LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Atag Blauwe Engel
Atag Blauwe Engel
Dag mensen,
Ook wij kennen de Blauwe Engel
Wij kochten onze Engel in juli 1997. De eerste twwe jaar ging het goed.
In 1999 krijgen we onze eerste storing E 02 Binnen 14 dagen gebeurde dit verschillende keren. Tot 3 - 4 keer per dag.
Monteur komt en vernieuwd rookgasanalysator
In 2000 onsteekelektrode
In 2002 onsteekelektrode
In 2003 onsteekelektrode
In 2004 onsteekelektrode en vlotterkraan
De monteur geeft dan aan dat er iemand van ATAG moet komen want er is lekkage. Mijn vraag aan hem is: Wie betaald zoiets!
Dat moet U aan ATAG vragen.
Februari 2005 komt er een monteur van ATAG. Wat is er aan de hand
en wie betaald? Het hart van de verwarmingsketel vertoont wat lekkage
Het hart moet opnieuw afgekit worden.
Er wordt een ander hart geplaatst, en de oude wordt meegenomen en gereviceerd.
De rekening wordt naar de installateur gestuurd.
11 februari de rekening € 205,47
Om gek van te worden. Als het hart niet goed is gekit is dat toch een fabrieksfout!!!!! Het hart zelf werd niet in rekening gebracht maar wel alle bijkomende kosten.
Onze Engel heeft in totaal al € 480,96 aan onderhoudskosten gekost
ATAG doe er wat aan /mee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook wij kennen de Blauwe Engel
Wij kochten onze Engel in juli 1997. De eerste twwe jaar ging het goed.
In 1999 krijgen we onze eerste storing E 02 Binnen 14 dagen gebeurde dit verschillende keren. Tot 3 - 4 keer per dag.
Monteur komt en vernieuwd rookgasanalysator
In 2000 onsteekelektrode
In 2002 onsteekelektrode
In 2003 onsteekelektrode
In 2004 onsteekelektrode en vlotterkraan
De monteur geeft dan aan dat er iemand van ATAG moet komen want er is lekkage. Mijn vraag aan hem is: Wie betaald zoiets!
Dat moet U aan ATAG vragen.
Februari 2005 komt er een monteur van ATAG. Wat is er aan de hand
en wie betaald? Het hart van de verwarmingsketel vertoont wat lekkage
Het hart moet opnieuw afgekit worden.
Er wordt een ander hart geplaatst, en de oude wordt meegenomen en gereviceerd.
De rekening wordt naar de installateur gestuurd.
11 februari de rekening € 205,47
Om gek van te worden. Als het hart niet goed is gekit is dat toch een fabrieksfout!!!!! Het hart zelf werd niet in rekening gebracht maar wel alle bijkomende kosten.
Onze Engel heeft in totaal al € 480,96 aan onderhoudskosten gekost
ATAG doe er wat aan /mee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Atag Blauwe Engel
Mevrouw,ofwel de monteur is een ongeschoolde kracht ofwel hij is erg dom,vlotterkraan en rookgas analysator sorry komt niet voor in de door U voornoemde cv ketel.
Voor wat de ontsteek elektrode betreft 1 keer kan maar zoveel? komt bij mij over als het verhaal van de ezel en de zelfde steen in dit geval dan de monteur en de zelfde ontsteek elektrode.
Voor wat de ontsteek elektrode betreft 1 keer kan maar zoveel? komt bij mij over als het verhaal van de ezel en de zelfde steen in dit geval dan de monteur en de zelfde ontsteek elektrode.
mevrouw voor zover als dat ik het weet doen alle fabrikanten dat,voorrijkosten en arbeidsloon bereken en niet of nauwlijks kosten over het garantie onderdeel.En als we dan uitgaan van ongeveer tussen de 12 a 15 jaar voor een cv ketel,dan mogen we eigenlijk blij zijn dat de fabrikanten ons 10 en soms 15 jaar garantie geven!!!Welk ander bedrijf doet dat ook??
Welke andere fabrikant doet dat ook?? thermotechneut anderen maken ketels waar normaal gesproken niet zoveel ellende mee is.
Doe google en zie Atag be de ketel met de meeste klachten, bovendien vind ik het een gevaarlijk kreng.
€500 aan onderhoud voor €400 meer heb je een nieuwe remeha AWB en nog zo wat merken zijn allen 24 kw, maar geven je wel rust want daar lees je niet zoveel klachten over, mijn stelling meer dan €200 reparatie aan atag koop een andere het is een gebed zonder eind.
15 graden vorst en het kreng zal je maar weer in de steek laten.
groet blauw kreng
Doe google en zie Atag be de ketel met de meeste klachten, bovendien vind ik het een gevaarlijk kreng.
