LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Stapelmaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 08:10

Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door Stapelmaf »

Mijn aannemer zou afgelopen vrijdag, 1 mei, aan de badkamer beginnen. Hij was op dat moment nog bezig met een klus in Rijswijk dus kwam hij niet opdagen. We spraken af dat we dan in ieder geval de dag erna het bad zouden gaan ophalen. Maar ook die zaterdag kwam hij niet opdagen. Dat bad zou hij trouwens weken van tevoren al opgehaald hebben. Dus dat had ik al aan hem betaald!
Die zaterdag heb ik voor het laatst telefonisch contact met hem gehad en tot nu is hij spoorloos verdwenen.
Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Hij is vast en zeker aangesloten bij een of andere bond. En straks zit ik met alle spullen en nog steeds geen aannemer. Maar het geld is het belangrijkste!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

//spoorloos verdwenen//

Praten we hier over een echte aannemer, of over een zwartwerker.

In het laatste geval hoop ik dat u goed kunt fluiten....

Stapelmaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 08:10

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door Stapelmaf »

Een echte aannemer, staat ingeschreven bij de KvK en heeft al diverse projecten gedaan.

Inmiddels heeft hij van zich laten horen en is hij na 8 dagen spoorloos geweest te zijn toch begonnen. Aangezien ik al een aanbetaling had gedaan had ik geen andere keus. (Als hij die zondag niet gebeld had was ik naar de politie gestapt en had ik hem aangegeven wegens oplichting.)

Maar hij maakt er een gigantische puinzooi van! Dus eigenlijk moet ik de titel van dit topic veranderen.

Hij heeft twee man op de klus gezet maar levert niet de spullen die die mannen nodig hebben om de klus te klaren! Toen er gesloopt moest worden was dat niet erg maar nu er opgebouwd moet worden wel. Vandaag zijn de mannen maar zelf naar de bouwmarkt gereden om spullen te halen.

Het is echt belachelijk. Als dat zo doorgaat bel ik SBS6!

bobdebouwert
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2009 23:02

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door bobdebouwert »

met verbazing lees ik hier steeds verhalen over aanbetaling.

bij mij hoeft men NOOIT aan te betalen.

hooguit halvewege de klus omdat IK als aannemer het wel eens meegemaakt heb dat toen alles klaar was , en dat er helemaal geen geld bleek te zijn.

waarom aanbetalen ? omdat de aannemer zo arm is dat tie niet van zn eigen geld de materialen vooraf kan inkopen ?

gewoon niet doen ! okay halverwege de klus alvast 50% lijkt me reeel, en voor beide partyen acceptabel.


check ook altijd of een bedrijf is aangesloten bij een bond is mijn advies
dan heeft u 12 mnd. garantie en een geschillencommissie vaak.

robert

ardennen
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 mar 2005 14:49

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door ardennen »

Ik heb al heel wat verbouwd en doe dit nog steeds!

Vanwege het budget wat ik zelf stel per verbouwing werk ik het liefste met Polen (oostblokkers). Het heeft mee heel wat tijd en inspanning gekost om de juiste partijen te vinden.

Nu regel ik dat in een handomdraai via XXXX

Steeds de juiste joingen met de juiste prijzen op het juiste tijdstip:

GEWELDIG!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bobdebouwert. Ook ik laat een aanbetaling doen. Een X bedrag moet netto eerst worden overgemaakt of contant worden gegeven. Als ik dan werkzaamheden verricht dan zijn in elk geval de materialen reeds betaald en zal ik daar geen schade op vinden. Hooguit op andere vlakken, maar die schade is dan minder.

Laat je dan nooit aanbetalen dan zou het kunnen zijn dat je naar je geld kunt fluiten.

Mijn bedrijfje is best toereikend, maar ik loop het liefst zo min mogelijk risico.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door evie01 »

alles opgelost!
Laatst gewijzigd door evie01 op 09 jun 2009 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Geen contact meer met aannemer na aanbetaling

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hem aansprakelijk stellen voor de geleden schade en het niet nakomen van zijn contract, mits deze is getekend, anders is het een onderlinge afspraak welke ook bindend kan zijn.

In elk geval werk ik altijd met offertes en contracten. Zo wil ik meer vertrouwd over komen.

Ga naar een advocatenkantoor of neem eens contact op met het juridisch loket.

Gesloten