LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glazenwaaser

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
monalisa8
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2007 09:42

glazenwaaser

Ongelezen bericht door monalisa8 »

Ook ik heb narigheid met de glazenwasser. Hij werd 1 jaar geleden ernstig ziek wat op zich heel erg is en iedereen leefde ook mee. Na 4 maanden waren er uiteraard nog geen ramen gelapt maar hij zou voor een oplossing zorgen. Die oplossing waren een paar zeer ongure types, die wij echt aan de ramen wilden hebben. Dus zijn wij op zoek gegaan naar een andere lapper ook hier uit onze buurt. Dat hadden we niet moeten doen. De ramen van de auto van mijn man en mijzelf zijn ingeslagen. Bij een buurvrouw werden de ramen bekogeld met eieren en modder en iedere dag tegen de deur gespuugd. Ook heeft hij diverse mensen bedreigd en zo ook de nieuwe glazenwasser die nu best wel angst heeft. Er is aangifte gedaan bij de buurt regisseur. maar of dat iets uit haalt weten we nog niet.
Ik woon zelf in Amsterdam Nieuwendam (Plan van Gool). Misschien zijn er nog meer klachten

angsthaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2007 10:25

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door angsthaas »

zelf maken wij dit ook mee mijn man is zelf glazenwasser en heeft dus ook met dit soort mensen te maken eerst in elkaar geslagen door een glazenwasser hij werd daar ook door bedreigt ook onze kinderen en ik zelf tot overmaat van ramp is ook onze auto in de brand gestoken deze zaak loopt nog steeds we hebben overal aangifte van gedaan maar leven nu in een hel angst verdriet en vooral de kinderen die nog heel klein zijn die dat allemaal hebben meegemaakt je hebt het idee bij politie en justitie dat je met een kluitje in het riet word gestuurd ook bij woningbouw verenigingen om te verhuizen je laat het allemaal lezen de aangiftes en doen daar verder niets mee om veiliheid overwegingen kan ik niet vertellen waar dit allemaal is gebeurt maar dat het zeer angstig is is een feit we leven in een hel op het moment

De_Glazenwasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door De_Glazenwasser »

Ook ik ben glazenwasser en schrok enorm van de praktijken die gebeuren in de glazenwassersbrance.

IK ben nu 7 jaar zelfstandig en het is aanpoten maar van zulke praktijken schrik ik toch echt.
Heb dit nog nooit meegemaakt.

Ik vind het jammer dat alle glazenwassers er voor aan worden gezien want ik werd er vanmorgen al over aangesproken.

Je praat niet over een wijk je praat over een klant ( hier bij ons tenminste )
Komt er een klant naar je toe en vraagt "kunt u bij mij de ramen ook meewassen" natuurlijk zeg ik dan maar wie komt er dan normaal bij u?

Nou die ene maar is een tijdje niet geweest!

Ik neem altijd contact op met hun huidige glazenwasser met de vraag wanneer ze langskomen en of ie er tijd voor heeft anders doe ik de raampjes van deze man mee.

En zo hoort het gewoon te gaan. Niks bedreigen of mishandeling noem maar op.
Iedereen wil zn brood verdienen maar op deze manier.
De glazenwassers moesten dr ogen uit dr kop schamen.
Ik schaam me nu echt dat ik glazenwasser ben want het is zo'n mooi vak maar niet op deze manier.

Foei

s.kauwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2007 22:40

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door s.kauwen »

