LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glazenwasser praktijken!
Glazenwasser praktijken!
Ik had al jaren dezelfde glazenwasser. Helaas is hij tijdens de zomervakantie aangesproken door een firma die vond dat mijn glazenwasser in "zijn" wijk aan het wassen was. Een uitgebreid telefoongesprek met deze firma leidde tot de volgende uitkomst: De firma beschouwt de wijk waarin ik woon als "zijn" wijk. Volgens hem is elke wijk toegewezen aan een bedrijf. Ik kan niet zelf een nieuwe glazenwasser uitkiezen want zij gaan ook deze weer aanspreken op het feit dat het "hun" wijk is (of erger).
Resultaat: ik zit zonder glazenwasser en ben verplicht zaken te doen met deze firma, wat ik absoluut niet van plan ben.
Navraag bij de politie leidde tot de conclusie dat Regioklus geen recht van spreken heeft. Maar ondertussen doen zich dit soort praktijken wel voor.
Heeft iemand advies hoe dit op te lossen? Ik wil een nieuwe glazenwasser, maar ik wil hem wel zelf kiezen.
Resultaat: ik zit zonder glazenwasser en ben verplicht zaken te doen met deze firma, wat ik absoluut niet van plan ben.
Navraag bij de politie leidde tot de conclusie dat Regioklus geen recht van spreken heeft. Maar ondertussen doen zich dit soort praktijken wel voor.
Heeft iemand advies hoe dit op te lossen? Ik wil een nieuwe glazenwasser, maar ik wil hem wel zelf kiezen.
Re: Glazenwasser praktijken!
Nou, bel een ander op en laat je niet intimideren. Wat een flauwekul deze 'eigen wijk'. Maffiapraktijken.Heeft iemand advies hoe dit op te lossen? Ik wil een nieuwe glazenwasser, maar ik wil hem wel zelf kiezen.
Helemaal met JPS2 eens.
Want wat gaan ze doen tegen mensen die hun eigen ramen schoon maken?
Worden die ook de wijk uitgejaagd?
Gewoon de oude glazenwasser weer opbellen en terug laten komen.
Want wat gaan ze doen tegen mensen die hun eigen ramen schoon maken?
Worden die ook de wijk uitgejaagd?
Gewoon de oude glazenwasser weer opbellen en terug laten komen.
Bedankt voor de reacties, maar zo simpel ligt het niet. De oude glazenwasser wil niet meer terugkomen (bang geworden) en de nieuwe glazenwassers die we vragen willen er niet aan beginnen omdat ze er al van af weten.
En wat doet deze 'wijkbaas' dan als er anderen op 'zijn' terrein komen? Laat die andere glazenwassers aangifte doen en/of doe dat zelf. Het laatste dat ik zal doen is mijn ramen door zo'n dwaas laten wassen.
Als je die Wijk wasser zijn auto banden lek steekt, en ramen in tikt, stoppen deze, want dit zijn de eigen methode van dit soort maffia figuren, en daar kunnen ze niet tegen!
Ik bepaal zelf wel welke firma iets bij ons mag doen!
Plaat gerust de naam van deze criminelen onder een niet te controleren nieuwe naam op dit forum, dan kunnen we ze boycotten en kijk maandag naar de TV!
Als je weet dat er al na enkele lekke banden en ingeslagen ruiten nu deze firma is verdwenen, en zelfs een 2 tal auto's is uitgebrand, dus deze firma bestaat niet meer hier, maar elders kunnen ze onder een andere naam weer starten!
tot maandag op tv?
Ik bepaal zelf wel welke firma iets bij ons mag doen!
Plaat gerust de naam van deze criminelen onder een niet te controleren nieuwe naam op dit forum, dan kunnen we ze boycotten en kijk maandag naar de TV!
Als je weet dat er al na enkele lekke banden en ingeslagen ruiten nu deze firma is verdwenen, en zelfs een 2 tal auto's is uitgebrand, dus deze firma bestaat niet meer hier, maar elders kunnen ze onder een andere naam weer starten!
tot maandag op tv?
-
Ik snap wel dat het heel moeilijk is..
Maar toch heb ik een plan gebrouwd.
Je belt een glazenwasser op en als hij komt ga je met al je Matties / Homies en buren gezellig buiten spelen en als die gasten dan komen, geef je ze een koekje van eigen deeg.
Ik vind de benaming "Maffia" niet echt op zijn plaats. Zo gaan jullie ook nog kattenkwaad als "Maffia" praktijken zien.
Maar toch heb ik een plan gebrouwd.
Je belt een glazenwasser op en als hij komt ga je met al je Matties / Homies en buren gezellig buiten spelen en als die gasten dan komen, geef je ze een koekje van eigen deeg.
Ik vind de benaming "Maffia" niet echt op zijn plaats. Zo gaan jullie ook nog kattenkwaad als "Maffia" praktijken zien.
gewoon zelf je glazen wassen
kijken of er dan nogsteeds van die gekke glazenwassers langskomen...
kijken of er dan nogsteeds van die gekke glazenwassers langskomen...
Het echte probleem is dus niet dat wij het zelf kunnen, maar mensen die een bedrijf willen komen zo in handen van mafia.
De goede die wel netjes werken en belasting betalen houden zo geen enkele wijk meer over, en die criminelen doen het dan, door voor buren die geen ladder hebben als burendienst hun klanten al te pikken, dan heeft niemand deze wijk, en buren kunnen ze nooit tegenhouden!
Alleen als je duidelijk bewijs hebt kun je aktie ondernemen, en nu na de uitzending van maandag zullen vele zich nu plotseling voorlopig netter gedragen.
Als je iets zeker weet, stuur deze weg, en ga elkaars ramen wassen voorlopig, goed samenwerking is ook voor de buurt beter, je krijgt een fooi van de buren, helft normale tarief, en je hebt gelijk betere contacten, dus minder inbraken en zo...
Verbeter de wereld en begin bij het raam van je buren als je kunt.
De goede die wel netjes werken en belasting betalen houden zo geen enkele wijk meer over, en die criminelen doen het dan, door voor buren die geen ladder hebben als burendienst hun klanten al te pikken, dan heeft niemand deze wijk, en buren kunnen ze nooit tegenhouden!
Alleen als je duidelijk bewijs hebt kun je aktie ondernemen, en nu na de uitzending van maandag zullen vele zich nu plotseling voorlopig netter gedragen.
Als je iets zeker weet, stuur deze weg, en ga elkaars ramen wassen voorlopig, goed samenwerking is ook voor de buurt beter, je krijgt een fooi van de buren, helft normale tarief, en je hebt gelijk betere contacten, dus minder inbraken en zo...
Verbeter de wereld en begin bij het raam van je buren als je kunt.
glazenwassers lijken geen interesse (meer) te hebben in particulieren, ik heb er al tientallen gehad, maar ze komen nooit meer terug.