LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis laten bouwen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

huis laten bouwen

Ongelezen bericht door brigitte »

Wij willen een huis laten bouwen. Nu hebben we diverse brochures doorgelezen en internet geraadpleegd, maar het overzicht zijn we kwijt.

Iemand goede of slechte ervaringen met onderstaande bouwers:
Decom Bouwteam
Selekt Huis
Livingstone
Goldewijk
Allure Bouw

Of kun je ons een bouwer adviseren, mag traditionele of prefab bouw zijn.

Dank jullie wel!
Groeten
Brigitte

A R K
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 20:44

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door A R K »

Dag Brigitte,

Uit het rijtje ken ik alleen Goldewijk, ze bouwen vanuit een grote mate van standaardisering waardoor ze goedkoper kunnen bouwen. Als je afwijkende dingen zou willen wordt het al gecompliceerder. Soms is het raadzaam om een regionale aannemer te kiezen i.v.m. gemeentebepalingen, reistijden etc. In welke regio willen jullie bouwen? En heb je al een bouwplan en/of bouwvergunning?

Groeten
Ron

A R K
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 20:44

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door A R K »

Dag Brigitte,

Ben ik weer, ik kwam op de site van kavel en huis: http://www.interdijk.nl/kavelenhuis/index.html Vervolgens kun je doorklikken op Top 24 Bouwers. Als je een type huis zoekt kun je je hier uitleven bij 24 verschillende aannemers/bouwers!

groeten,
Ron

Yfje
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:50

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Yfje »

Hallo Brigitte,

Wij zijn momenteel bezig met Selekthuis voor een vrijstaande woning. De buitenmuren van de woningen zijn dragend, dus binnen kun je alles aanpassen zoals je wilt. Het is dus traditionele bouw. Je kunt de woning ook casco laten bouwen.
We hebben al een aantal gesprekken gehad en dat loopt prima. Ik heb om me heen ook eens geïnformeerd en ik hoor eigenlijk alleen goede verhalen.

Groet,
Yfje

fred39
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2005 17:53

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door fred39 »

hallo

ook wij laten een huis bouwen.
We hadden diverse huizenbouwers bezocht o.a. allure en selekt.
We vonden ze weinig creatief en te duur. We laten nu ons huis bouwen
door bouwbedrijf Hof uit Grootebroek. http://www.bouwbedrijfhof.nl
Traditionele bouw en goedkoper dan eerder genoemden. Na een eerste
gesprek krijg je gelijk te horen wat je huis ongeveer kost. Daarna naar
een echte architect voor een ontwerp. Alleen ze bouwen het liefst in
noord holland en flevoland.
succes[/url]

brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door brigitte »

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb meteeen geinformeerd Bouwbedrijf Hof, maar helaas, Zuid-Holland ligt niet in de richting.

De bouwvergunning is nog niet aan de orde, omdat we nu nog niet zeker weten of de kavel van ons is (wel een grote kans).
In mijn vergelijking zie ik ook dat de grotere bedrijven, vaak ook hogere prijzen kennen, dus vandaar dat ik ook de misschien onbekendere bouwers zou horen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen met ervaringen zijn.
Ik hoor graag.

Groeten en nogmaals bedankt!
Brigitte

A R K
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 20:44

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door A R K »

Dag Brigitte,

Ik begrijp dat jullie in Zuid-Holland een huis willen laten bouwen. Als dit enigszins aan de kant van Utrecht is dan weet ik nog een goede aannemer, R. Cevat. Een klein bedrijf met veel kwaliteit, maar hij kan pas gaan calculeren als er een globaal plan ligt.

Groeten,
Ron

rahpor
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:36

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door rahpor »

Wij zijn zelf ook bezig met het zoeken naar een 'zelf te bouwen woning'. Wellicht dat bouwbedrijf Lichtenberg in Rijssen wat voor je is?

Onze ervaringen op het gebied van onze zoektocht kun je trouwens lezen op www.onseigenhuis.nl (misschien heb je er wat aan?).

http://www.bouwbedrijf-lichtenberg.nl/

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door hera »

Bij ons in de regio bouwt Burggraaf(f) heel veel. Ook prefab, alles beton. Volgens mij is het 1 van de goedkoopsten en ze bouwen al jaren en de ervaringen zijn uitstekend.

tjampoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2006 18:24

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door tjampoe »

Met goldewijk heb ik slechte ervaring. Ze beloven van alles, maar puntje bij paaltje wten ze zicht niets te herinneren. Bovendien valt alles duurder uit dan eerdere offertes. Ze maken blunders met de tekeningen. Vanaf verkoop t/m bouw vindt er minmaal 4x overdracht tussen afdelingen en personen plaats met de nodige fouten. Ze maken echt fouten die je van beginners verwacht. Bovendien is hun organisatie op dit moment zo een chaos dat je beter zelf een huis kunt bouwen. Dan ben je waarschijnlijk sneller klaar en nog goedkoper met dezelfde kwaliteit. Kortom een afrader. Hans Klaassen.