Middels deze reageer ik even op de magere reacties die uit de glazenwassersbranche zelf is gekomen op de uitzending.
Ik weet uit ervaring dat het onderwerp zoals besproken in het onlangs uitgezonden programma van radar zeer wel leeft onder glazenwassers.
Heel veel glazenwassers hebben het programma bekeken en zullen er een oordeel over hebben of hebben gevormd. Mijn ervaring in deze branche strekt zich uit over dertig jaar en in die jaren heb ik vaak gesproken met diverse jongens uit het vak en overal hoor je dezelfde verhalen. Ook van klanten en mensen die er niet meer aan beginnen om een glazenwasser te nemen hoor je over de malafide praktijen van diverse glazenwassers of eigenlijk schurken. Inderdaat is het niet zo dat alle glazenwassers zich op deze manier misdragen. Jammer is het wel dat het op deze manier zo verpest wordt.
Ik vind het nog steeds een prachtig vak maar zoals u hebt kunnen horen in het programma kan ik het werk nog maar mondjesmaat verrichten.
In het programma zie ik dat ik nog maar voor 80% mijn werk kan doen maar dat kwam door de nerveusiteit. Voor het eerst met mijn bakkus op tv en dat nog met alle mogelijke gevolgen vandien. De werkelijkheid is dat ik het werk nog maar voor 20% kan doen. Over het onderwerp van de herenafspraak daar kan ik heel kort over zijn. Natuurlijk bestaat er wel zoiets als een herenafspraak die inhoud dat je niet in elkaars wijk gaat werven. Maar op het moment dat een of meerdere klanten vinden dat ze hun ramen niet meer gewassen willen laten worden door de bestaande glazenwasser door nare ervaringen met deze dan moet de klant de gelegenheid hebben om een ander te kunnen aantrekken.
Natuurlijk praat je dan eerst met de klant en daarna met de bestaande glazenwasser. Negen van de tien keer is praten nou precies wat deze glazenwasser niet wil. Op dat moment gelden voor mij de herenafspraak jegens deze glazenwassers niet meer. Geen monopoli berdrijven over de ruggen van de mensen puur en alleen om jezelf r te verrijken door middel van soms zeer hoge prijzen en wangedrag.
Willem Beense

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door kritisch consument »

hm..... wij wonen sinds 2,5 jaar in een woning in Soest, maar hebben hier nooit een glazenwasser gezien ! Na deze uitzending hebben we besloten dat we voortaan maar een hoge ladder gaan gebruiken voor onze bovenramen. Dit soort heerschappen wens ik niet rondom mijn huis.

amarie2007
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jan 2007 16:24

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door amarie2007 »

gewoon zelf de ramen lappen is natuurlijk ook een oplossing en een stuk goedkoper.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het een aantal jaar geleden zelfs meegemaakt dat er iemand op mijn balkon stond met een emmer en een wisser. Ik heb hem eens aangekeken, en ben gewoon doorgegaan met waar ik mee bezig was.

Staat ie een kwartier later aan mijn deur, wil hij (toen nog in guldens) 15 gulden afrekenen. Ik zei hem dat ie maar eens moest laten zien van wie hij de opdracht had. Beweert meneer doodleuk dat ie opdracht had van de woningstichting. Heb die meteen opgebeld, zij wisten van niets.

Ik gaf de meneer de keuze: wegwezen, of er volgt een aangifte. Dat is nu 8 jaar terug, en ik heb de man nooit meer teruggezien. Sinds die tijd sluit ik mijn balkondeur af, want als ze al zo op je balkon kunnen komen.

e.edelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 10:46

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door e.edelman »

Een aantal jaren geleden verhuisden we van Rotterdam naar Zeist. Daar hoorde van de buren dat er geen glazenwasser was in onze buurt. In een naburige wijk zag ik op een gegeven moment een glazenwasser aan het werk. Ik vroeg hem of hij ook bij mji wilde komen zemen. Dat zou hij doen, hij zou 's avonds een kaartje bij me in de bus doen, dan kon ik hem bellen. Er gebeurde niets. Ik heb hem nog twee maal verzocht bij mij te komen en steeds beloofde hij dat hij contact zou opnemen. Dan gebeurde er weer niets.
Een hele tijd later zag ik bij mij overburen een glazenwasser aan het werk. Ik heb hem aangeschoten en gevraagd of hij mijn ramen wilde doen. Hij vertelde me dat hij uit Rotterdam komt en een paar wijken in Zeist heeft.
Hij doet zijn werk goed, maar ik moet heel goed in de gaten houden wanneer hij komt. Soms beweert hij dat hij geweest is op een moment dat ik niet thuis was, maar dat is niet aan de ramen te zien.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

waar slaat dit verhaal op , heeft niets met de uitzending te maken :(

Greetalmere
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:14

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Greetalmere »

