LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HR cv ketels en onderhoud.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Ja,da,s jammer
Die garantie die klopt wel ja,alleen die installateur die snap ik niet.
Een beetje installateur kan wel uitlezen welke kapot is,er zijn hiervoor
2 dingen leverbaar bij nefit,vooralsnog had dit niet geholpen bij die eerste set,want dat was ,n verkeerde serie (deze werd wel vergoed door nefit).
Echter nu is het wel belangrijk of je het toestel kan uitlezen,dat scheelt U geld,dus andere installateur.
Bovendien is de keuze vreemd van een Nefit op een luchtverwarmer,ondanks het buffervat,maarja dat is ,n andere discusie.
Succes..
Die garantie die klopt wel ja,alleen die installateur die snap ik niet.
Een beetje installateur kan wel uitlezen welke kapot is,er zijn hiervoor
2 dingen leverbaar bij nefit,vooralsnog had dit niet geholpen bij die eerste set,want dat was ,n verkeerde serie (deze werd wel vergoed door nefit).
Echter nu is het wel belangrijk of je het toestel kan uitlezen,dat scheelt U geld,dus andere installateur.
Bovendien is de keuze vreemd van een Nefit op een luchtverwarmer,ondanks het buffervat,maarja dat is ,n andere discusie.
Succes..
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Volgens mij werd hier gevraagd naar ervaringen met installateurs.
Er zijn 2 mensen met een probleem, Hans en Jeanneke.
En al die adviezen en verwijten, veranderen daar niets aan.
Hoe weet je welke installateur er goed is, ze schermen allemaal met Uneto-VNI , maar dat is geen garantie voor eerlijk handelen.
Volgens mijn informatie is het voor veel installateurs te duur om de meet - apparatuur van Nefit te kopen, en proberen ze op goed geluk een klacht te verhelpen.
En een monteur kan niks meten als het toestel niet gemaakt is, dus zegt Nefit vervangen.
Daarna is het probleem weg, en kan er ook niks meer gemeten worden.
Er zijn 2 mensen met een probleem, Hans en Jeanneke.
En al die adviezen en verwijten, veranderen daar niets aan.
Hoe weet je welke installateur er goed is, ze schermen allemaal met Uneto-VNI , maar dat is geen garantie voor eerlijk handelen.
Volgens mijn informatie is het voor veel installateurs te duur om de meet - apparatuur van Nefit te kopen, en proberen ze op goed geluk een klacht te verhelpen.
En een monteur kan niks meten als het toestel niet gemaakt is, dus zegt Nefit vervangen.
Daarna is het probleem weg, en kan er ook niks meer gemeten worden.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
even een reactie op de nefit ecomline met de sensoren, nefit heeft in de periode 1996 tot half 1999 sensoren gebruikt die van mindere kwaliteit waren, de storingcodes 2 en 4, persoonlijk als ik ze tegenkom vervang ik de hele set in 1x safety sensor aanvoer/retour sensor, probleem voor altijd weg en scheelt 2x een extra storing, kost wat ongeveer 110 euri.
daarbij de storing 6a van de ecomline als er een witte stekker zit op de ionisatie pen kan die ook voor die storing zorgen en dat op niet verklaarbare wijze ook daar geldt bij 6a storing met een witte stekker direct vervangen 9 van de 10x storing opgelost.
voor de nefit turbo storingscode 3, luchtdrukverschil meten, word er meer dan 5 pa over p2 gemeten, condensbak loshalen en schoonmaken, de brieven bus achter de wisselaar naarboven toe met een rager doorborstelen komt vaak veel zooi naar beneden, en wat al eerder wrd opgemerkt vocht in de slangetjes, ff doorblazen.
bij de 6a storing vor de turbo heb ik nog niet gezien dat er ook wel eens een insctje voor de gaatjes wil zitten bij het startgas gedeelte.
