LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het bedrijf Hersteldirect wilt mij oplichten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ir86

Het bedrijf Hersteldirect wilt mij oplichten

Ongelezen bericht door Ir86 »

Op 31 oktober was er een poging tot inbraak bij mijn thuis. Daarna had ik direct via google gekeken naar reparatie bedrijven en kwam uit bij Hersteldirect. Vervolgens heb ik hun gebeld en mijn gegevens doorgegeven en duidelijk erbij vermeld dat ik nog niet wil dat ze komen pas als de politie is geweest. Vervolgens hoorden wij dat dit via de verzekering van ons loopt en dat hun een repartiebedrijf inschakelen. Vervolgens heb ik het bedrijf Hersteldirect gebeld en de monteur aangegeven dat het ze niet hoefden te komen. 10 min later belde de monteur mij op met een smoes dat hij ook gebeld is door de verzekering maar dit klopte niet, de verzekering had een ander bedrijf ingeschakeld. Ik vertelde de monteur hij niet hoefde te komem.

Enkele weken later krijgen wij een brief dat we 180 euro aan het bedrijf Hersteldirect moeten betalen.
Wij hebben direct een e-mail gestuurd en het verhaal uitlegt. Enkele dagen later worden wij gebeld door het bedrijf en geven aan dat de kosten kloppen en dat wij dienen te betalen anders gaat het naar een incassobureau. Hij geeft aan dat het voorijkosten zijn omdat de monteur onderweg zou zijn geweest maar wij hebben nooit opdracht gegeven dat de monteur moet komen.

Wat kunnen wij nu het beste doen???

tenormin

Re: Het bedrijf Hersteldirect wilt mij oplichten

Ongelezen bericht door tenormin »

Schrijf ze een aangetekende brief waarin je duidelijk stelt alleen maar informatie te hebben gevraagd, niets hebt beslist en dat je ze keurig hebt gemaild dat hun tussenkomst niet nodig was. En dat voor jou hiermee de kous af is en met vertrouwen de komst van het Incasso bureau afwacht, want er is niets "geleverd of besteld". Briefje met bewijs van verzending goed bewaren. En natuurlijk je kopie.

ekm11

Re: Het bedrijf Hersteldirect wilt mij oplichten

Ongelezen bericht door ekm11 »

Ik heb vandaag een rekening ontvangen voor 'tele-expertise'.
Het is totaal 36 euro voor nog geen 5 min. tel. overleg.
Ik snap dat iedereen geld moet verdienen, maar dit gaat me een beetje te ver.

Ik werd door hen gebeld, nadat ik een melding had gedaan bij mijn verz. maatschappij. Een melding waterlekkage.

Nadat ik gebeld had bleek dat ik een fout had gemaakt bij het monteren van de badkraan en dat de herstelwerkzaamheden niet onder de verzekering vielen. Ik vroeg hen nog wel of ze dan op mijn kosten konden langskomen om eea te herstellen, maar dat mochten ze niet.

Hoe dan ook, het gesprek duurde geen 5 minuten, ze konden niets voor me doen en dat was het.

Ik vraag me af of dit zomaar kan, zonder vooraf kenbaar te maken dat het gesprek 6,- euro per minuut zou kosten (om het maar even zwart-wit te stellen).

Ik heb ze aangegeven niet te gaan betalen en op de dagvaarding te wachten... Ik ben helemaal klaar met dit soort 'ambush' praktijken.

Gesloten