer spreken 80% van de ww lekt als ik op andere fora lees oa hier http://www.verwarmingsforum.nl/viewtopi ... c&start=15
Een ontwerpfoutje in de 80er jaren was er de blauwe engel 1 volkomen afgeserveert door de lekkende ww, de consumententbond in strijd met Atag deed atag beloven dat dit in de nieuwe serie blauwe engel 2 niet meer zou voorkomen,dit was omstreeks 1996 nu het is gebleken de atag zijn stuk voor stuk weigerende en lekkende apparaten, na 6 jaar is het gegarandeerd mis(de mijne) en volgt reparatie op reparatie,droogkookbeveilging was al na 2 jaar wijlen.
Als ik andere klachten mag geloven geld de ellende net zo voor de pompen en ventilator.
Ook duiken hier en daar verhalen op dat de BE brand op plaatsen waar hij niet hoort te branden met als gevolg gesmolten luchtkast, atag reageert hierop dat het incidenteel voorkomt maar de kast is van plastic wat niet kan branden,nou ga jij maar lekker slapen met zo een ding op zolder,ik niet meer.
Het is einde verhaal voor de blauwe engel en atag ziet de bui ook al hangen en schakeld over op het merk Benraad hoe die zijn weet ik niet maar blijf het ergste vrezen.
Het word tijd voor APK voor verwarmingsapparaten dat filtert men deze gevaarlijke apparatuur wel van de markt.
Het schermen met tijdig onderhoud is een dooddoener van de fabrikanten een fout kan zich ook na een uur nadat er onderhoud is geweest voordoen, ondeugdelijke apparatuur moet van de markt.

groeten willem

sjoerd31078

Ongelezen bericht door sjoerd31078 »

Ik kan het niet laten om op het berichtje van blauw kreng te reageren

Ik denk dat wat Atag,Installateurs en fietsenmakers ook zeggen
het lekken van wisselaars kun je NIET goed praten.gek genoeg zijn het de(meeste) mensen die klagen die GEEN onderhoudscontract afsluiten(want dat is lekker goedkoop,verrekte nederlanders) jou opmerking over het feit dat de ketel branden op plaatsen waar het niet hoort.MENSEN LAAT VOORAL GEEN ONDERHOUD UITVOEREN WANT HET HELPT TOCH GEEN ZAK.Eerst denken en dan pas zeggen.De reden dat Atag "overstapt" op Benraad heeft hele andere redenen maar laat ik je daar niet mee vermoeien. met viendelijke groet Sjoerd (die nogsteeds razend enthousiast is over de Shr

antonio.3

Ongelezen bericht door antonio.3 »

Beste collega's,
Het vertrouwen in het product Atag is weg en dat komt niet meer goed.
Benraad verandert daar niets aan, de naam is te onbekend in Nederland en dat duurt minimaal 3 tot 4 jaar voordat e.e.a. doordrongen is van de naam Benraad (Atag).
Een collega schreef eens zijn bevindingen van 1 week defecte Atag wisselaars, nu wij waren aan de beurt: 1 x 51 SHR tap ( de duurste combiketel van Nederland) van 6,5 jaar oud ligt op de schroothoop, de klant vondt reparatie te duur en 1 x een 24SHR tap van 4 jaar oud, nota bene in de plaatst gekomen voor de Atag 1, kostten voorrijden en montage voor de klant. Een niet Select dealer van Atag, maar wel een Benraad dealer.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wat al vaker is genoemd VOORAL GEEN ONDERHOUD LATEN DOEN.
DE wisselaars zijn slecht oké maar ATAG geeft 15 JAAR op de wisselaar.
Dus deze toestelen hoeven niet op de sloop.
Ik ben onderhouds monteur en kan iemand mij de perfecte ketel noemen ????
Ik niet. De atag be2 is voor de monteurs een prima ketel om aan te sleutelen en ja er zitten modificatie's op maar dan alle ketel fabrikanten met een relarief nieuw toestel.
Vaillant heeft met de vhr lekkende inregel kraantjes Intergas heeft voor de kombi kompact de gasblokken veranderd, Nefit heeft met de ecomline line fouten sensoren gehad de hrc 24 is ook een drama met klemmen van de condensbak.
Ofte wel er is geen goede ketel.
:idea: :oops:

gast739

Ongelezen bericht door gast739 »

gast de problemen bij andere merken zijn incidenteel/kinderziekten en inmiddels opgelost .bij atag zijn de problemen structureel en duren nu al bijna tien jaar toch iets anders he ?
jij moet zeker ook je brood verdienen met atag ? :twisted:

dick2465

Ongelezen bericht door dick2465 »

Wij zij zeer tevreden met onze blauwe engel, nooit geen problemen, alleen na acht jaar is er een printplaat vervangen, hiervoor hadden we een hr kiddy en daar moest elke maand een monteur aan te pas komen. Dus hulde aan de blauwe engel perfecte ketel. :D

jozef42

Ongelezen bericht door jozef42 »

Atag geeft zelf toe dat pas vanaf februari 2005 "goede"wisselaars worden geplaatst. Tot dan zullen die problemen blijven voorkomen.
Alseen wisselaar waterzijdig lek is kan dat grote gevolgschades hebben. Onderhoud alleen voldoet niet. Er zijn straten waar bijna alle wisselaars al eens zijn vervangen.
En dat zie je toch niet bij al die andere merken.
Trek zelf je conclusies, er is een structureel probleem waar structureel niets aan wordt gedaan... :roll:

blauw kreng

Ongelezen bericht door blauw kreng »

Geplaatst op 19 Feb 2005 14:59 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

wat al vaker is genoemd VOORAL GEEN ONDERHOUD LATEN DOEN.
DE wisselaars zijn slecht oké maar ATAG geeft 15 JAAR op de wisselaar.
Dus deze toestelen hoeven niet op de sloop.
Ik ben onderhouds monteur en kan iemand mij de perfecte ketel noemen ????
Ik niet. De atag be2 is voor de monteurs een prima ketel om aan te sleutelen en ja er zitten modificatie's op maar dan alle ketel fabrikanten met een relarief nieuw toestel.
Vaillant heeft met de vhr lekkende inregel kraantjes Intergas heeft voor de kombi kompact de gasblokken veranderd, Nefit heeft met de ecomline line fouten sensoren gehad de hrc 24 is ook een drama met klemmen van de condensbak.
Ofte wel er is geen goede ketel.

Schreef een andere gast, de garantie is 15 jaar, ja en nee dus volledig 5 jaar daarna is er een oplopend deel van de kosten van 10% per jaar voor de consument te betalen,na 9 jaar bv 40% en reken maar dat je schrikt wat je dan moet betalen plus ook arbeidsloon.

Maar afgezien de kosten je koopt toch niet een ketel die veelvuldig stopt met stoken want er is meer wat regelmatig stuk gaat en je dus in de kou zet, het zijn gewoon storinggevoelige ketels.

De steeds meer reacties hier spreken boekdelen.

groet Willem

jozef42

Ongelezen bericht door jozef42 »

Garantie op wisselaars is 10 jaar.
Probleem bestaat nog steeds.
Bijkomende kosten (kapotte prints en dergelijke) door gevolgschades worden doorberekend.
Onderhoud voorkomt geen lekke wisselaar, de monteur van ATAG noemen de lekke wisselaars "hangtasjes" omdat de lekkage bovenaan optreedt gas- of waterzijdig. Enne...ze kunnen wel in de brand vliegen hoor!! :wink:

Idee van het toestel is goed, uitvoering slecht

Gesloten