LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
J. de Winter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2014 10:53

Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door J. de Winter »

In ons nieuwe huis wilden we vloerverwarming laten plaatsen door Certo [link verwijderd door moderator]
Hiervoor werd eerst de oude vloer gesloopt worden door een ander bedrijf. Dit liep helaas vertraging op, omdat het sloopbedrijf de grootte van de klus verkeerd inschatte. De vloerverwarming zou 's ochtends gelegd worden, dit kon nu niet doorgaan.

De jongens die de verwarming kwamen leggen wilden gelukkig hun twee klussen van de dag wel omdraaien en 's middags onze vloer plaatsen. Echter, om 12:00 die dag werd ik gebeld door de baas: hij wilde zijn jongens de klus niet meer 's middags laten doen en liet ze naar huis gaan. Het zou te lang voor ze gaan duren. Hij vond dat ik het zelf slecht had geregeld, het was mijn probleem, en dat ik nu de vloer een andere dag moest laten leggen. Dit kostte me 350 euro extra (20 procent van de hele offerte!) omdat hij extra tijd en geld kwijt was. Ik was verplicht om het alsnog bij hem af te nemen. Hij benaderde me erg onklantvriendelijk en was geenszins bereid om me in de prijs ook maar iets tegemoet te komen. Ikzelf had namelijk een kleine meerprijs heel redelijk gevonden, maar vind 350 euro veel te veel.
Uiteindelijk duurde het plaatsen van de verwarming 3 uur en had dit makkelijk op de middag gekund die in eerste instantie was afgesproken.

Kortom: een erg nare ervaring met dit bedrijf. Ik word niet vaak uitgescholden door iemand waar ik een hele dure vloerverwarming bij afneem! Ik heb uiteindelijk gewoon betaald. De vloer zit er netjes in, over de jongens die hem legden: niets dan lof. Klantvriendelijkheid komt niet voor in hun vocabulaire en flexibel zijn ze al helemaal niet!
Kan een bedrijf eigenlijk zomaar meer geld vragen en dan eisen dat de klus afgenomen wordt?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2014 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Commerciële link

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarom heeft u geen contakt met het bedrijf opgenomen dat het een andere dag
zou moeten worden omdat de vloer er nog niet helemaal uit was zodat de werknemers
niet voor niets zouden komen ?

J. de Winter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2014 10:53

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door J. de Winter »

Het leek erop dat het dezelfde avond nog zou gaan lukken, ze kwamen echter net 2 uurtjes te kort.
Vanaf 16:30 de dag ervoor hebben we geprobeerd ze te bereiken, dit lukte helaas niet.
Ik had het trouwens heel redelijk gevonden om de extra voorrijkosten te vergoeden!

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door E-J »

Heeft u het sloop bedrijf zelf geregeld of heeft de vloerenboer dit gedaan? En heeft u ook van tevoren van de sloper een offerte gehad? Anders zou u met hem in gesprek kunnen of hij bereid is tot tegemoetkoming. Als zij de klus niet goed schatten en daardoor langer bezig zijn is dan hun probleem

Degooyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2014 14:51

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door Degooyer »

Deze firma heeft m.i. correct gehandeld.
U moet, voordat u met dit soort opmerkingen komt ook de leverings- en installatievoorwaarden eens goed lezen. Waarom zou een installateur van vloerverwarming die keurig alles inplant (zoals elke professionele firma dat doet!!) moeten lijden onder een firma die zijn werk niet op tijd heeft afgemaakt?
Ik heb zelf ook de ervaring, dat gemaakte afspraken zeer kort voor de werkzaamheden worden afgezegd of veranderd omdat één of andere Beun-de-Haas zijn klus niet op tijd heeft kunnen afmaken.
In dat geval wordt men als professioneel bedrijf als "klant-onvriendelijk" afgeschilderd als men extra kosten berekent. Natuurlijk geheel ten onrechte, want die ingeplande monteurs moeten wel betaald worden.....
M.i. dus een geheel onterechte klacht: wat u terecht vindt, doet hier niet ter zake: in deze staat deze leverancier in haar recht!!! Ik zou precies hetzelfde doen en voel me daardoor niet klant-onvriendelijk: je houdt je beiden aan de gemaakte afspraken: dan is er niets aan de hand.
Lees voordat u klaagt ook eens de voorwaarden waaronder u iets bestelt!!!

marco t
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 06:46

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door marco t »

Het kan natuurlijk gerust een keer gebeuren dat er bij een klant wat vertraging oploopt. Een klant doet dat niet bewust. Hij is ook afhankelijk van aannemers en klussen bedrijven die vaak niet hun afspraken na komen. Certo vloerverwarming mag blij zijn met elke klant die zij krijgen/binnen halen en daar dankbaar voor zijn. Ze hadden tegen de klant kunnen zeggen dat ze desnoods een andere dag langs komen om de vloerverwarming alsnog af te maken omdat er nu eenmaal niet veel tijd meer was , maar het is onacceptabel om een klant uit te schelden of zonder respect te behandelen. Wat betreft de algemene bepalingen lezen voordat er geklaagd word is natuurlijk onzin. Een bedrijf hoort gewoon menselijk met elkaar om te gaan . Staat er iets in de bepalingen over vloeken naar de klant? U noemt dat correct behandeling De Gooyer ? Het zal ook wel eens gebeuren dat Certo hun afspraken niet na komen en dan valt dat natuurlijk weer onder onmacht ( zie bepalingen :wink: ) en dan heeft de klant nergesn recht op. Kort samen gevat : Wees blij met elke klant en behandel deze waar men recht op heeft en behandel deze op dezelfde manier waarop u een vloer verkoopt , en dat is niet vloekend anders verkocht u niets !!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Certo Vloerverwarming niet bepaald klantvriendelijk!

Ongelezen bericht door ruud_a »

was er ook nog een aanleiding voor dat schelden?
meestal komt zoiets niet helemaal vanzelf.

Gesloten