Best
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2008 11:06

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Best »

Vrienden van ons hebben door Selekthuis een casco-woning laten bouwen in Sneek aan de Leeuwarderweg :cry: . We hebben daar een kijkje genomen.
Resultaat:
Het (op het oog prachtige) pand is niet haaks (wiebertje-vorm) met alle gevolgen bij het afwerken door de opdrachtgever vandien.
Verder is het timmerwerk rond de voordeur (luifel e.d.) ver onder de maat te noemen. Zeer slechte afwerking. Reactie van Selecthuis: "Wij kunnen het niet beter krijgen".

Van een redelijke vergoeding voor de te maken meer-kosten door de opdrachtgever wil Selekthuis niets weten.

Wij gaan dus zeker niet in zee met Selekthuis!

ria heus
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 16:17

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door ria heus »

Ik zag de volgende reactie van Pandal ten faveure van goldewijk:
"Met eigen architecten ontwerpen ze maatwerk en de offerte is volledig en kent geen stelposten die bij aannemers zo fnuikend kunnen zijn."

Schandalig dat ze zo zaken proberen voor te stellen. Offertes van hun bevatten ook stelposten en daarnaast komen er nog allerlei zaken bij, waar je vooraf niet op gewezen wordt. Slim en geniepig.
Hun kwaliteit is echt niet beter dan woningen van de grotere bouwers(BAM, Heijmans, Van Erk). Integendeel, zelfs deze grote bedrijven leveren dezelfde of nog betere kwaliteit, afwerking en service dan een gemiddelde catalogus bouwer.
Bezint eer ge begint...
Een lokale aannemer werkt vaak toch beter en flexibeler dan de logge en dure catalogus bouwers.

Irma Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 15:08

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Irma Bos »

Guldewijk ken ik niet. Kennissen zijn erg tevreden over BCS . Bedrijf laat de woning casco bouwen en zorgt voor de volledige afbouwwerkzaamheden. Alles is volgens de kennissen wel mogelijk en zij zijn er in de ontwikkeling van hun woning erg goed geholpen. www.bcsnoord.nl misschien een tip ?

Henri.
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 22:07

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Henri. »

Wij hebben ons huis laten bouwen door Selekthuis met
een hele goede ervaring.
Foto's van de gehele bouw zijn te zien in ons weblog,
met ook nog links naar 6 andere weblog's.

http://www.jungfrau.renesse.info
Laatst gewijzigd door Henri. op 28 mar 2012 17:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Godfriet
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 07:58

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Godfriet »

Wij hebben ons huis laten bouwen door Selekthuis en zijn hier zeer tevreden over. Vrienden van ons hebben hun huis laten bouwen door respectievelijk Groothuis en Allure Bouw. Het grote voordeel van Groothuis is dat je pas hoeft te betalen op het moment dat je huis is opgeleverd. Allure Bouw werd negatief ervaren. Er wordt een uitvoerder aangewezen tijdens de bouw. Deze persoon is echter bijna nooit aanwezig en reageert niet op verzoeken. Daarnaast wordt er geen prijs gesteld op "lastige" vragen tijdens de bouw. De uitvoerder zegt dat het allemaal wel goed komt. Maar bij oplevering waren de punten nog steeds niet opgelost.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tjampoe schreef:Met goldewijk heb ik slechte ervaring. Ze beloven van alles, maar puntje bij paaltje wten ze zicht niets te herinneren. Bovendien valt alles duurder uit dan eerdere offertes.
Dat is eerder het gevolg van zaken niet goed vastleggen op papier dan dat dat met Goldewijk heeft te maken. Als het niet in het contract staat krijg je het niet. Dat geldt als het goed is vior alle aannemers.

m.verboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:39

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door m.verboom »

Wij hebben ons huis gebouwd met bouwbedrijf Lichtenberg uit Rijssen.
www.bouwbedrijf-lichtenberg.nl

Wij waren in het bezit van een kavel en hebben samen met Lichtenberg
en hun huis architect het huis ontworpen.
Lichtenberg ondersteunde ons van a tot z, dit was zeer prettig omdat
zij exact wisten welke valkuilen er waren. De bouw verliep zeer soepel en
de communicatie was duidelijk en helder.
De woning is inmiddels opgeleverd.