Glazenwassers zouden op hun kleding een bewijs met foto moeten dragen dat ze ingeschreven staan bij de kamer van koophandel en geen uitkering genieten.
Dat zou de branch al een stuk veiliger maken. Bij 99 % van de mensen weet niemand waar de glazenwasser is gevestigd.
Nu kan iedereen rustig problemen maken omdat het voor een hoop toch een zwarte bijverdienste is.
Mensen wees wijs vraag aan de glazenwasser het bewijs!!!
Ook altijd bij afrekening een bonnetje vragen met naam en adres er op. De echte eerlijke glazenwasser heeft hier geen problemen mee. Maar de klusser met een uitkering wel!!!! Die ziet u dan ook nooit meer terug!!!!
U zult zien dat zeker 50% afvalt.

Laatste nieuws: Glazenwassers opgelet!!!

NMa onderzoekt misstanden glazenwassersbranche
dinsdag 6 februari 2007 16:00

(Novum) - De kartelwaakhond NMa gaat samen met justitie en de Belastingdienst de misstanden in de glazenwassersbranche in kaart brengen. Dat heeft minister van Economische Zaken Joop Wijn (CDA) dinsdag gezegd tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer. Wijn werd door de VVD op het matje geroepen naar aanleiding van een uitzending van het consumentenprogramma Radar maandagavond.

Het programma onderzocht het gedrag van glazenwassers in diverse steden. Zodra een nieuwbouwwijk wordt opgeleverd, zouden glazenwassers direct hun eigen wijk claimen. Als ze erachter komen dat een andere glazenwasser in hun wijk bezig is, zou deze direct op een hardhandige manier worden aangesproken. Volgens Radar zijn er meldingen uit Den Haag, Dordrecht, Utrecht, Amersfoort en Soest.

'Een zorgelijke ontwikkeling, die zeer nadelige gevolgen heeft voor de consument', zei VVD-Kamerlid Charlie Aptroot dinsdag in de Kamer. Wijn deelt die zorgen en beloofde prioriteit te geven aan een snelle oplossing van het probleem.

s.kauwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2007 22:40

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door s.kauwen »

ik wil graag even reageren op een aantal opmerkingen van een aantal mensen. Het lijkt wel of iedereen er nu van overtuigd is dat iedere glazenwasser een uitkering geniet als hij niet ingeschreven zou staan bij de kamer van koophandel. Het is echt een niet normale gedachte.
Een kaartje op de borst van de glazenwasser om te bewijzen dat alles met deze glazenwasser in ieder geval fiscaal in orde schijnt te zijn dat is hopelijk een grapje. Hiermee heb je nog steeds niet de zekerheid dat het ook een goede en oprechte glazenwasser is. Duizende bedrijven zijn ingeschreven in de k.v.k. en dacht men nu werkelijk dat het daarom ook goede bedrijven zijn. Ik denk dat de gemiddelde nederlander wel beter weet. Beoordeel de glazenwasser op zijn werk en op zijn karakter. ken je de glazenwasser niet vraag het dan aan de buren. Observeer eerst zijn werkwijze en maak even een babbel met hem. Vorm pas een oordeel als u er van overtuigd bent dat het een oprecht iemand is die naar uw mening en naar de mening van uw buren ook nog eens goed werk aflevert voor een terrechte vergoeding. Als u de ramen regelmatig gewassen wil hebben dan komt deze persoon tenslotte ook regelmatig in uw tuin en aan uw ramen te staan. Dan is integriteit en respect voor het uwe een must. Een goede glazenwasser houd ook uw bezit in de gaten als u niet thuis bent, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Voor mij zijn al mijn klanten eigenlijk ook een beetje mijn vrienden, zonder dat ze het weten. Dat is voor mij de beste manier gebleken om mijn werk te doen. Denk niet dat alle glazenwassers per devinitie schoften en wilde jongens zijn, integendeel de meesten zijn mensen zoals u en ik. Deze mensen hebben dagelijks met veel mensen te maken en als je het in je karakter hebt om een schoft te zijn dan merk je dat ook wel aan de deur.
Willem Beense

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

eenn glazenwasser als beveiligingsagent ????? een practical joke mag ik aannemen.

