Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Op 12 november 2019 is Icodak (Almere) bij ons langs geweest na een melding van een lekkage. Er is daar snel op gereageerd en zijn mensen langsgekomen. Na een korte inspectie van de situatie werd een oplossing voorgesteld met een synthetische (siliconen) gietbare substantie (coating).
Bij verdere inspectie van het dak werden een aantal andere zaken vastgesteld: nokvorst stormrand, lood reparatie en dakraam sponsen. In totaal zou dit € 6.196 bedragen, met 10 jaar garantie. Door de druk van de lekkage heb ik Ja tegen alles gezegd.
Na anderhalf uur waren de heren gereed. Terugkijkend, is dit factuurbedrag natuurlijk niet in verhouding met de uitgevoerde tijd en gebruikte materialen.
Na twee maanden waren er nog steeds vochtplekken op dezelfde binnenmuur. Dit gemeld en snel zijn twee mensen komen kijken en hebben diezelfde coating op een paar plaatsen aangebracht.
Nu, september 2020, wederom vochtplekken op de dezelfde binnenmuur (schade is nu veel explicieter en ook lager op de muur zichtbaar).
Weer gebeld en afspraak gemaakt op 8 september 2020. Vrije dag genomen om aanwezig te zijn. Niemand is komen opdagen. Zelf gebeld en de afspraak was verkeerd in het systeem gekomen.
Nieuwe afspraak (en vrije dag) op 15 september 2020. Niemand verschenen. Nabellen leerde dat de afspraak was vergeten.
Een derde afspraak gemaakt op 16 september 2020 (en weer een vrije dag) en wederom niemand langs gekomen. Nabellen leerde dat de afspraak niet in de planning was opgenomen.
Ook geen enkele reactie van het Icodak management op mijn verzoek hoe deze absurde situatie op te lossen. Een formele klacht is op schrift gesteld en per aangetekende post verstuurd. Ook hier geen reactie op ontvangen.
In de tussentijd is er een nieuwe afspraak gepland op 25 oktober. Deze is door Icodak afgebeld vanwege Covid besmetting. Nieuwe afspraak gemaakt op 2 oktober. Om half 11 nog niemand aanwezig en gebeld. "Ik zou u net bellen om de afspraak af te melden vanwege ziekte. De lijst was zo lang dat ik nog niet bij u ben aangekomen" Op mijn vraag hoeveel afspraken die lijst dan bevat van de zieke monteur, werd niet geantwoord. (Terwijl zij zeggen 25 servicebussen te hebben).
Er is weer een afspraak gepland (8 oktober). In hetzelfde gesprek, gevraagd of ik de directeur kon spreken over de situatie. Die was niet aanwezig en ik zou aan het eind van de middag worden teruggebeld door hem. En....geen belletje. Is het nu leugenachtig gedrag of totale incompetentie? Tot op heden alleen met een dame gesproken die de telefoon opneemt. Geen enkele keer doorverbonden met iemand die over de kwaliteit van het werk gaat, of een leidinggevende rol vervult.
Op facebook komt de naam van Icodak niet positief naar voren. Vele berichten in het afgelopen jaar over soortgelijke hoge prijzen, kwaliteit van het geleverde "werk" en het niet nakomen van afspraken.
Dit naar oplichting ruikende geval, moet aangepakt worden (en de lekkage graag ook verholpen). Welke adviezen, tips hebben jullie voor ons? Is het wellicht een leuke case voor de tv-uitzending?
Hoor graag jullie ideeën.
Bij verdere inspectie van het dak werden een aantal andere zaken vastgesteld: nokvorst stormrand, lood reparatie en dakraam sponsen. In totaal zou dit € 6.196 bedragen, met 10 jaar garantie. Door de druk van de lekkage heb ik Ja tegen alles gezegd.
Na anderhalf uur waren de heren gereed. Terugkijkend, is dit factuurbedrag natuurlijk niet in verhouding met de uitgevoerde tijd en gebruikte materialen.
Na twee maanden waren er nog steeds vochtplekken op dezelfde binnenmuur. Dit gemeld en snel zijn twee mensen komen kijken en hebben diezelfde coating op een paar plaatsen aangebracht.
Nu, september 2020, wederom vochtplekken op de dezelfde binnenmuur (schade is nu veel explicieter en ook lager op de muur zichtbaar).
Weer gebeld en afspraak gemaakt op 8 september 2020. Vrije dag genomen om aanwezig te zijn. Niemand is komen opdagen. Zelf gebeld en de afspraak was verkeerd in het systeem gekomen.
Nieuwe afspraak (en vrije dag) op 15 september 2020. Niemand verschenen. Nabellen leerde dat de afspraak was vergeten.
Een derde afspraak gemaakt op 16 september 2020 (en weer een vrije dag) en wederom niemand langs gekomen. Nabellen leerde dat de afspraak niet in de planning was opgenomen.
Ook geen enkele reactie van het Icodak management op mijn verzoek hoe deze absurde situatie op te lossen. Een formele klacht is op schrift gesteld en per aangetekende post verstuurd. Ook hier geen reactie op ontvangen.
In de tussentijd is er een nieuwe afspraak gepland op 25 oktober. Deze is door Icodak afgebeld vanwege Covid besmetting. Nieuwe afspraak gemaakt op 2 oktober. Om half 11 nog niemand aanwezig en gebeld. "Ik zou u net bellen om de afspraak af te melden vanwege ziekte. De lijst was zo lang dat ik nog niet bij u ben aangekomen" Op mijn vraag hoeveel afspraken die lijst dan bevat van de zieke monteur, werd niet geantwoord. (Terwijl zij zeggen 25 servicebussen te hebben).
