Elektricien Louwmans

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
overduidelijk123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2021 20:12

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door overduidelijk123 »

Goedenavond, helaas ook met deze heren te maken gehad. Keuken groep in de meterkast schakelde vanzelf aan en uit. Halfuurtje bezig, schakelaar in de meterkast kapot, niet bij zich. Afspraak gemaakt om dus later vervangen, niet op komen dagen, geen contact met het bedrijf te krijgen. Bedrijf Louwmans, maar op bankafschrift staat HB service. 1200 euro armer. Dus......duidelijk belazerd

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

overduidelijk123 schreef:
12 aug 2021 20:23
Goedenavond, helaas ook met deze heren te maken gehad. Keuken groep in de meterkast schakelde vanzelf aan en uit. Halfuurtje bezig, schakelaar in de meterkast kapot, niet bij zich. Afspraak gemaakt om dus later vervangen, niet op komen dagen, geen contact met het bedrijf te krijgen. Bedrijf Louwmans, maar op bankafschrift staat HB service. 1200 euro armer. Dus......duidelijk belazerd
Begrijp ik goed dat jij ter plekke 1200 euro hebt betaald voordat er uberhaupt een oplossing was? Hoe kwam je op dat punt?

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bizar, zo'n rekening voor 2,5 uur gerommel...
Afbeelding

overduidelijk123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2021 20:12

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door overduidelijk123 »

Hoe ik op dat punt kwam? Op een gegeven moment kom je er achter dat je in de maling genomen wordt, maar ja, ze zijn met z`n 2en, gespannen sfeer. Dus ja, jammer dan. Van geleerd, nooit meer op deze manier even snel wat op laten lossen dus.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Als het buiten kantooruren is, dan zijn voor een goede elektricien (die momenteel zeer schaars zijn op de markt) de uurkosten zo rond de 100,- normaal. Wat er vergeten wordt is dat de desbetreffende man ook betaald moet worden voor zich beschikbaar houden voor storingen. Daarbij is zijn overwerktoeslag buiten kantooruren 150%. Dus bij calamiteiten betaal je dit gewoon. Ik werk zelf in de elektrabranch en heb een service dienst onder mij. Die dienst wordt 24/7. En de kosten zijn normaal. Wat nog wel eens wil helpen is als het werk gepland kan worden in normale uren. Maar nogmaals dpoed is spoed en dan telt het oplossen van het probleem.. tegen elke kosten.
Maar goed, om bovenstaande reden doen wij nooit zaken met particuliere klanten. Die wensen namelijk wel de service maar niet de daarbij behorende rekening.
Misschien volgende keer een uitgeknepen oostblokker vragen… maar niet zeuren om garantie als het misgaat.. (en ook niet piepen dan als de mogelijke schade ten gevolge van een niet erkende instalateur ook niet verzekerd is.
Nog altijd geld “if u pay penuts u ger monkey business”.

(Dat wil overigens niet zeggen dat je geen woekerprijzen hoeft te accepteren, maar de installateur zal altijd een onderbouwde rekening geven)

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

Michel-mol schreef:
15 aug 2021 23:47
(Dat wil overigens niet zeggen dat je geen woekerprijzen hoeft te accepteren, maar de installateur zal altijd een onderbouwde rekening geven)
En hoe dat er dan uit kan zien, zien we wel in de rekening hieronder.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Michel-mol »

@moneyman,
De rekening die hierboven klopt inderdaad voor geen meter.
Wat ik lees is het 2x voorrijkosten, die zijn normaal, (klaar blijkelijk is er 2x gekomen.. of de 2e keer is omdat er wat vergeten zou zijn.. dat zou dan niet fair zijn)
Uurprijs is niet gespecificeerd maar erin gefrommeld.
Waar het echt fout gaat is bij de materialen en de extra’s.
Meerwerk per kwartier is kul, zit in de uurprijs.
Trekveer per meter is ook onzin, het gereedschapsgebruik zit in de uurprijs..(dit op de rekening is wel een teken van oplichting)
Verleggen leidingwerk is ook onzin, dat zit verrekend in de uren (dat is arbeid).
Evt materialen die extra benodigd zijn worden bij mij dan gespecificeerd.
Die materiaalprijzen zou ik zoeken op internet en dan er 30% bij optellen. (Een netto prijs van een groep zou rond de €50,- moeten liggen, van een aardlekschakelaar zo rond de €75,- en een holec groepenkast waar deze 2groepen + aardlek inpassenzo rond de €75,- ).
Als ik de rekening zou moeten maken (uitgaande van een storing en acute hulp)
2x voorrij (a 35,-) tot €70,-
2,5 uur (a100,-) *150% tot €375,-
1x groepenkast €75,-
1x aardlek €75,-
2x groep (a€50,-) €100,-
Totaalprijs werkzaamheden en materialen €695,-
Zo rond die prijs zou normaal zijn.
De prijs die ik op uw overzicht zie staan is 1 onduidelijk, 2 ondoorzichtig, 3 oplichting. Nogmaals zoals ik uw bon lees..
Voor 2,5 uur werk is met geen mogelijkheid €5512,63 te verantwoorden.
Waar ik wel benieuwd naar ben, heeft u de eerste de beste google link gepakt? (Want dit is gelijk aan de welbekende sleutel en rioolservice? En waarschijnlijk een bepaald type nederlander… )