€500 aan onderhoud voor €400 meer heb je een nieuwe remeha AWB en nog zo wat merken zijn allen 24 kw, maar geven je wel rust want daar lees je niet zoveel klachten over, mijn stelling meer dan €200 reparatie aan atag koop een andere het is een gebed zonder eind.
15 graden vorst en het kreng zal je maar weer in de steek laten.
groet blauw kreng
kan je daar nu al een menig over geven dan,van ketels die nog maar een paar jaar op de markt zijn???dacht het niet,denk je dat remeha of awb of nefit of vaillant geen problemen gaan krijgen met hun warmte wisselaars??wat dacht je van dat ze op een gegeven ogenblik aan de binnen zijde gaan verkalken of dichtslippen!!ws ook binnen 12 jaar!!heb er daar nm ook al diversen van gehad,dus.....zou je ook niet beetje denken,dat je wel moet uitkijken met wat u zegt!!!
Thermotechneut de feiten spreken voor zich. mijn blauw kreng al na 6 jaar naar de fillistijnen.
Ook al eerder kosten aan gemaakt na 2 jaar droogkook beveiliging.
De vooruitzichten van reparatie op reparatie heb ik besloten een nieuwe te kopen.
Tuurlijk elk merk heeft ketels die ooit een keer stuk gaan niet alleen de kosten tellen maar ook de narigheid van iedere keer in de kou zitten, zeker nu met -20 celcius, een ramp lijkt mij.
En van andere merken weet ik het niet maar AWB is al van ver voor 1990 op de markt, kost de helft van een blauw kreng.
En pas op Atag is uitgeboert met de blauwe engel en komt nu met een opgekocht merk van vroeger Benraad op de markt en voor zover ik het kan zien met weer RVS warmtewisselaar, en wie weet wel weer met van die professionele 'kitnaden'.
Enne uitkijken wat je zegt sinds wanneer? dit is een discussieforum en dient om meningen uit te wisselen, en ja mijn ervaring met atag blauwe engel is dus uit eigen ervaring zeer slecht.
Mijn mening is dan ook Atag dient uit veiligheids overwegingen geheel vrijwillig of gedwongen alle BE na te lopen of zij nog wel aan de veiligheidsnormen voldoen, kunnen ze al doende de kitnaden ook even bij kitten.
mvrgr blauw kreng
Ook al eerder kosten aan gemaakt na 2 jaar droogkook beveiliging.
De vooruitzichten van reparatie op reparatie heb ik besloten een nieuwe te kopen.
Tuurlijk elk merk heeft ketels die ooit een keer stuk gaan niet alleen de kosten tellen maar ook de narigheid van iedere keer in de kou zitten, zeker nu met -20 celcius, een ramp lijkt mij.
En van andere merken weet ik het niet maar AWB is al van ver voor 1990 op de markt, kost de helft van een blauw kreng.
En pas op Atag is uitgeboert met de blauwe engel en komt nu met een opgekocht merk van vroeger Benraad op de markt en voor zover ik het kan zien met weer RVS warmtewisselaar, en wie weet wel weer met van die professionele 'kitnaden'.
Enne uitkijken wat je zegt sinds wanneer? dit is een discussieforum en dient om meningen uit te wisselen, en ja mijn ervaring met atag blauwe engel is dus uit eigen ervaring zeer slecht.
Mijn mening is dan ook Atag dient uit veiligheids overwegingen geheel vrijwillig of gedwongen alle BE na te lopen of zij nog wel aan de veiligheidsnormen voldoen, kunnen ze al doende de kitnaden ook even bij kitten.
mvrgr blauw kreng
geachte heer en of mevr
de vergelijking van een vr van 15 jaar tegen een hr ketel welke vanaf 97 op de markt gekomen is,is niet reeel,wat je zou moeten doen is dan de vergelijking stellen tussen een hr toestel welke van het zelfde bouwjaar zit en anders niet!!!ik heb zelf ook ketels in onderhoud welke al branden vanaf 1968,maar daar ga ik verder niks aan verklijken,omdat de techniek etc te veel verschild van elkaar!!En tuurlijk zla ik niet ontkennen dat atag problemen heeft met de warmte wisselaar,maar wat ik dus al eerder aan gaf,atag is niet de enige met problemen.dure reparaties aan een cv ketel gaan helaas steeds meer een rol spelen.Maar dit is iets waar niemand meer onderuit komt,gaat maar kijken naar auto's wasmachines etc.maar die geven geen 10 jaar garantie op hun toestelen etc!!
de vergelijking van een vr van 15 jaar tegen een hr ketel welke vanaf 97 op de markt gekomen is,is niet reeel,wat je zou moeten doen is dan de vergelijking stellen tussen een hr toestel welke van het zelfde bouwjaar zit en anders niet!!!ik heb zelf ook ketels in onderhoud welke al branden vanaf 1968,maar daar ga ik verder niks aan verklijken,omdat de techniek etc te veel verschild van elkaar!!En tuurlijk zla ik niet ontkennen dat atag problemen heeft met de warmte wisselaar,maar wat ik dus al eerder aan gaf,atag is niet de enige met problemen.dure reparaties aan een cv ketel gaan helaas steeds meer een rol spelen.Maar dit is iets waar niemand meer onderuit komt,gaat maar kijken naar auto's wasmachines etc.maar die geven geen 10 jaar garantie op hun toestelen etc!!
