LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV onderhoudscontracten bij Feenstra - Nuon

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

CV onderhoudscontracten bij Feenstra - Nuon

Ongelezen bericht door ariadne »

ariadne

Geregistreerd: 08 maart 2006 12:52
Mijn mening over CV onderhoudscontracten bij Feenstra - Nuon? Incapabele schurken zijn het en dieven van mijn portemonnaie!
Er is nog steeds niets nieuws onder de zon bij Feenstra (Nuon), het ringeloren van klanten en niet nakomen van afspraken is nog steeds aan de orde van de dag!
Eerst verrichten ze voor veel geld een volgens hen noodzakelijke eerste onderhoudsbeurt, dan schrijven ze 2 jaar lang geld van je rekening af, waarvoor je in ruil aan het eind van die 2 jaren een onderhoudsbeurt behoort te krijgen en tussendoor bij storingen geholpen moet worden. Maar als puntje bij paaltje komt, word je niet geholpen bij storingen en wordt de reeds betaalde onderhoudsbeurt ook geweigerd!!!

Sinds halverwege 2009 heb ik een Warmte Garantie contract bij Feenstra. Elke 3 maanden schreven zij dus 31,40 euro af.
Terwijl ik onlangs ziek was begaf ’s morgens vroeg de verwarming het. De storingsdienst van Feenstra gebeld, maar er kwam die dag geen monteur. Omdat ik door mijn ziekte de nacht niet kon doorbrengen in een totaal afgekoeld huis, heb ik die bij familie doorgebracht. De volgende dag nog steeds geen taal of teken van Feenstra. Omdat de situatie onhoudbaar werd, een plaatselijke installateur gebeld die de situatie begreep, onmiddellijk kwam en het probleem in nog geen 10 minuten oploste. Ik leefde weer in een warm huis. Vervolgens liet Feenstra weten dat hun monteur deze 2e dag pas aan het einde van de dag zou komen. Toen zij hoorden dat het niet meer nodig was en waarom niet, kreeg ik de woedende reaktie: omdat u een ander aan de CV heeft laten zitten brengen wij u de eerstvolgende onderhoudsbeurt weer volledig in rekening, dat wordt niet betaald uit het geld dat wij dus al op voorhand van u hebben geïnd!
Omdat ik vind dat een dergelijke “strafmaatregel” neerkomt op gewone diefstal en de Algemene Voorwaarden van Feenstra (Nuon) niet voorziet in deze handelwijze heb ik schriftelijk en aangetekend een brief gestuurd naar het hoofdkantoor in Drachten t.a.v. mw.Terpstra van Contractbeheer, waarin ik wegens het niet nakomen van het onderhoudscontract en het leveren van een wanprestatie, de op voorhand reeds geïnde bedragen terugvorder (122,90 euro) en het onderhoudscontract per zo spoedig mogelijk opzeg. Mw. Terpstra reageerde niet. In plaats daarvan kreeg ik een briefje van een kantoor in Eindhoven, waarin de opzegging werd bevestigd, maar de terugvordering van het geld dat zij niet voor de in het contract afgesproken werkzaamheden wilden inzetten, werd totaal doodgezwegen.
Op een 2e brief van mij d.d. 27 november j.l. waarin ik nogmaals de terugvordering beargumenteer en nogmaals een termijn stel voor de terugbetaling werd totaal niet gereageerd.
Mijn mening over Feenstra?
Ik vind het incapabele schurken en dieven van mijn portemonnaie!

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: CV onderhoudscontracten bij Feenstra - Nuon

Ongelezen bericht door Snertjong »

Gewoon volharden in je strijd en gun je dus die "plaatselijke installateur "
het werk.

Want sommigen worden groter en groter maar dus ook onpersoonlijk.

Succes .

Gesloten