HannekeK
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 10:57

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door HannekeK »

Storingsdienst Louwmans bovenaan in Google??.
Wordt zo'n bovenste plaats gewoon gekocht? Mijn moeder had dringend behoefte aan een storingsdienst, na meerdere kortsluitingen . Dus kozen we de bovenste: Louwmans. De
onteur kwam vijf uur later dan afgesproken, vervangt een zekering, kiept de aardlekschakelaar en constateert dat alles weer werkt. Na vijf minuten wilde hij wel nog even met een kop koffie uitgebreid alles noteren voor een offerte voor een nieuwe meterkast. Want dat was erg dringend nodig volgens de monteur.In totaal was hij 20 minuten binnen, waarvan de helft "aan het werk".
De dag erna was de kortsluiting terug. Een betere storingsdienst heeft dat in minder dan een half uur echt opgelost. Door betere communicatie was de oorzaak snel gevonden.
Maar de rekening van Louwmans moest die zaterdag wel meteen voldaan worden per pin: meer dan €200,- voor tien minuten"werk" en 10 minuten offerte maken. Volgens de betere monteur was een nieuwe meterkast ook echt niet nodig. Kijk je op de website van Louwmans, dan blijkt dat het plaatsen van een meterkast hun core-bussiness. Ik noem het oplichting. Op mijn vraag per mail om terugstorting van het betaalde kreeg ik het verzoek een weekje geduld te hebben omdat degene die erover ging met vakantie was. Ondanks herhaald verzoek heb ik nooit meer iets gehoord. [harde beschuldiging verwijderd door moderatie]

Jablan
Berichten: 6285
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Jablan »

HannekeK schreef:
12 sep 2022 11:15
Storingsdienst Louwmans bovenaan in Google??.
Wordt zo'n bovenste plaats gewoon gekocht?
Ja.
Dan staat er - redelijk onopvallend - een kader bij met adv. of advertentie.

HannekeK
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 10:57

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door HannekeK »

Inmiddels klopt de review niet meer (helemaal). Het bedrijf heeft opgebeld en aangeboden de helft van de factuur terug te vergoeden. En na een paar dagen hebben ze dit ook gedaan. Dat er geen reactie kwam op mijn klachten is dus niet meer juist. Ook hebben ze uitgelegd waarom het vermoedelijk is misgegaan. Al met al toch een redelijke manier van doen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat bedrijf in het vervolg toch maar niet meer bellen.

Louwmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2024 20:48

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Louwmans »

Beste Lezers,

We zijn onlangs op online berichten gestuit en voelden ons genoodzaakt om hier een account aan te maken om te kunnen reageren. Helaas zijn er momenteel meerdere malafide bedrijven actief die bizar hoge bedragen rekenen voor hun diensten. Wij willen duidelijk maken dat Louwmans op geen enkele manier verbonden is met deze praktijken.

Bij Louwmans werken we uitsluitend digitaal; al onze monteurs gebruiken iPads met een op maat gemaakt programma voor werkbonnen. We verstrekken geen papieren bonnen. Als u onze diensten gebruikt, ontvangt u altijd een digitale werkbon.

Ik lees net dat er geld is overgemaakt naar een bedrijf genaamd HB Service. Louwmans heeft echter een eigen bankrekening en IBAN, die wij altijd duidelijk communiceren. Wat we van veel klanten hebben gehoord, is dat deze oplichters vaak met een onprofessionele uitstraling komen: geen werkkleding, geen bestickerde bus, en ze geven handgeschreven bonnen. Als er gevraagd wordt welk bedrijf zij vertegenwoordigen, schrijven ze willekeurige namen op, zoals Louwmans. Hierdoor komen klanten die op zoek zijn naar ons bedrijf in de war.