daarbij de storing 6a van de ecomline als er een witte stekker zit op de ionisatie pen kan die ook voor die storing zorgen en dat op niet verklaarbare wijze ook daar geldt bij 6a storing met een witte stekker direct vervangen 9 van de 10x storing opgelost.
voor de nefit turbo storingscode 3, luchtdrukverschil meten, word er meer dan 5 pa over p2 gemeten, condensbak loshalen en schoonmaken, de brieven bus achter de wisselaar naarboven toe met een rager doorborstelen komt vaak veel zooi naar beneden, en wat al eerder wrd opgemerkt vocht in de slangetjes, ff doorblazen.
bij de 6a storing vor de turbo heb ik nog niet gezien dat er ook wel eens een insctje voor de gaatjes wil zitten bij het startgas gedeelte.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
bvi j de nefit ecomline met bouwjaar 1996 tot half 1999 zat een slechte serie tussen(niet allemaal dus)zoals al aangegeven , werden alle sensoren vergoed mits er 1 kapot was.
dit om te voorkomen dat iederen massaal de sensoren preventief verving.
dus alle sensoren vervangen en opsturen.
bleek er 1 kapot te zijn dan werden ze alle 3 vergoed.
bleek het zo te zijn dat er geen 1 kapot was dan werd er idd. niks vergoed.
dit om te voorkomen dat iederen massaal de sensoren preventief verving.
dus alle sensoren vervangen en opsturen.
bleek er 1 kapot te zijn dan werden ze alle 3 vergoed.
bleek het zo te zijn dat er geen 1 kapot was dan werd er idd. niks vergoed.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Jaaaaa de goeie agpo econforte met die mooie branderautomaat (blauw,links onderin de cv ketel). Bekend probleem. Agpo geeft 5 jaar garantie op die branderautomaat,dus alle brander automaten van 0-5 jaar oud worden weer terug gestuurd naar de fabriek,daar weer gerepareerd en vervolgens krijgt het service bedrijf de gerepareerde automaat weer terug. Ik kom het regelmatig tegen,stekker eruit ,service plegen aan t toestel,stekker er weer in,je hoort de ventilator al wat rottig optoeren,een plof,wat vonkjes uit de automaat en dan istie kaduuk. Wie zijn schuld is het dan?
Dus vervang je de automaat maar en inderdaad,die is duur. Ga AGPO maar aan klagen,die maken zulke bagger.
Dus vervang je de automaat maar en inderdaad,die is duur. Ga AGPO maar aan klagen,die maken zulke bagger.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
als je al weet dat die blauwe branderautomaat probleemdingen zijn en als je weet dat die ventilator vaak daarvan de oorzaak van is, waarom dan niet voor het servicen luisteren hoe die ventilatior klinkt en als die rottig klinkt, die misschien eerder vervangen??? is voordeliger dan zo`n automaat.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Als je net als Jeanneke je cv ketel niet laat onderhouden zoals wel in de garantievoorwaarden staat wat verwacht je dan. ????
Dat een fabrikant zegt tuurlijk vervangen we alles gratis u heeft immers niet op tijd het toestel laten onderhouden.
Je gaat met je auto toch ook op tijd naar de garage ?
Sukkel
Dat een fabrikant zegt tuurlijk vervangen we alles gratis u heeft immers niet op tijd het toestel laten onderhouden.
Je gaat met je auto toch ook op tijd naar de garage ?
Sukkel
Re: HR cv ketels en onderhoud.
wat een oeverloos gezwam.
Ik ben automonteur en heb nagenoeg dezelfde problemen als Jeanneke, en dacht hier een oplossing te vinden.Sinds ik een hr ketel heb gebruik ik nog maar 700 kuub gas per jaar, en ook ik hoefde de eerste 3 jaar geen onderhoud volgens de installerende monteur.
En die persoon die hier een bericht plaatst vergelijkt dat met een auto
Het onderhoud van een auto is afhankelijk van de gereden kilometers
Dus zou ik pas iedere 3 jaar een onderhoudsbeurt aan mijn ketel hoeven laten uitvoeren omdat deze maar 700 km gereden heeft ipv de normale 2500
Bovendien als je bij een auto een keer bezuinigt op bougies wil dat niet zeggen dat de problemen blijven ná het vervangen daarvan.