Het klopt dat ATAG een heleboel problemen (gehad) heeft.
Ik denk dat het verschrikkelijk onprofessioneel is om in dit forum te reageren op het product en niet naar de gedupeerde klant.
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen ben ik bang dat er fout is gezocht en dat waarschijnlijk de warmtewisselaar rookgaszijdig lek is waardoor er een foute meting van de rookgassen kan plaatsvinden (uw E 02). Bij hele hoge uitzondering kan het ook nog de besturing of zelfs gewoon een kabeltje zijn, Maar dit kan uw installateur vast wel vinden
Ik Weet dat ATAG problemen heeft met duizenden warmtewisselaars en dat deze binnen 5 jaar, onder garantie worden vervangen.
na die 5 jaar moet je enkel de arbeids en voorrijkosten betalen.
Overigens kan een beetje installateur dit gemakkelijk zelf, en dan valt het in de meeste gevalen onder het onderhoudscontract. Wat hij daar weer mee doet (deze kosten) is voor hem en de fabrikant.
Ik hoop dat u er met dit verhaaltje uit komt en dat u de volgende keer een toestel van een ander merk neemt. Dan heb ik namelijk de kans dat ik er beter van wordt.
Ik denk dat het verschrikkelijk onprofessioneel is om in dit forum te reageren op het product en niet naar de gedupeerde klant.
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen ben ik bang dat er fout is gezocht en dat waarschijnlijk de warmtewisselaar rookgaszijdig lek is waardoor er een foute meting van de rookgassen kan plaatsvinden (uw E 02). Bij hele hoge uitzondering kan het ook nog de besturing of zelfs gewoon een kabeltje zijn, Maar dit kan uw installateur vast wel vinden
Ik Weet dat ATAG problemen heeft met duizenden warmtewisselaars en dat deze binnen 5 jaar, onder garantie worden vervangen.
na die 5 jaar moet je enkel de arbeids en voorrijkosten betalen.
Overigens kan een beetje installateur dit gemakkelijk zelf, en dan valt het in de meeste gevalen onder het onderhoudscontract. Wat hij daar weer mee doet (deze kosten) is voor hem en de fabrikant.
Ik hoop dat u er met dit verhaaltje uit komt en dat u de volgende keer een toestel van een ander merk neemt. Dan heb ik namelijk de kans dat ik er beter van wordt.
Thermotechneut je kunt natuurlijk technisch vr van 15 jaar oud niet vergelijken met hr van nu, maar en daar ga jij steeds aan voorbij je kunt wel de storingsgevoeligheid of noem het de reparatie bezoeken van van Atag ketels in aantal wel vergelijken.
HET GAAT NIET OM GELD!! maar meer om de ellende dat je steeds in de kou zit door een wanproduct.
En ja garantie van 10 0f 15 jaar geeft niet iedereen maar de reden daarvan zie ik omdat het niet nodig is,de vergelijking cv met een auto vind ik ook nergens op slaan.
Bovendien wat heb ik aan garantie als ik toch nog de arbeidskosten moet ophoesten, dit is zeker €200 en als er dan een gereviseerde ww ingezet wordt ben je over 5 jaar weer aan de beurt.
Bovendien word er voordat de diagnose lekke ww gesteld word vaak eerst van alles anders vervangen, overstort, expansie algehele inspectie leidingwerk etc, die KOSTEN mag je wel betalen.
Met al hun beloften gedaan in 1996 dat het over zou zijn met hun lekke ketels is daar dus niets van terecht gekomen.
Blijft ook nog dat ik het een onveilg apparaat blijf vinden.
mvrgr blauw kreng
HET GAAT NIET OM GELD!! maar meer om de ellende dat je steeds in de kou zit door een wanproduct.
En ja garantie van 10 0f 15 jaar geeft niet iedereen maar de reden daarvan zie ik omdat het niet nodig is,de vergelijking cv met een auto vind ik ook nergens op slaan.
Bovendien wat heb ik aan garantie als ik toch nog de arbeidskosten moet ophoesten, dit is zeker €200 en als er dan een gereviseerde ww ingezet wordt ben je over 5 jaar weer aan de beurt.
