Wij hebben een dakkapel laten plaatsen door “ De Gevelfabriek”.
Deze hadden voor de werkzaamheden bouwbedrijf D.M uit Enschede ingehuurd waar de heren [naam verwijderd] eigenaar van zijn. Zij hebben tevens de werkzaamheden verricht. Zij hadden nog iemand meegenomen die kon opruim en sjouwen.Een onbeschoft heertje, pakte ongevraagd spullen van ons,vroeg zaken op een onbeschofte manier en werd boos als hij hier door ons op werd aangesproken.
Wij hebben bij dit hele project heel veel problemen gehad. Afspraken werden niet nagekomen, i.p.v. de toegezegde 3 dagen werk heeft het uiteindelijk 2 maanden geduurd. Onze materialen en gereedschap werd veelvuldig gebruikt, wij moesten wij de aankoop van materialen voorschieten (circa 1000,-). Ook “eistte” de heren dat er goed voor de inwendige mens werd gezorgd want zij hadden bij een vorige klant doelbewust minder isolatie gebruikt omdat deze hen niet goed genoeg verzorgde. Ondanks de goede zorg vanuit ons bleek na betaling van de factuur dat er voor het oog op zich redelijk netjes gewerkt was maar bij nadere controle was dit niet het geval. Omdat de hoofdaannemer failliet ging en er toegezegde mankementen niet meer verholpen konden worden hebben wij een advocaat op de zaak gezet en de dakkapel laten keuren. Het bleek doelbewust afgeraffeld pruts werk te zijn. Schade 7.300,- Niemand gaf meer thuis waardoor wij dus doelbewust door deze heren bedonderd zijn voor 7.300,- euro!
Dit is in een mega notendop ons verhaal. Wij hebben een wijze en dure les geleerd en willen via deze weg iedereen waarschuwen voor deze mensen.
Het zijn doelbewuste en geraffineerde oplichters welke alleen op een zo snel mogelijke manier hun zakken willen vullen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Gevelfabriek en bouwbedrijf D.M uit Enschede
De Gevelfabriek en bouwbedrijf D.M uit Enschede
Laatst gewijzigd door Radar op 31 okt 2013 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: noemen van namen
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: noemen van namen
-
Re: De Gevelfabriek en bouwbedrijf D.M uit Enschede
Ik krijg altijd tranen in mijn ogen als ik dergelijke verhalen lees. En de wetgeving is ook niet zo vlot om gedupeerde mensen te hulp te schieten. Lange gerechtelijke procedures, niet te noemen belachelijk dure procedures.
Maar voor mensen zoals u heb ik een gouden tip:
a) blijf zo ver mogelijk weg van 'aannemers' en ga direct naar het bouwbedrijf. Aannemers zijn tussenmannetjes die vaak geen donder om de klant geven en alleen aan hun portemonnee denken, terwijl zij juist uw beschermer/adviseur zouden moeten zijn: de TUSSEN persoon.
b) neem een bouwkundige in de hand om de boel in de gaten te houden en mogelijk om het uitvoeringsproces te dirigeren.
c) teken duidelijke contracten, in duidelijke tekst en font: alles in font-size 10!
Noem wie welke kosten betaald als het werk laat is enz. Noem alles, schrijf/bedenk alles wat erin moet en pas op voor zogenaamde bouwcontracten want deze hebben veel valkuilen voor de consument. Valkuilen die be bouwers beschermen, maar niet de consument.
d) betaal zo klein mogelijke betaling vooraf als dat nodig is en laat hen tekenen dat zij overeenkomen dat het geld van u is tot dat het werk is voldaan. En herinner: op eenmanszaak heeft u verhaal, maar op BV's die failliet gaan heeft u geen poot om op te staan!
En ja: op het internet en post in elk forum, zodat deze kerels bekend worden. Absoluut!
Ik wens u al het beste.
Maar voor mensen zoals u heb ik een gouden tip:
a) blijf zo ver mogelijk weg van 'aannemers' en ga direct naar het bouwbedrijf. Aannemers zijn tussenmannetjes die vaak geen donder om de klant geven en alleen aan hun portemonnee denken, terwijl zij juist uw beschermer/adviseur zouden moeten zijn: de TUSSEN persoon.
b) neem een bouwkundige in de hand om de boel in de gaten te houden en mogelijk om het uitvoeringsproces te dirigeren.
c) teken duidelijke contracten, in duidelijke tekst en font: alles in font-size 10!