Ik kan iedereen Bouwbedrijf Lichtenberg uit Rijssen aanraden
tevens is hun internetsite echt super, werkt zeer inspirerend.

Maurits

Bouwkavelsonline.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2011 16:04

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Bouwkavelsonline.nl »

Beste,

Alle bedrijven die je in het overzicht heb staan zijn prima bedrijven, Selekthuis en Goldewijk zijn wel de grootste denk ik.

Livingstone is een prefad bouwer waarbij er veel in de fabriek gebeurd.. het huis wordt op de locatie in elkaar gezet..

Bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis het gaat uiteindelijk om bij welk bedrijf heb je het beste gevoel en de prijs zou de doorslag niet moeten geven als is die natuurlijk wel belangrijk.

Succes met bouwen straks [Link verwijderd door de moderator]

Godfriet
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 07:58

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door Godfriet »

'Aannemers rekenen vaak hoge meerwerkkosten'
Laatste update: 1 september 2011 09:46 info
AMERSFOORT - Bouwbedrijven leveren nieuwbouwwoningen vaak zo uitgekleed en klantonvriendelijk op dat bijna iedereen extra betaalt voor heel normale voorzieningen en aanpassingen.
Foto: Getty Images Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van Vereniging Eigen Huis (VEH).

De organisatie wil dan ook een eind aan deze situatie. De vereniging vroeg kopers van nieuwbouwhuizen naar hun ervaringen met meerwerkkosten.

Zo is het volgens de vereniging mogelijk dat een aannemer 460 euro extra rekent voor een vaatwasseraansluiting in de keuken, 500 euro om de gootsteenafvoer een stukje op te schuiven zodat een vaatwasser erin past, 213 euro voor het lager plaatsen van een wandcontactdoos die de bouwer standaard midden op de muur zet of 60 euro om een dubbel in plaats van een enkel stopcontact te monteren.

''Het past niet om hoge bedragen te vragen voor vaak heel gewone voorzieningen'', aldus Vereniging Eigen Huis. "De klant voelt zich bekocht."


Tekenen

De vereniging adviseert nieuwbouwkopers de meerwerklijst bij de bouwbedrijven op op te vragen voor het koopcontract te tekenen.

''Dan kan de koper de opties en prijzen kritisch vergelijken, onderhandelen en een keuze maken welke zaken door de bouwer, of na oplevering door een andere aannemer of zelf worden gedaan.''


Verschillen

VEH vroeg 831 nieuwbouwkopers naar hun ervaringen met meerwerkkosten. Daarnaast zijn 112 prijslijsten voor meerwerk onderzocht.

De verschillen blijken groot. Zo loopt de prijs voor een dakraam van dezelfde afmetingen uiteen van 725 euro tot 1.950 euro. Voor een buitenkraan moet tussen de 211 euro en 750 euro worden neergelegd.

Voor een extra elektragroep, bijvoorbeeld voor een wasdroger, vraagt de ene bouwer 160 euro terwijl die bij een ander voor 460 euro op de rekening staat.


Opvallend

Volgens de VEH is het opvallend dat ruim de helft van de kopers verklaart dat ze de prijslijst voor extra’s aan de woning pas tijdens of na het tekenen van het koopcontract onder ogen kregen.

"Daardoor heeft de koper al direct een slechte onderhandelingspositie, hij zit immers al aan het huis vast", zegt een juridisch beleidsadviseur van de VEH. Een kleine 10 procent van de kopers kreeg nooit een meerwerklijst te zien.

olifantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 17:12

Re: huis laten bouwen

Ongelezen bericht door olifantje »

Hier goede ervaringen met Allurebouw.
Prima huis, prima prijs. Geen tot zeer minimale verborgen meerkosten, mits je in het voortraject heel goed oplet, zoals bij elke bouwer meot. Ze maken, als je precies weet wat je wilt, samen met jou een tekening voor je tekent en dat doen maar heel weinig bouwers. We hebben gesprekken gehad met ongeveer 4-5 andere prefab bouwers, ook de grote andere 2.

Uitvoerder is er inderdaad heel weinig. Dat betekende in ons geval dat je er zelf bovenop moet zitten en in gesprek moet blijven. Ze waren bij ons heel netjes in het oplossen van gebreken, ook in het terugstorten van niet gebruikte stelposten en ook andere kosten die we uiteindelijk niet maakten. Hier en daar wel wat meerkosten maar die bleven heel goed binnen de perken en waren normaal geprijsd. Blijf wel reeel en denk mee. Het is geen huis in een nieuwbouwproject, in opdrachtgeverschap is het handig om zelf ook mee te denken (ze bouwen geen standaard huizen en dus is elk huis anders). Bij wederzijds vertrouwen kan er veel.

Gesloten