Dan zijn de problemen óver en hoef je die niet iedere keer te vervangen.
Ik ben automonteur en heb nagenoeg dezelfde problemen als Jeanneke, en dacht hier een oplossing te vinden.Sinds ik een hr ketel heb gebruik ik nog maar 700 kuub gas per jaar, en ook ik hoefde de eerste 3 jaar geen onderhoud volgens de installerende monteur.
En die persoon die hier een bericht plaatst vergelijkt dat met een auto
Het onderhoud van een auto is afhankelijk van de gereden kilometers
Dus zou ik pas iedere 3 jaar een onderhoudsbeurt aan mijn ketel hoeven laten uitvoeren omdat deze maar 700 km gereden heeft ipv de normale 2500
Bovendien als je bij een auto een keer bezuinigt op bougies wil dat niet zeggen dat de problemen blijven ná het vervangen daarvan.
Dan zijn de problemen óver en hoef je die niet iedere keer te vervangen.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Maak je niet druk automonteur dat snapt een kind, alleen installateurs niet die kunnen maar twee verklaringen slecht onderhoud en door beun geplaatst het ligt nooit aan de ketel.
Als dat nou waar was zou er door installateur onderhouden en geplaatste ketel nooit stuk gaan, is dat echt zo??
De echte slechte prijzen zichzelf uit de markt de verhalen zwellen aan Atag Agpo, zou het in de a zitten dat die steeds genoemd worden?
mvrg Willem
Als dat nou waar was zou er door installateur onderhouden en geplaatste ketel nooit stuk gaan, is dat echt zo??
De echte slechte prijzen zichzelf uit de markt de verhalen zwellen aan Atag Agpo, zou het in de a zitten dat die steeds genoemd worden?
mvrg Willem
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Als installateur 1 roept "jaarlijks onderhoud vanaf dag 1" en installateur 2 ropet "je kan 3 jaar zonder onderhoud" wie denk je dat de ketel mag plaatsen?...2 natuurlijk want die bespaart je zogenaamd geld.
Lees de documentatie van de fabrikant eens door mensen, er wordt altijd jaarlijks onderhoud geadviseerd.
Veel fabrikanten, zoniet alle, zullen als aan deze adviezen van hun niet wordt voldaan de fabrieks garantie intrekken.
Dus jaarlijks laten nakijken door een goede monteur....maar vind die maar eens
Lees de documentatie van de fabrikant eens door mensen, er wordt altijd jaarlijks onderhoud geadviseerd.
Veel fabrikanten, zoniet alle, zullen als aan deze adviezen van hun niet wordt voldaan de fabrieks garantie intrekken.
Dus jaarlijks laten nakijken door een goede monteur....maar vind die maar eens
Re: HR cv ketels en onderhoud.
hallo ,dit is een vraag voor jan ,jan wij willen een nieuwe ketel wat is nu dan een goede ketel,ik lees hier zoveel over slechte dingen van een ketel ,ik weet dus niet wat voor merk en of ik zou huren of niet,meer wil,want als ik zou huren dan kunnen ze toch ook maar komen als je ketel het niet doet ,of zou dat weer te duur zijn wat is het beste wat je kan doen dan huren of kopen.groetjes laiferd.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
@laiferd,
dat is een lastige vraag, want elke ketel heeft wel wat.
Bij Vaillant solide moet je rekening houden dat je vaak gedonder heb met de driewegklep en dat elk jaar de branderpakkingen vervangen moeten worden.De VR-ketel van de Vaillant vind ik maar een gammel ding omdat deze bijna geheel met splitpennen/borgpennen vast zit.