Bovendien word er voordat de diagnose lekke ww gesteld word vaak eerst van alles anders vervangen, overstort, expansie algehele inspectie leidingwerk etc, die KOSTEN mag je wel betalen.
Met al hun beloften gedaan in 1996 dat het over zou zijn met hun lekke ketels is daar dus niets van terecht gekomen.
Blijft ook nog dat ik het een onveilg apparaat blijf vinden.
mvrgr blauw kreng
En echte kenner als u een echte kenner bent dan weet u ook voordat het toestel in echte storing staat de lekkage misschien al een jaar geduurt heeft wat dacht u van het vocht happen van de ventilator, na plaatsen van nieuwe ww duurt het echt niet lang mag de ventilator ook nieuw en is dus geen garantie.
Heeft u ook die geroeste gasleiding wel gezien als die doorroest heeft u brand, lekker idee.
groet blauw kreng
Heeft u ook die geroeste gasleiding wel gezien als die doorroest heeft u brand, lekker idee.
groet blauw kreng
Ik ben wel zeer blij met de services van Atag.
Ik had inderdaad lekkage in mijn 4 jaar oude ketel. Deze werd netjes vervangen zonder extra kosten. En de garantieperiode is opnieuw ingegaan!
Misschien heeft het ook te maken wie uw ketel onderhoud, als dat al gebeurd.
Dus in mij geval, alle lof voor Atag
Ik had inderdaad lekkage in mijn 4 jaar oude ketel. Deze werd netjes vervangen zonder extra kosten. En de garantieperiode is opnieuw ingegaan!
Misschien heeft het ook te maken wie uw ketel onderhoud, als dat al gebeurd.
Dus in mij geval, alle lof voor Atag
En nu lezen we al een die na 4jaar lek is, ik ben benieuwd wie dit record weer gaat verbeteren, ongelovelijk.
gr blauw kreng
gr blauw kreng
Lijkt mij niet meer dan normaal als een produkt wat zo'n defect heeft kosteloos wordt gerepareerd. Bij ATAG is het het probleem dat de wisselaar, zoals op een ander forum hier wordt gezegd, structureel en defect heeft. En als je dan jarenlang een fout product levert, willens en wetens, dan mag je service wel goed zijn maar dan blijft het product (de ketel) een slechte ketel.
Waarom neemt ATAG die toestellen niet preventief onderhanden en vervangen ze de wisselaars uit de slechte productseries? En kosteloos?
Dat zou pas echt goede service (pro-actief) zijn.
Misschien dat RADAR daar eens aandacht aan zou moeten schenken.
Autofabrikanten hebben terugroepacties, AGPO liet preventief bij de boilers de pakkingen vervangen maar ATAG komt alleen als er lekkage is. Durf eens toe te geven dat er wat fout is en ga dan kijken wat je er aan kan doen, en doe dat dan.
Pas dàn lever je een goede service...
Waarom neemt ATAG die toestellen niet preventief onderhanden en vervangen ze de wisselaars uit de slechte productseries? En kosteloos?
Dat zou pas echt goede service (pro-actief) zijn.
Misschien dat RADAR daar eens aandacht aan zou moeten schenken.
Autofabrikanten hebben terugroepacties, AGPO liet preventief bij de boilers de pakkingen vervangen maar ATAG komt alleen als er lekkage is. Durf eens toe te geven dat er wat fout is en ga dan kijken wat je er aan kan doen, en doe dat dan.
Pas dàn lever je een goede service...
Andere fabrikanten gaan sowieso beter om met de verantwoordelijkheid naar hun klanten toe. Durven actie te ondernemen bij gebleken productiefouten en verborgen gebreken.
Dus stop nu maar eens met het wijzen naar andere merken, het topic is hier de ATAG-c.v.ketel.
Dus stop nu maar eens met het wijzen naar andere merken, het topic is hier de ATAG-c.v.ketel.
Dag mensen,
Ik kom nog even terug op mijn schrijven van donderdag 3 maart
We hebben inmiddels verschillende gesprekken gehad, over onze laatste rekening met de installateur en ATAG (mocht wel wat vriendelijker)
De installateur met ATAG
Conclusie: ATAG neemt het materiaal voor zijn rekening en de installateur voorrijdkosten en werkloon. Dus onze rekening is op € 00,00
geeindigd!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt!
Ik kom nog even terug op mijn schrijven van donderdag 3 maart
We hebben inmiddels verschillende gesprekken gehad, over onze laatste rekening met de installateur en ATAG (mocht wel wat vriendelijker)
De installateur met ATAG
Conclusie: ATAG neemt het materiaal voor zijn rekening en de installateur voorrijdkosten en werkloon. Dus onze rekening is op € 00,00
geeindigd!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt!
Om het forum overzichtelijk te houden kunt u verder praten via deze link: http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=24727
Redactie Radar
Redactie Radar