Noem wie welke kosten betaald als het werk laat is enz. Noem alles, schrijf/bedenk alles wat erin moet en pas op voor zogenaamde bouwcontracten want deze hebben veel valkuilen voor de consument. Valkuilen die be bouwers beschermen, maar niet de consument.
d) betaal zo klein mogelijke betaling vooraf als dat nodig is en laat hen tekenen dat zij overeenkomen dat het geld van u is tot dat het werk is voldaan. En herinner: op eenmanszaak heeft u verhaal, maar op BV's die failliet gaan heeft u geen poot om op te staan!
En ja: op het internet en post in elk forum, zodat deze kerels bekend worden. Absoluut!
Ik wens u al het beste.
Graag zou ik de namen van deze oplichters willen noemen zodat iedereen weet voor wie zij moeten uitkijken. Nu kunnen zij namelijk gemakkelijk onder een andere BV / naam gewoon verder gaan met hun praktijken.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik iets op een forum zet en "Tros Radar" heeft de namen uit mijn verhaal weg gehaald. In andere forums op deze site zie ik wel namen staan. Kan iemand mij vertellen hoe ik de namen kan vermelden zonder dat deze worden verwijderd of zonder dat ik een waarschuwings mailtje van "Tros Radar" krijg?
Dit is voor mij de eerste keer dat ik iets op een forum zet en "Tros Radar" heeft de namen uit mijn verhaal weg gehaald. In andere forums op deze site zie ik wel namen staan. Kan iemand mij vertellen hoe ik de namen kan vermelden zonder dat deze worden verwijderd of zonder dat ik een waarschuwings mailtje van "Tros Radar" krijg?
dave33000 schreef:Graag zou ik de namen van deze oplichters willen noemen zodat iedereen weet voor wie zij moeten uitkijken. Nu kunnen zij namelijk gemakkelijk onder een andere BV / naam gewoon verder gaan met hun praktijken.
Niet toegestaan, ook het noemen van namen valt hieronder.Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Dan wordt het lastig / onmogelijk om mensen voor deze oplichters te waarschuwen.
Hier baal ik erg van want nu kunnen anderen ook het slachtoffer van deze oplichters worden.
Hoe kan het dan dat ik in anderen berichten wel namen genoemd zie worden?
Hier baal ik erg van want nu kunnen anderen ook het slachtoffer van deze oplichters worden.
Hoe kan het dan dat ik in anderen berichten wel namen genoemd zie worden?
Hallo Dave33000,
Zelf ben ik ook opgelicht door deze heren. Kunststof kozijnen aanbetaald en niet leveren. Ze werken niet alleen onder de naam bouwbedrijf D.M uit Enschede. Het noemen van initialen is overigens verboden op dit forum, maar als ze de initialen van hun voornamen in de naam van hun niet bestaande bedrijf Bouwbedrijf D.M verwerken, dan kan ik het niet helpen dat in deze post deze initialen en hun woonplaats vermeld staan.
Tevens werken ze met valse verkoopbonnen van een failliet bedrijf uit Gronau genaamd Hawé. Helaas kwam ik daar zelf veel te laat achter.
Als je er werk van wilt maken, laat je goed voorlichten wat je moet doen met de contracten. Ik heb zelf geleerd, dat met welk bedrijf ik ook een klus uitbesteed, ik eerst via de KvK check of het bedrijf wel bestaat. Zo niet, dan niet aan beginnen.
Succes en sterkte en als je meer informatie wilt, weet ik niet hoe we in contact kunnen komen. Mogelijk via Tros Radar.
Mvg,
DS76
Zelf ben ik ook opgelicht door deze heren. Kunststof kozijnen aanbetaald en niet leveren. Ze werken niet alleen onder de naam bouwbedrijf D.M uit Enschede. Het noemen van initialen is overigens verboden op dit forum, maar als ze de initialen van hun voornamen in de naam van hun niet bestaande bedrijf Bouwbedrijf D.M verwerken, dan kan ik het niet helpen dat in deze post deze initialen en hun woonplaats vermeld staan.
Tevens werken ze met valse verkoopbonnen van een failliet bedrijf uit Gronau genaamd Hawé. Helaas kwam ik daar zelf veel te laat achter.
Als je er werk van wilt maken, laat je goed voorlichten wat je moet doen met de contracten. Ik heb zelf geleerd, dat met welk bedrijf ik ook een klus uitbesteed, ik eerst via de KvK check of het bedrijf wel bestaat. Zo niet, dan niet aan beginnen.
Succes en sterkte en als je meer informatie wilt, weet ik niet hoe we in contact kunnen komen. Mogelijk via Tros Radar.
Mvg,
DS76