LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] feenstra cv ketel garantie en oplossing
feenstra cv ketel garantie en oplossing
Hoi,
5 jaar geleden kocht ik met mijn vriendin een huis. We moesten op dat moment een nieuwe cvketel plaatsen, en vroegen advies aan bij Feenstra. Zij kwamen toendertijd met de agpo megastar 3c.
We wisten dat het niet de beste ketel was, maar we hadden niet verwacht dat het zo slecht zou zijn. Al 5 jaar lopen we een paar keer per jaar te tobben en we hebben zelfs al van monteurs gehoord dat het een verkeerde ketel voor ons huis is. Nu na net 5 jaar is de warmtewisselaar kapot, en moet deze vervangen worden. 2 maanden geleden is er ook al wat doorgebrand en vervangen. We zijn het eigenlijk helemaal zat.
Mijn vraag is wat mijn mogelijkheden nu zijn. Ik heb het gevoel dat mij een slecht product is verkocht. Feenstra heeft mij een aanbod gedaan voor een nieuwe ketel met 400 euro korting. Dan zou er nog steeds 1400 euro voor mijn rekening komen. Ik vind dit bijna een belediging na 5 jaar maar kan niet goed inzien wat mijn rechten en opties zijn.
Heeft iemand soortgelijke problemen gehad of advies voor ons? Alvast bedankt!
5 jaar geleden kocht ik met mijn vriendin een huis. We moesten op dat moment een nieuwe cvketel plaatsen, en vroegen advies aan bij Feenstra. Zij kwamen toendertijd met de agpo megastar 3c.
We wisten dat het niet de beste ketel was, maar we hadden niet verwacht dat het zo slecht zou zijn. Al 5 jaar lopen we een paar keer per jaar te tobben en we hebben zelfs al van monteurs gehoord dat het een verkeerde ketel voor ons huis is. Nu na net 5 jaar is de warmtewisselaar kapot, en moet deze vervangen worden. 2 maanden geleden is er ook al wat doorgebrand en vervangen. We zijn het eigenlijk helemaal zat.
Mijn vraag is wat mijn mogelijkheden nu zijn. Ik heb het gevoel dat mij een slecht product is verkocht. Feenstra heeft mij een aanbod gedaan voor een nieuwe ketel met 400 euro korting. Dan zou er nog steeds 1400 euro voor mijn rekening komen. Ik vind dit bijna een belediging na 5 jaar maar kan niet goed inzien wat mijn rechten en opties zijn.
Heeft iemand soortgelijke problemen gehad of advies voor ons? Alvast bedankt!
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Na vijf jaar een korting van 400,00 lijkt mij redelijk.Dokonimo schreef:
We wisten dat het niet de beste ketel was, maar we hadden niet verwacht dat het zo slecht zou zijn.
1800,00 voor het vervangen an een ketel is veel te veel. Vraag een offerte aan bij een concurrent.
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Niet verwijtend bedoeld maar meer uit nieuwschierigheid... waarom dan toch voor deze ketel gekozen ? Was dat een budget kwestie ?.We wisten dat het niet de beste ketel was
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Moeilijk omdat er zoveel zaken meespelen ten tijden van de verkoop. U geeft al aan dat u wist dat het niet de beste ketel was, maar dat u toch voor deze ketel hebt gekozen.
U zegt dat monteurs hebben aangegeven dat de ketel niet geschikt zou zijn voor uw woning. Waarom niet? Dit is erg belangrijke informatie. Of duikt dit verhaal nu op omdat mogelijk uw eisen in de loop der jaren veranderd zijn?
U geeft aan al jaar in jaar uit gigantische problemen met de ketel te hebben. Dit betekent dat Feenstra dus meermaals per jaar bij u onderhoud annex reparaties heeft moeten uitvoeren. Deze staan geregistreerd bij hun. Als ik dit in ogenschouw neem bekruipt mij het gevoel dat u een ondeugdelijk product is verkocht of tenminste een maandagochtend product.
En wanneer orecies is die ketel geinstalleerd? Hoeveel tijd zit u precies over deze 5 jaar garantie. Is dat een jaar, zijn dat enkele maanden, weken.....?
Welke ketel zou men dan nu bij u gaan installeren? En is deze ketel dan wel geschikt voor uw woning?
Mijn advies, neem contact op met consuwijzer en eventueel juridisch loket. Neem alle bescheiden mee. Zij kunnen u het beste vertellen wat uw rechten en plichten zijn en of het aanbod door Feenstra reeel is. Voor ons forumbezoekers is het te moeilijk beoordelen omdat talloze informatie ontbreekt.