Bij de AWB 3HR is geregeld wat met de stromingssensor waar het lagertje uitloopt en er dus geen warm water meer komt (heb na vervanging van de stromingsensor klacht niet terug gehad) en heb bij die ketel ook veel gezeur gehad met de driewegklep en bijbehorende print.Bij de AWB 23.29 maak ik vrij weinig gekke dingen mee alhoewel onderdelen op een een geijkt moment kapot gaan.
Remeha vind ik persoonlijk ook fijne toestellen maar je moet bij de HR wel de ontsteekpen in de gaten houden want die vervuilen nog al eens of branden weg.
Nefit smartline vind ik ook een fijn toestel, die kun je met een onderhoudsbeurt goed uit elkaar halen en die kun je dan ook lekker schoonmaken.
Hoop dat je hier wat aan heb....
dat is een lastige vraag, want elke ketel heeft wel wat.
Bij Vaillant solide moet je rekening houden dat je vaak gedonder heb met de driewegklep en dat elk jaar de branderpakkingen vervangen moeten worden.De VR-ketel van de Vaillant vind ik maar een gammel ding omdat deze bijna geheel met splitpennen/borgpennen vast zit.
Bij de AWB 3HR is geregeld wat met de stromingssensor waar het lagertje uitloopt en er dus geen warm water meer komt (heb na vervanging van de stromingsensor klacht niet terug gehad) en heb bij die ketel ook veel gezeur gehad met de driewegklep en bijbehorende print.Bij de AWB 23.29 maak ik vrij weinig gekke dingen mee alhoewel onderdelen op een een geijkt moment kapot gaan.
Remeha vind ik persoonlijk ook fijne toestellen maar je moet bij de HR wel de ontsteekpen in de gaten houden want die vervuilen nog al eens of branden weg.
Nefit smartline vind ik ook een fijn toestel, die kun je met een onderhoudsbeurt goed uit elkaar halen en die kun je dan ook lekker schoonmaken.
Hoop dat je hier wat aan heb....
Re: HR cv ketels en onderhoud.
hallo, eigenlijk heb ik nog een vraag over een ketel
wat zou nou het beste zijn ,een ketel kopen of huren,weet u ,ik denk zelf als ik een koop dan moet je maar wachten en zien of ze wel weer komen,en dus met huren dan komen ze misschien wel sneller,maar dat is gissen hoor,maar wie weet wat toch het beste is,dit is maar moeilijk,en ja het geld moet er ook voor zijn natuurlijk.wie kan mij daar een redelijke antwoord op geven ,alvast bedankt en mijn groetjes laiferd.
wat zou nou het beste zijn ,een ketel kopen of huren,weet u ,ik denk zelf als ik een koop dan moet je maar wachten en zien of ze wel weer komen,en dus met huren dan komen ze misschien wel sneller,maar dat is gissen hoor,maar wie weet wat toch het beste is,dit is maar moeilijk,en ja het geld moet er ook voor zijn natuurlijk.wie kan mij daar een redelijke antwoord op geven ,alvast bedankt en mijn groetjes laiferd.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Ik zou als de mogelijkheid er is een ketel kopen meestal als je gaat huren ben je aan het eind van de rit toch duurder uit.
Mijn advies is: als het kan kopen en 2 jaar een normaal abbonnement ivm fabrieksgarantie en dan na 2 jaar een all-in abbonement op de ketel nemen. Bij een all-in abonnement zitten namelijk alle onderdelen IN de ketel inbegrepen, het abonnement is wel duurder als een gewoon abonnement maar 1x een storing en een onderdeel vervangen en het heeft zichzelf al terug verdient.
Hoop dat je wat met deze info kan..
Mijn advies is: als het kan kopen en 2 jaar een normaal abbonnement ivm fabrieksgarantie en dan na 2 jaar een all-in abbonement op de ketel nemen. Bij een all-in abonnement zitten namelijk alle onderdelen IN de ketel inbegrepen, het abonnement is wel duurder als een gewoon abonnement maar 1x een storing en een onderdeel vervangen en het heeft zichzelf al terug verdient.
