LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantietermijn

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Roza
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 11:43

garantietermijn

Ongelezen bericht door Roza »

Wij hebben een cv installatie laten aanleggen met Remeaketel.Remeha geeft 2 jaar garantie op onderdelen.
De ketel functioneert niet goed. De installateur is een paar maal kostenloos langs geweest en rekent nu arbeidsloon.
Hij zegt dat hij 1 jaar garantie geeft.
Is dit gebruikelijk?

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: garantietermijn

Ongelezen bericht door Snertjong »

Ja, echter de eventuele onderdelen die gebruikt worden kan de
installateur retour sturen naar Remeha,en mogen dus niet op uw
rekening staan.

Doordat de prijzen de laatste jaren al uitgeknepen zijn kan deze
installateur niet eeuwig garantie geven.

pompetang
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2012 18:23

Re: garantietermijn

Ongelezen bericht door pompetang »

volgens mij geeft het merendeel van de installatiebedrijven toch 2 jaar garantie op geleverde arbeid?
kan er naast zitten natuurlijk... :wink:

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: garantietermijn

Ongelezen bericht door WillemLW »

Nee. Volgens de wet heeft u recht op een goed werkend product: dat betekent dat een nieuw product niet stuk behoort te gaan voor z'n normale levensduur. De kosten (ook arbeidskosten) dat het vroegtijdig stuk gaat zijn voor risico van de verkoper, en niet voor u! Even langs het Juridisch Loket langsgaan, zij kunnen zo ff een mooi standaard briefie voor u uitprinten dat u kan opsturen naar ze. Dit staat zo in de wet en kan ook niet in de kleine lettertjes van de Algemene Voorwaarden worden uitgesloten als u consument bent!!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: garantietermijn

Ongelezen bericht door ArneLH »

WillemLW schreef:Nee. Volgens de wet heeft u recht op een goed werkend product: dat betekent dat een nieuw product niet stuk behoort te gaan voor z'n normale levensduur. De kosten (ook arbeidskosten) dat het vroegtijdig stuk gaat zijn voor risico van de verkoper, en niet voor u! Even langs het Juridisch Loket langsgaan, zij kunnen zo ff een mooi standaard briefie voor u uitprinten dat u kan opsturen naar ze. Dit staat zo in de wet en kan ook niet in de kleine lettertjes van de Algemene Voorwaarden worden uitgesloten als u consument bent!!
De aanleg is mogelijkerwijs geen koop maar 'aanneming van werk'. De vraag is dus of u het probleem redelijkerwijs al bij levering had moeten ontdekken of heeft ontdekt. Is dat waar dan is de installateur ontslagen van aansprakelijkheid ex art. 7:758 lid 3 BW. Anderzins kan er ook sprake zijn van slijtage, iets waar de installateur ex art. 7:758 lid 3 BW ook niet aansprakelijk voor is.

Gesloten