Laat ze maar lappen met gesloten ramen,lijkt mij veiliger !!!!!

Greetalmere
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:14

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Greetalmere »

Nee, het is geen grapje dat ook een glazenwasser zich kan legitimeren, legaal zijn diensten aanbied en fiscaal in orde is.
Een glazenwasser behoort als elk ander die langs de deur zijn diensten aanbied, voorzien te zijn van een zichtbare legimitatie. Wat is hier mis met deze wet als je niets te verbergen hebt?
Ik heb het voorstel juist aangekaart bij minister van economische zaken Joop Wijn en hopelijk komt het er ook.

Dit is de manier om jan de beunhaas uit te schakelen. Bij ongeregeldheden kan men dan direct zien of men met een bonafide glazenwasser te doen heeft. Iemand die dan op de ladder bij je naar binnen gluurt zonder kaart is de klos. Politie bellen en wegwezen met deze beunhaas. Ook controle is dan heel simpel.

Uw beroep wordt zichtbaar beschermd. Wie en wat is daar op tegen?

Ja, jan de beunhaas zal daar op tegen zijn. Weg zijn zijn zwarte en illegale inkomsten.
En trouwens mijn vrienden zoek ik zelf wel uit.

Een glazenwasser behoort serieus zijn werk te doen, zonder problemen in de buurt te maken en mensen niet te dwingen een bepaalde glazenwasser te nemen.

En als zijn werk niet goed is kiezen wij zelf wel een andere glazenwasser.

Dus glazenwassers legaal aan het werk, kaartje op en u bent herkenbaar als bonafide.

Met vriendelijk groet,,
Greet

charissah
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 00:22

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door charissah »

Toevallig ken ik deze glazenwasser, en wij zijn allemaal erg tevreden over hem.Wij hebben nooit problemen gehad.Nooit enigzins iets gezien van geweld. Ondanks wat wij gezien hebben op tv, zijn wij niet van plan om een ander glazenwasserbedrijf te nemen..
Het is gewoon bekend dat je niet in iemand anders zijn wijk moet komen..En heb je een probleem met je glazenwasser, dan is dat best op te lossen met die persoon, zelfs zonder geweld....

Greetalmere
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:14

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Greetalmere »

Hier wil ik toch wel even reageren op het bericht van charissah.

Dat u tevreden bent over uw glazenwasser is alleen maar goed.En zo hoort het ook.
Maar dat er geen ander in de wijk mag komen is belachelijk. Dat is nou juist waar uw glazenwasser ook tegen is. Anders was hij niet in het programma. Je moet het kaf scheiden van het koren.
Maar hij kan voor u al jaren een bekende en goede glazenwasser zijn, maar voor een ander een onbekende. Dan is het toch normaal dat je weet wie er aan je huis werkt!! Als de meteropnemer of wie dan ook aan de deur komt, laten ze toch ook een legitimatie zien afgegeven door de gemeente.

Stel nou dat de timmerman, tuinman, dakdekker, schilder, enz ieder zijn wijk claimt? Een deel daarvan zullen dan weer zwartwerkers zijn, en weer problemen in de wijk.
Ik wil zelf bepalen wie er voor mij werkt
Wat is er mis met een identiteitsbewijs afgegeven door de gemeente als erkende glazenwasser? Zo kan de gemeente controleren of alles in orde is. En bij problemen en/of weigering van een andere glazenwasser in de wijk, kan de gemeente het bewijs weer intrekken. Dan zullen ze wel wachten met problemen maken!!
Want u weet tenslotte ook niet of uw glazenwasser een zwartwerker is met een uitkering. Of heeft u hem dan als eens naar zijn inschrijving van de Kamer van Koophandel gevraagd?