Hoop dat je wat met deze info kan..
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Een all inn abonnement , en dan zitten alle onderdelen daar bij inbegrepen??? ik hoop het niet voor je baas als je een ketel met kuren hebt, of het moet een vrij prijzig abonnement zijn........bij ons is dat aan een maximum gelegd van max. 225euro`s per jaar.
Re: HR cv ketels en onderhoud.
Helaas voor u , elke ketel moet elk jaar een onderhoudsbeurd krijgen ook al worden er andere verhaaltjes verteld.
Ik zal u uitleggen waarom , Het gaat niet eens altijd om het reinigen van de ketel maar ook om de status van de ketel.
Zitten alle schroeven en bouten nog wel op hun plaats , is de ketel gaszijdig nog goed dicht. Is de gaskoppeling nog goed aangedraaid en ga zo maar door.Door de werking van een apparaat kunnen deze lostrillen.
Kijk , een monteur moet komen en moet gaan, ook deze kosten zullen toch door de klant betaald moeten worden daarbij komt natuurlijk dat men ook voorrijkosten kan berekenen.Dus of ze rekenen voorrijkosten of ze rekenen de uren gewoon door inclusief rijden(komen en gaan)
Voorrijkosten zijn al gauw 45 euro.Dan heeft de monteur nog niks gedaan , dan heb je dat deze eerst moet onderzoeken wat eraan mankeert.
Dan worden de gebreken verholpen wat vaak kosten met zich meebrengt.
Advies wat ik mijn klanten altijd meegeef is zorg dat er voldoende water op de ketel zit hiermee bedoel iknatuurlijk zorg dat de druk goed is.(1.5-2.0 bar)
En laat u ketel zeker elk jaar nakijken op eventuele gebreken.We hebben al genoeg explosies in nederland gehad.
R.Jellema
Ik zal u uitleggen waarom , Het gaat niet eens altijd om het reinigen van de ketel maar ook om de status van de ketel.
Zitten alle schroeven en bouten nog wel op hun plaats , is de ketel gaszijdig nog goed dicht. Is de gaskoppeling nog goed aangedraaid en ga zo maar door.Door de werking van een apparaat kunnen deze lostrillen.
Kijk , een monteur moet komen en moet gaan, ook deze kosten zullen toch door de klant betaald moeten worden daarbij komt natuurlijk dat men ook voorrijkosten kan berekenen.Dus of ze rekenen voorrijkosten of ze rekenen de uren gewoon door inclusief rijden(komen en gaan)
Voorrijkosten zijn al gauw 45 euro.Dan heeft de monteur nog niks gedaan , dan heb je dat deze eerst moet onderzoeken wat eraan mankeert.
Dan worden de gebreken verholpen wat vaak kosten met zich meebrengt.
Advies wat ik mijn klanten altijd meegeef is zorg dat er voldoende water op de ketel zit hiermee bedoel iknatuurlijk zorg dat de druk goed is.(1.5-2.0 bar)
En laat u ketel zeker elk jaar nakijken op eventuele gebreken.We hebben al genoeg explosies in nederland gehad.
R.Jellema
Re: HR cv ketels en onderhoud.
wat een gezeur!!
Van een toestel, dat 365 dagen per jaar, 24 uur per dag warm water en CV levert, wordt verwacht dat er niets stuk gaat..
Als er met een winkelkarretje bij de AH een krasje op de autodeur wordt gereden, gaat ie voor 800 euries naar de spuiter!!! Beklopt!!
Je auto gaat om de 15000km naar de garage.. En je ketel?????
Van een toestel, dat 365 dagen per jaar, 24 uur per dag warm water en CV levert, wordt verwacht dat er niets stuk gaat..
Als er met een winkelkarretje bij de AH een krasje op de autodeur wordt gereden, gaat ie voor 800 euries naar de spuiter!!! Beklopt!!
Je auto gaat om de 15000km naar de garage.. En je ketel?????