LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra service

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
efweemdee
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 12:10

Feenstra service

Ongelezen bericht door efweemdee »

De service van Feenstra is, met contract in dit geval, beneden alle peil.
Maandagavond laat geconstateerd, dat de verwarmingsketel het had begeven.
We hebben dus nu geen warm water en geen verwarming. Het laatste is nu nog op te vangen gelukkig. Warm water is een stuk lastiger en wegens omstandigheden een stuk noodzakelijker.
Maar we konden dus niet eerder bellen dan dinsdagochtend, en wel degelijk vóór 10 uur.
Toen was de dag al vol voor hun en zouden ze woensdag 7 oktober tussen 12 en 17 uur komen.
Woensdagmorgen werden we gebeld; het zou de volgende dag worden, zelfde tijdsperiode. Er was een monteur ziek.
Donderdag, eind van de ochtend, werden we gebeld; de monteur was nog steeds ziek en er komt nu iemand vrijdagmiddag.
Of je nu wel of geen contract hebt, alle beloftes van "dezelfde dag" laten zeer te wensen over. We kunnen alleen maar hopen dat er vrijdagmiddag iemand komt.
En hopen dat de ketel gemaakt kan worden. Deze is bijna 8 jaar oud en een half jaar geleden kregen we al te horen dat deze ketel maar eens vervangen moest worden. Bij aankoop hadden we als zekerheid meegekregen, mondeling, dat deze ketel het zeker 12 jaar moest volhouden, zonder problemen. Was door Feenstra mede-ontwikkeld. We wachten dus af met gekruiste vingers.
We zullen proberen het forum op de hoogte te houden.

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: Feenstra service

Ongelezen bericht door energieservice »

:roll: Jammer dat er nog mensen intrappen.

Wanneer er een advies wordt gegeven een nieuwe ketel aan te schaffen na slechts 8 jaar, dan kun je toch wel spreken van aansmeren. en dozenschuif praktijken.

Laat het onderhoud toch doen door een installatie bedrijf, dat scheelt een hoop ellende! :wink:

stofzuigertje

Re: Feenstra service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Feenstra verkoopt en plaatste vrijwel alle merken zonder ergens erkend dealer te zijn, tenminste niet te vinden op de diverse site's van importeurs...

U had toch 24 uurs service en had gewoon kunnen bellen, in Nacht en Weekend komen ze ook..

Ziekte monteur, ze mogen een ander bedrijf inhuren als het druk is, doen ze wel vaker.

Ontwikkeling... elke fabriek doet dit zonder Feenstra, wel hebben zij interesse.
Vermoedelijk kopen ze veel in en kregen toen een nieuw model + instructie...

hggerrit
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2008 10:16

Re: Feenstra service

Ongelezen bericht door hggerrit »

Voor de cv - en mv installatie in onze recreatiewoning, 150 km van Amsterdam, wilde ik een onderhoudscontract afsluiten. Via de website van de Vereniging Eigen Huis kwam ik bij Feenstra terecht. Ongeveer een maand na mijn aanmelding werd door Feenstra geld van mijn rekening geschreven, terwijl er nog geen inspectie had plaatsgevonden noch enige informatie door Feenstra gestuurd was. Ik heb hierop Feenstra gebeld (à 10 cent per minuut). De afschrijving was een foutje (het geld is trouwens nooit teruggestort) en er zou informatie volgen.

Weken later kreeg ik inderdaad een brief dat ik kon bellen voor het maken van een afspraak. Deze werd vastgesteld op een vrijdagmiddag vanaf 14:00 uur. Ik heb een vrije middag genomen en ben op tijd uit Amsterdam vertrokken om de afspraak te halen. Toen ik om 13:15 bij de recreatiewoning aankwam lag er een kaartje van Feenstra in de bus, dat men om 12:45 niemand had aantroffen en ik werd verzocht te bellen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Ik heb onmiddellijk (à 10 cent per minuut) het nummer gebeld dat op het kaartjes stond. Na enig doorschakelen aan de andere kant kreeg ik degene aan de lijn die voor de planning verantwoordelijk was. Hij was van het geval op de hoogte want hij had de monteur toestemming geven om eerder langs te gaan, omdat deze klaar was met een aantal andere klussen en ’s middag met zijn vriendin naar het ziekenhuis moest. Feenstra bleek in de regio geen andere monteur te hebben en ja, ik kon een andere afspraak maken. Toen ik voorstelde om dit in het weekend te doen omdat ik niet van plan was om hiervoor nog eens een vrije middag op te nemen, bleek dit niet mogelijk.

Op dat moment was ik helemaal klaar met Feenstra en heb de persoon die ik aan de lijn had meegedeeld niet meer geïnteresseerd te zijn in hun service. Mijn conclusies:

• Feenstra laat (potentiële) klanten betalen voor de fouten die ze maken.
• Feenstra heeft te weinig monteurs (maar hopen dat je alleen storing hebt als het hen uitkomt).
• Feenstra verkoopt geen service en geeft geen service.

Klazina18
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2010 13:21

Re: Feenstra service

Ongelezen bericht door Klazina18 »

Heb tot NU toe nog nooit klachten gehad over Feenstra. Alleen jammer dat je veel geld kwijt bent als je "aan het lijntje" gehouden wordt. Dat zou anders moeten.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Feenstra service

Ongelezen bericht door Shine »

U hebt een onderhoudscontract en in die overeenkomst staat duidelijk vermeld:
"Storingen gemeld vóór 10 uur worden op dezelfde dag verholpen."
U betaald per kwartaal voor uw onderhoudscontract met daarna verbonden voorwaarden. Voorwaarden werken twee kanten op!

Oké het kan zijn dat het door enorme drukte soms niet op diezelfde dag kan lukken, maar dan moet het toch echt uiterlijk de volgende dag plaatsvinden.
Feenstra komt haar eigen contractvoorwaarden niet na. Hier lijkt me voor u in iedergeval een mooie weg neergelegd om een klacht in te dienen en te proberen een vorm van schadevergoeding te krijgen. Bijvoorbeeld een redeleijk tegemoetkoming in de reparatie/arbeidskosten indien u geen warmtegarantie contract hebt. Hebt u een warmte garantie contract dan een restitutie van een deel van de abonnementskosten van dat kwartaal.
Laat het in ieder geval er niet zomaar bij zitten.
Lukt dit niet, dan hoppa naar de geschillencommissie van deze branche en daar uw klacht deponeren. (weet helaas niet welke maar misschien dat anderen dit weten?)

Gesloten