Belasting betalen moeten we allemaal, maar niet voor zwartwerkers met een uitkering!! Daar ben ik op tegen.
Ik hoop dat we het daar wel over eens kunnen zijn.

Met vriendelijk groet,,
Greet

charissah
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 00:22

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door charissah »

Toevallig is dit geen zwartwerker, maar gewoon een glazenwasser die geregistreerd staat..En om nou met een kaartje op te gaan lopen, vind ik zo onzin..Ik zou zeggen ga er zelf mee lopen..

Greetalmere
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:14

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Greetalmere »

U kan het onzin vinden maar de meeste glazenwassers niet, die willen graag het vak graag legaal uitvoeren en normaal hun werk kunnen doen. En daarbij komt dat u zelf ook strafbaar bent als u iemand laat werken die niet legaal werkt.
De Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst haalt per jaar 16,7 miljoen euro aan niet-betaalde premies op, en ruim 43 miljoen euro aan niet-betaalde belastingen. Dit zegt toch genoeg.
Hieruit blijkt de noodzaak voor maatregelen tegen zwart werken.
Maar u betaald zeker graag te veel belasting voor dit soort figuren.
Ook uw glazenwasser wil toch correct werken zoals hij zelf zei!!!
Of valt u nu uw eigen glazenwasser af.
foei!!!!
Maar meneer/mevrouw charissah u maakt zich nog al druk als de samenleving e.e.a. correct wil regelen. Zeker een reden voor?

Met vriendelijk groet,
Greet

charissah
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 00:22

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door charissah »

Ik weet toevallig dat deze glazenwasser legaal werkt..Dus ik ben niet strafbaar...Waar jij je al niet druk om kan maken zeg....Zeker niks beters te doen..
Ik wil niet eens weten wat jij suggereert...Zo interressant ben je niet voor me..Maar ga vooral zo door...
Ik geef gewoon mijn mening....Ik mag hier neerzetten hoe ik erover denk...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Toevallig ken ik deze glazenwasser, en wij zijn allemaal erg tevreden over hem.Wij hebben nooit problemen gehad.Nooit enigzins iets gezien van geweld. Ondanks wat wij gezien hebben op tv, zijn wij niet van plan om een ander glazenwasserbedrijf te nemen..
Het is gewoon bekend dat je niet in iemand anders zijn wijk moet komen..En heb je een probleem met je glazenwasser, dan is dat best op te lossen met die persoon, zelfs zonder geweld....
Even het verhaal gequoot, het vette, daar wil ik op reageren.

Ik ben het hier NIET mee eens. Niet de glazenwasser bepaalt wie er bij jou de ramen lapt, dat doet de bewoner. Dat glazenwassers zich dit recht hebben aangematigd, doet niets af aan het feit dat ik zelf bepaal wie er bij mij mijn ramen lapt. Het gaat om een vrij beroep. Ik woon in een koopflat, en zie niet in waarom iemand die ik niet ken, bij mij op mijn balkon kan komen.

Net zoals de meneer uit de reportage aangaf, wil ik zelf bepalen wie er in en om mijn woning werkzaamheden uitvoert.

hofmann
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 15:12

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door hofmann »

Met verbazing volg ik de reacties over de glazenwassers kwestie. Mevrouw Greet u heeft volkomen gelijk, de glazenwasser uit de uitzending woont hier een straat achter en de hele buurt weet dat zijn vrouw/vriendin al jaren een uitkering geniet van de sociale dienst hier in Almere, terwijl hij daar ook woont en bekent staat als glazenwasser (witte autpo met ladders). Het is jammer dat er mensen zijn die dit onrecht nog verdedigen en zich ook schuldig maken aan een misdrijf door gebruik te maken van een zwartwerker. En erger nog u voor leugenaar zetten.
Hoe er een kan zeggen dat deze glazenwasser legaal werkt, is mij een raadsel. Zeker een kennis of zo.
Laat de glazenwasser in kwestie eens reageren en zijn nummer van de KvK eens vermelden?
Je moet toch wel lef hebben te liegen voor heel nederland en zielig doen alsof je boterham is aangetast.

Gesloten