We hebben aangifte gedaan bij de politie en blijven alert op nieuwe gevallen. Vandaag ontdekten we opnieuw een website die de naam Louwmans misbruikt. Dit soort praktijken komt helaas vaker voor; zo is ook een loodgieter slachtoffer geworden van vergelijkbare fraude.

Wees alstublieft voorzichtig en let goed op met wie u zaken doet. Controleer altijd het KvK-nummer, de bedrijfsnaam op de bus, de werkkleding, en andere identificerende kenmerken voordat u iemand inschakelt. Als iets niet klopt, wees dan op uw hoede.

Blijf alert en neem bij twijfel altijd contact met ons op

Louwmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2024 20:48

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Louwmans »

Dank u voor uw bericht. We begrijpen dat de kosten voor de vervanging van de hoofdschakelaar en de bijbehorende werkzaamheden hoger kunnen lijken dan verwacht. We willen echter benadrukken dat de prijzen die wij hanteren, inclusief de €300, normaal zijn binnen onze branche en marktconform, vooral gezien de omstandigheden zoals avondwerk en de noodzaak van een spoedreparatie.

Bij spoedgevallen, zoals het risico op brand in de meterkast, is het essentieel om snel en efficiënt te handelen. Dit soort werkzaamheden vereist niet alleen de kosten van materialen, zoals de hoofdschakelaar zelf, maar ook de inzet van gekwalificeerd personeel, gespecialiseerde gereedschappen, en de beschikbaarheid van een bedrijfsvoertuig op korte termijn. Deze factoren dragen allemaal bij aan de totale kosten.

Daarnaast omvat onze prijs niet alleen de materialen, maar ook de professionele installatie, veiligheidsinspecties en de garantie op ons werk. Wij streven ernaar om een hoge kwaliteit van dienstverlening te bieden en zetten ons in om transparant te zijn over de kosten.

We begrijpen dat onverwachte uitgaven nooit prettig zijn, vooral in een noodsituatie. We willen echter verzekeren dat onze prijzen inclusief btw en diensten zijn en niet bedoeld zijn om klanten te misleiden. Mocht u nog verdere vragen of zorgen hebben, neem dan gerust contact met ons op. We zijn altijd bereid om een toelichting te geven en te helpen waar mogelijk.

max_mustermann
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2024 23:06

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door max_mustermann »

Bij ons moesten twee stopcontacten 20cm verplaatst worden , en een stopcontact moest afgesloten worden. Dat stukwerk wouden we zelf wel doen. We belden bij Louwmans.nl en kregen de volgende ochtend gelijk een afspraak - vrijblijvend en kosten vrij (wat al opmerkelijk is). De elektricien verzekerde dat hij ons een goede prijs zou gaan maken - wat dan neerkwam op 580 euro . Het voorstel ziet er als volgt uit:

- 4x ATT inbouwdoosUHW50 : 46euro
- 5x 3| VD draad 2.5mm2 blauw per meter: 20euro
- 5x 3| VD draad 2.5mm2 bruin per meter: 20euro
- 5x 3| VD draad 2.5mm2 geel/groen per meter: 20euro
- 1x Kleinmateriaal overige : 48 euro
- 1x Freeswerkzamheden: 125 euro
- 1x Arbeidskosten : 200 euro
Total: 479euro + 100,59euro BTW = 579,59 euro.

Binnen een uurtje zou hij klaar zijn . Mij lijkt dit een zeer hoog bedrag. Als ik online naar "stopcontact verplaatsen prijs 2024", krijg ik dit :

"Afhankelijk van het aantal extra stopcontacten, het aantal dat je wilt verplaatsen en de afstand waarmee deze verplaatst dienen te worden, moet je rekenen op € 50 tot € 90 per stopcontact."

https://www.homedeal.nl/elektricien/sto ... topcontact.

Vanzelfsprekend hebben we dit aanbod niet aangenomen. De elektricien zei toen dat het anders dubbele kosten zouden worden als hij later weer terug moest komen, waar wij dan wederom op antwoorden dat dat niet de afspraak was, en waar hij vervolgens weer op terugkwam...

Uiteindelijk hebben we niks moeten betalen, maar toch heb ik het gevoel dat hier geprobeerd word om mensen in een situatie te brengen waar ze met een te hoog prijs akkord gaan.
Of heb ik het fout en dat is de prijs die je voor het verplaatsen van twee stopcontacten en het verwijderen van een andere door een elektricien betaald?
Mijn indruk is dat dit niet serieuze praktijken zijn .