Er is weer een afspraak gepland (8 oktober). In hetzelfde gesprek, gevraagd of ik de directeur kon spreken over de situatie. Die was niet aanwezig en ik zou aan het eind van de middag worden teruggebeld door hem. En....geen belletje. Is het nu leugenachtig gedrag of totale incompetentie? Tot op heden alleen met een dame gesproken die de telefoon opneemt. Geen enkele keer doorverbonden met iemand die over de kwaliteit van het werk gaat, of een leidinggevende rol vervult.
Op facebook komt de naam van Icodak niet positief naar voren. Vele berichten in het afgelopen jaar over soortgelijke hoge prijzen, kwaliteit van het geleverde "werk" en het niet nakomen van afspraken.
Dit naar oplichting ruikende geval, moet aangepakt worden (en de lekkage graag ook verholpen). Welke adviezen, tips hebben jullie voor ons? Is het wellicht een leuke case voor de tv-uitzending?
Hoor graag jullie ideeën.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2020 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Hoeveel uitzendingen moeten nog gemaakt worden over malafide klusjesmannen voordat mensen eens nee leren zeggen? Deze truc komt al jarenlang voor en zal blijven bestaan zo lang mensen die bedrijven het werk laten doen.
Een lekkage is er, of is er niet. Als er een lekkage is moet dit inderdaad opgelost worden, maar zo lang er geen water langs de trap naar beneden loopt hoeft het echt niet a la minute opgelost te worden. Maar juist van die angst profiteren deze mensen.
Is er achteraf nog iets tegen te doen? Als u een nota heeft met daarom de gedane reparaties, dan zou ik de rechtsbijstand inschakelen. Ze gaan vrijwillig echt niet meer bij u langs komen, laat staan dat ze iets gaan terug betalen. Heeft u geen RBV, dan een jurist zoeken die dit wil oppakken. U moet met bewijzen komen dat het werk niet (goed) is uitgevoerd, dan kunt u ze in gebreke stellen, elders laten repareren en bij de rechter geld gaan eisen. Het is mij nog niet ter oren gekomen dat het op een snellere of makkelijkere manier opgelost zou kunnen worden.
Een wijze les voor de volgende keer dus, niet zomaar iemand laten komen en zeker bij hogere bedragen meer informatie inwinnen of meerdere bedrijven laten komen.
Een lekkage is er, of is er niet. Als er een lekkage is moet dit inderdaad opgelost worden, maar zo lang er geen water langs de trap naar beneden loopt hoeft het echt niet a la minute opgelost te worden. Maar juist van die angst profiteren deze mensen.
Is er achteraf nog iets tegen te doen? Als u een nota heeft met daarom de gedane reparaties, dan zou ik de rechtsbijstand inschakelen. Ze gaan vrijwillig echt niet meer bij u langs komen, laat staan dat ze iets gaan terug betalen. Heeft u geen RBV, dan een jurist zoeken die dit wil oppakken. U moet met bewijzen komen dat het werk niet (goed) is uitgevoerd, dan kunt u ze in gebreke stellen, elders laten repareren en bij de rechter geld gaan eisen. Het is mij nog niet ter oren gekomen dat het op een snellere of makkelijkere manier opgelost zou kunnen worden.
Een wijze les voor de volgende keer dus, niet zomaar iemand laten komen en zeker bij hogere bedragen meer informatie inwinnen of meerdere bedrijven laten komen.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Leuke case voor een tv uitzending? Dan wordt het een herhaling van een herhaling van een herhaling.
Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd ook in tv programma’s.
Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd ook in tv programma’s.
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Als u akkoord bent gegaan met ruim 6000 euro in verband met de druk van lekkage dan maakt het bedrag u schijnbaar toch niks uit. Een paar druppels meer en u was met het bellen van een normale loodgieter misschien 200 kwijt geweest. Vorige maand had ik ook lekkage. 3 gaten in mijn dakgoot kostten 175 euro. Voor uw prijs krijg ik een geheel nieuwe goot. Alleen beunhazen komen zogenaamd voor een lekkage en noemen dan alles op uw dak rot. En daarvoor had u ze helemaal niet besteld, toch?
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Ze hebben in 2018 voor 8000 euro mijn hele vrijstaande woning voorzien van nieuwe dakpannen. Maar goed dit is of topic en heeft u niks aan.
Kijk eens of uw rechtsbijstand nog wat kan of vraag Fons van Radar of de belbus van Kassa, verder bent u gewoon genaaid .
Kijk eens of uw rechtsbijstand nog wat kan of vraag Fons van Radar of de belbus van Kassa, verder bent u gewoon genaaid .
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Enige zinvolle advies is om rustig en gedegen een andere goede dakdekker in de buurt uit te zoek. Zoek referenties (niet sake 1987) en reviews op.
Het is nu 1 jaar geleden en dit gaat het echt niet meer worden, en ze vinden bij de controle ongetwijfeld nieuwe gebreken, (die natuurlijk niet onder de 10 jaar garantie vallen en), die ze voor een even zo exorbitante prijs best direct willen repareren.
Je moet niet aan een dood paard gaan trekken
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Heel vervelend, maar je bent er gewoon ingetrapt, door eigen schuld. Komen voor een lekkage, en dan voor 6K andere dingen vinden, dan moet er dus een belletje gaan rinkelen.
Re: Icodak: extreme prijzen en niet nakomen afspraken
Ik ben ook gedupeerd, en ben bezig met een rechtszaak tegen deze heren.
Gpouw en alle anderen die dit lezen, mogen een email naar mij toe sturen.
[email protected]
Op dit moment heb ik de namen van de eigenaren, en meer.
Gpouw en alle anderen die dit lezen, mogen een email naar mij toe sturen.
[email protected]
Op dit moment heb ik de namen van de eigenaren, en meer.