Hallo,
Wij hebben een nieuwe CV ketel nodig. De bestaande is een Vaillant VCW NL 242E; nooit problemen mee gehad maar nu was het erg moeilijk de vlam weer te ontsteken nadat hij even uitgezet moest worden. Heb een installateur moeten roepen en hij heeft ook zijn moeite gehad en ons vervolgens geadviseerd over een nieuwe ketel na te denken.
Dus, ik heb op Internet en forums gekeken en denkt dat deze twee wel geschikt zijn:
1. Nefit Topline HRC 25/CW4
2. Remeha Calenta 28C / CW4
Maar ik zit met het volgende: de CV ketel is op zolder in een inbouw kast. De deuren kunnen wel eruitgehaald worden maar niet de kast zelfs. de beschikbare ruimte voor de ketel is 100 x 70 x 54cm.
De Calenta moet er wellicht in kunnen (diepte 40cm) maar de Topline vraagt met 46.5 cm diepte aanzienlijk meer. Maar ik ben geen expert; zouden allebij er wel in kunnen?
Indien niet, wat voor alternatieven kunnen jullie aanbevelen?
Alvast bedankt,
Mike
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CV ketel in kast op zolder
Re: CV ketel in kast op zolder
Mike_2010 schreef:Hallo,
Wij hebben een nieuwe CV ketel nodig. De bestaande is een Vaillant VCW NL 242E; nooit problemen mee gehad maar nu was het erg moeilijk de vlam weer te ontsteken nadat hij even uitgezet moest worden.
Heb een installateur moeten roepen en hij heeft ook zijn moeite gehad en ons vervolgens geadviseerd over een nieuwe ketel na te denken.
Dus, ik heb op Internet en forums gekeken en denkt dat deze twee wel geschikt zijn:
1. Nefit Topline HRC 25/CW4
2. Remeha Calenta 28C / CW4
Maar ik zit met het volgende: de CV ketel is op zolder in een inbouw kast. De deuren kunnen wel eruitgehaald worden maar niet de kast zelfs. de beschikbare ruimte voor de ketel is 100 x 70 x 54cm.
De Calenta moet er wellicht in kunnen (diepte 40cm) maar de Topline vraagt met 46.5 cm diepte aanzienlijk meer. Maar ik ben geen expert; zouden allebij er wel in kunnen?
Indien niet, wat voor alternatieven kunnen jullie aanbevelen?
Alvast bedankt,
Mike
Als ik dit lees, valt mij spontaan op, dat het om de waakvlam gaat.
Dit wijst toch op een kapot thermokoppel.
Dit kost, weet ik niet € 10,00 en je bent er weer vanaf!
Als de kast 54cm. diep is, en de ketel is 46,5cm. diep, dan heb je nog 7,5cm. over. (Zo hebben ze mij dat tenminste op de lagere school geleerd)
Geef sowieso vóór aanschaf duidelijk de beschikbare ruimte door aan je installateur, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hem.
Geef sowieso vóór aanschaf duidelijk de beschikbare ruimte door aan je installateur, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hem.
Mike , ik zou gaan voor de Nefit (super ketel) en die maat zou net moeten passen .
NB; Tennis
In een Vaillant 242E - zit geen Thermokoppel .
Mike - succes .
NB; Tennis
Mike - succes .
Helemaal gelijk!Snertjong schreef: NB; Tennis
Heb de E over de kop gezien!