TimK
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2024 15:13

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door TimK »

Zaterdag 7 december hadden we een stroomstoring, de helft van een groep was uitgevallen. We belden 24/7 elektricien-Louwmans. Tegen een weekend tarief kwamen ze rond twee uur in de middag.

Na twintig minuten summier rondneuzen en meten was de conclusie dat er ergens kortsluiting zat en dat dat niet verholpen kon worden. Alleen met een volledige vervanging van de bedrading wat drie uur werk zou kosten (tegen een hoog weekend tarief). Daar bedankten we voor. De elektricien zette de groep van de keuken/badkamer vervolgens uit omdat het volgens hem brand gevaarlijk was.

Later belden we een andere elektricien die rond zeven uur kwam en binnen een half uur de stroomstoring had gevonden en verholpen.

We hebben vervolgens elektricien-Louwmans om de rekening gevraagd, maar hebben daar geen response op gekregen
We hebben een klacht via de website ingediend met het verzoek om restitutie van het betaalde geld en er zou binnen 48 gereageerd worden volgens de automatische email. Daar hebben we niets op vernomen.
We hebben opnieuw een email en een brief verstuurd met het verzoek het geld te restitueren op basis van het niet nakomen van de afspraken; namelijk het sturen van een vakkundig elektricien die een stroomstoring kan verhelpen. Tenslotte hadden ze het kunnen verhelpen maar hebben ze dat nagelaten door een elektricien te sturen die de stroomstoring niet heeft opgespoord en geen passende oplossing kon bieden.

We adviseren dan ook sterk om elektricien-Louwmans niet in te schakelen voor het oplossen van stroomstoringen en eerst te zoeken naar een lokale elektricien.

Elektricien-Louwmans is ingeschreven op nummer KVK: 84966378. Op dat KVK nummer kan je een reeks van tientallen websites vinden die gaan over elektriciens in de buurt tot algemene sites over meterkast vervangen. Controleer daarom eerst of een KvK nummer veelvuldig wordt gebruikt door allerlei websites.
Elektricien-Louwmans zet veel goede reviews van Trustoo, Trust-pilot en Google op hun website. Dit zijn meest vijf-sterren reviews met generieke teksten die niet controleerbaar zijn (review sites doen geen controle op reviews en halen alleen slechte reviews weg op verzoek van bedrijven, een particulier heeft geen inzicht in de betrouwbaarheid van de geplaatste reviews). Controleer eerst of een bedrijf in korte tijd veel vijf-sterren reviews heeft ontvangen, vaak is dat met opzet gedaan om slechte reviews te compenseren.
Elektricien-Louwmans adverteert op zijn website dat ze scherpere prijzen geven, maar dat is te betwijfelen. Ons probleem werd opgelost voor de helft van het tarief van elektricien-louwmans. Het loont dus de moeite kritisch te zijn op de tarieven die elektricien-louwmans voorstelt. Op hun website staat niets over de hoogte van die tarieven, er is dus geen transparantie in dat opzicht.

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

TimK schreef:
17 dec 2024 16:13
We hebben een klacht via de website ingediend met het verzoek om restitutie van het betaalde geld en er zou binnen 48 gereageerd worden volgens de automatische email. Daar hebben we niets op vernomen.
We hebben opnieuw een email en een brief verstuurd met het verzoek het geld te restitueren op basis van het niet nakomen van de afspraken; namelijk het sturen van een vakkundig elektricien die een stroomstoring kan verhelpen. Tenslotte hadden ze het kunnen verhelpen maar hebben ze dat nagelaten door een elektricien te sturen die de stroomstoring niet heeft opgespoord en geen passende oplossing kon bieden.
Logisch gevoel, maar helaas heeft een elektricien geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting. Dat maakt je discussie een stuk lastiger.

Verder is het verhaal vaag: je hebt wel betaald, maar geen rekening? Op basis van wat heb je betaald dan? En hoeveel heb je betaald?

TimK
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2024 15:13

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door TimK »

Moneyman schreef:
18 dec 2024 09:45
TimK schreef:
17 dec 2024 16:13
We hebben een klacht via de website ingediend met het verzoek om restitutie van het betaalde geld en er zou binnen 48 gereageerd worden volgens de automatische email. Daar hebben we niets op vernomen.
We hebben opnieuw een email en een brief verstuurd met het verzoek het geld te restitueren op basis van het niet nakomen van de afspraken; namelijk het sturen van een vakkundig elektricien die een stroomstoring kan verhelpen. Tenslotte hadden ze het kunnen verhelpen maar hebben ze dat nagelaten door een elektricien te sturen die de stroomstoring niet heeft opgespoord en geen passende oplossing kon bieden.
Logisch gevoel, maar helaas heeft een elektricien geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting. Dat maakt je discussie een stuk lastiger.