U zegt dat monteurs hebben aangegeven dat de ketel niet geschikt zou zijn voor uw woning. Waarom niet? Dit is erg belangrijke informatie. Of duikt dit verhaal nu op omdat mogelijk uw eisen in de loop der jaren veranderd zijn?
U geeft aan al jaar in jaar uit gigantische problemen met de ketel te hebben. Dit betekent dat Feenstra dus meermaals per jaar bij u onderhoud annex reparaties heeft moeten uitvoeren. Deze staan geregistreerd bij hun. Als ik dit in ogenschouw neem bekruipt mij het gevoel dat u een ondeugdelijk product is verkocht of tenminste een maandagochtend product.
En wanneer orecies is die ketel geinstalleerd? Hoeveel tijd zit u precies over deze 5 jaar garantie. Is dat een jaar, zijn dat enkele maanden, weken.....?
Welke ketel zou men dan nu bij u gaan installeren? En is deze ketel dan wel geschikt voor uw woning?
Mijn advies, neem contact op met consuwijzer en eventueel juridisch loket. Neem alle bescheiden mee. Zij kunnen u het beste vertellen wat uw rechten en plichten zijn en of het aanbod door Feenstra reeel is. Voor ons forumbezoekers is het te moeilijk beoordelen omdat talloze informatie ontbreekt.
Laatst gewijzigd door Shine op 26 nov 2012 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Een korting van 400 euro op een ketel (zal wel een ATAG zijn) is redelijk normaal en staat los van een tegemoetkoming voor de problemen met de huidige ketel. Enige tijd geleden gaven ze deze korting namelijk ook al op sommige ATAG ketels.crazyme schreef:Na vijf jaar een korting van 400,00 lijkt mij redelijk.Dokonimo schreef:
We wisten dat het niet de beste ketel was, maar we hadden niet verwacht dat het zo slecht zou zijn.
1800,00 voor het vervangen an een ketel is veel te veel. Vraag een offerte aan bij een concurrent.
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Bedankt voor de verscheidenheid aan inzichten.
Ik zal zeker even contact opnemen met Consuwijzer. Ik kan me ook voorstellen dat deze kwestie lastig is om in te schatten en beoordelen met de sumiere informatie die ik hierbij geleverd hebt. Wat voor mij echter vooral meespeelt is dat ik niet vind dat bij een dergelijk product ik zo veel problemen zou moeten hebben, en na 5 jaar alweer kan vervangen zonder dat de leverancier daar zelf eens bij achter zijn oor krabt.
Overigens, op de vraag waarom zo'n goedkope ketel. Ik kocht het huis 5 jaar geleden, toen mijn vriendin nog studeerde en ik net mijn eerste baan had. Het was een financieele keuze om alle kosten zo laag mogelijk te houden, simpelweg omdat ik het geld er niet voor had. Echter heb ik wel overleg gehad voor advies over de ketel, en dit werd nog steeds aangeraden als een juiste keuze ketel voor mijn huis.
In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties.
Ik zal zeker even contact opnemen met Consuwijzer. Ik kan me ook voorstellen dat deze kwestie lastig is om in te schatten en beoordelen met de sumiere informatie die ik hierbij geleverd hebt. Wat voor mij echter vooral meespeelt is dat ik niet vind dat bij een dergelijk product ik zo veel problemen zou moeten hebben, en na 5 jaar alweer kan vervangen zonder dat de leverancier daar zelf eens bij achter zijn oor krabt.
Overigens, op de vraag waarom zo'n goedkope ketel. Ik kocht het huis 5 jaar geleden, toen mijn vriendin nog studeerde en ik net mijn eerste baan had. Het was een financieele keuze om alle kosten zo laag mogelijk te houden, simpelweg omdat ik het geld er niet voor had. Echter heb ik wel overleg gehad voor advies over de ketel, en dit werd nog steeds aangeraden als een juiste keuze ketel voor mijn huis.
In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties.
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Je kunt het beste contakt opnemen met de fabrikant ( Agpo) leg hun de zaak voor, misschien is er sprake van slecht onderhoud.
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Verwacht jj dat die fabrikant even komt kijken dan?punked schreef:Je kunt het beste contakt opnemen met de fabrikant ( Agpo) leg hun de zaak voor, misschien is er sprake van slecht onderhoud.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34
Re: feenstra cv ketel garantie en oplossing
Agpo zal altijd zeggen dat het slecht onderhoud is..............is standaard reactie van (gr) afpo.
dus daar zou ik niet te veel waarde aan hechten en idd een fabrikant komt niet langs als ze geen opdracht vna de installateur krijgen
dus daar zou ik niet te veel waarde aan hechten en idd een fabrikant komt niet langs als ze geen opdracht vna de installateur krijgen