Ik heb een remeha zonneboiler type zenta 100liter, daarna heb ik een indirect gestookte boiler. Van 210liter van nibbe met circulatie pomp voor warm water door de boiler heen met een ketel w40 remeha solo ik heb een inlaatcombinatie daarvoor zitten ,moet ik nu ook bij mijn boiler een inlaatcombinatie zetten
De inlaatcombinatie die er nu zit is 22 8bar die is stuk gesprongen???
Wat doe ik verkeerd??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inlaatcombinatie
Re: inlaatcombinatie
Bij een boiler, op de koud water kant moet altijd een inlaatcombinatie zitten, dit om te voorkomen dat je boiler door uitzetting uit elkaar scheurd.
Dat weet ik mijn vraag is waarom hij kapot gaat..
U dient voor beide boilers 1 inlaatcombinatie teplaatsen,dus zowel voor de zonneboiler als voor de Nibbe.Succes .
Hoe kom je daarbij? Snertjong. De booilers staan in serie dus voor de eerste ( zonneboiler) een ilc is voldoende.
Dat ze soms door blijven lopenkan komen door kalkafzetting. Ook kan het zo zijn dat de waterleiding druk gewoon te hoog is. Plaats dan een reduceerventiel bij de watermeter.
Dat ze soms door blijven lopenkan komen door kalkafzetting. Ook kan het zo zijn dat de waterleiding druk gewoon te hoog is. Plaats dan een reduceerventiel bij de watermeter.