Verder is het verhaal vaag: je hebt wel betaald, maar geen rekening? Op basis van wat heb je betaald dan? En hoeveel heb je betaald?
423,50 euro betaald met pin bij einde bezoek. Ik vroeg of de rekening per mail gestuurd zou worden en dat werd bevestigend beantwoord, ik heb ook diverse malen mijn mail adres achtergelaten.
Omdat de elektricien die we nadien hebben gebeld wel in een half uur de stroomstoring had opgelost en gedegener onderzoek had gedaan waardoor hij het probleem vond, is naar mijn mening de elektricien van Louwmans zijn inspanningsverplichting niet nagekomen, dat is nu exact mijn punt. Als de stroomstoring niet te vinden was geweest en niet opgelost had kunnen worden dan had ik geen klacht gestuurd, vice versa als de elektricien van Louwmans een normaal gedegener onderzoek had gedaan en het probleem had opgelost had ik ook geen klacht hoeven indienen. Het onderzoek was summier uitgevoerd is mijn conclusie.

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

TimK schreef:
18 dec 2024 10:41
Omdat de elektricien die we nadien hebben gebeld wel in een half uur de stroomstoring had opgelost en gedegener onderzoek had gedaan waardoor hij het probleem vond, is naar mijn mening de elektricien van Louwmans zijn inspanningsverplichting niet nagekomen, dat is nu exact mijn punt. Als de stroomstoring niet te vinden was geweest en niet opgelost had kunnen worden dan had ik geen klacht gestuurd, vice versa als de elektricien van Louwmans een normaal gedegener onderzoek had gedaan en het probleem had opgelost had ik ook geen klacht hoeven indienen. Het onderzoek was summier uitgevoerd is mijn conclusie.
Wat je hier doet, is het resultaat verwarren met de inspanning. Kort door de bocht: dat er geen resultaat geleverd is (en dat er door een ander wél resultaat geleverd is), is geen bewijs dat er ook geen inspanning zou zijn geleverd.

Arizonakid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar, is het nou de Louwmans die heir reageert, of een oplichter die de naam misbruikt?

TimK
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2024 15:13

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door TimK »

Moneyman schreef:
18 dec 2024 10:54
TimK schreef:
18 dec 2024 10:41
Omdat de elektricien die we nadien hebben gebeld wel in een half uur de stroomstoring had opgelost en gedegener onderzoek had gedaan waardoor hij het probleem vond, is naar mijn mening de elektricien van Louwmans zijn inspanningsverplichting niet nagekomen, dat is nu exact mijn punt. Als de stroomstoring niet te vinden was geweest en niet opgelost had kunnen worden dan had ik geen klacht gestuurd, vice versa als de elektricien van Louwmans een normaal gedegener onderzoek had gedaan en het probleem had opgelost had ik ook geen klacht hoeven indienen. Het onderzoek was summier uitgevoerd is mijn conclusie.
Wat je hier doet, is het resultaat verwarren met de inspanning. Kort door de bocht: dat er geen resultaat geleverd is (en dat er door een ander wél resultaat geleverd is), is geen bewijs dat er ook geen inspanning zou zijn geleverd.
Dank voor je reactie maar ik begrijp de getrokken conclusie niet.

Als elektricien Louwmans meent dat mijn klacht onterecht is omdat ze aan de inspanningsverplichting zouden hebben voldaan dan had ik dat graag gehoord in antwoord op mijn klacht en brief die ik gestuurd heb zoals aangegeven in de post. Ik heb tot op heden geen enkele reactie ontvangen.

Als een elektricien met voldoende onderzoek het probleem kan oplossen dan blijft de elektricien die onvoldoende onderzoek heeft gedaan in gebreke en voldoet niet aan zijn inspanningsverplichting. Met andere woorden ik weet wat het probleem was en hoe eenvoudig het opgelost kon worden. Ik had graag vernomen van elektricien Louwmans waarom zij het probleem niet konden vinden en niet konden oplossen maar wel denken voldaan te hebben aan hun "inspanningsverplichting".

Dat je als consument daarin in het nadeel bent is duidelijk.

Plaats reactie