LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie verwarmingsketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dutchoutlaw

Garantie verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Dutchoutlaw »

In oktober 2007 hebben wij ons appartement in Zutphen gekocht met als verwarmingsinstallatie een Vaillant.
In december 2009 kregen wij een storing aan onze "ketel" (zwaar gebrom bij gebruik van warm water), een installatie bedrijf uit Zutphen heeft na enig gezoek, enkele dagen later, het gasgedeelte VHR24S 24-28C vervangen, kosten € 319,21.

Ik vind de termijn van gebruik echter onredelijk kort.
De termijn is in strijd met de wettelijke conformiteitseis op grond waarvan het gekochte aan de overeenkomst moet beantwoorden.
Het gekochte moet gezien zijn aard veel langer probleemloos functioneren/gebruikt kunnen worden .
Ik heb een verzoek ingediend bij de bouwonderneming om het vervangen onderdeel binnen twee weken na heden te vergoeden

Heb contact gehad met Valliant Nederland BV en het advies gekregen om de bouwondernemnig hierover te benaderen omdat ik geen klant van Valliant ben en de ketel via de bouwonderneming is geplaatst.
Wel vertelde Valliant dat de door de bouwonderneming geplaatste ketel na 2005 niet meer is gemaakt???!!!! (maar wel in 2007 geplaatst??)

Dat zou dus inhouden dat de ketel nu 5 jaar oud is!en daardoor buiten de garantie valt?

Heeft iemand hier ervaring mee??

wolk4life

Re: Garantie verwarmingsketel

Ongelezen bericht door wolk4life »

U kunt ze wel schrijven maar ik denk eerder dat u ook van hun 0 krijg.
de ketel heeft 2 jaar garantie op t moment van in gebruikname. uitgezonderd bepaalde onderdelen.

Gesloten