LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intergas combi HR 28/24 kan niet goed terug moduleren

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
berrn

Intergas combi HR 28/24 kan niet goed terug moduleren

Ongelezen bericht door berrn »

Deze Intergas combi HR 28/24 kan niet goed terug moduleren in cv-stand. Het gaat steeds in melding nummer 1, "Gewenste temperatuur bereikt" en stopt i.p.v. gewoon door te moduleren (verwarmen).
Het beloofde Hoog Rendement via condensatie is dus zeer minimaal omdat een hogere temperatuur gekozen moet worden om het continue pendelen te voorkomen.
Dit zou een software bug kunnen zijn omdat het terug moduleren voor tap wel goed werkt, maar lijkt meer een slordig geprogrammeerd type toestel (wat jammer voor zo een mooie machine qua materiaal).
Het laagste vermogen kan helemaal niet geprogrammeerd worden ondanks de handleiding. Deze zegt dat het toestel tot 30 graden kan terug moduleren, maar een paar pagina's verder wordt geschreven dat "De brander stopt als de ingestelde cv water-temperatuur bereikt wordt". Wat zal het dan worden? moduleren of blokkeren!
Even hier voor alle duidelijkheid: hoe lager de cv water-temperatuur, hoe hoger het rendement voor een condensatie-HR-ketel.

monteurtje

Re: Intergas combi HR 28/24 kan niet goed terug moduleren

Ongelezen bericht door monteurtje »

ik denk eerder aan aanv+ret sensor of slechte doorstroming van de installatie.
In principe moet het toestel gewoon terug moduleren.Kan zijn dat er lucht in de installatie zit,heb je thermostatische radiatorkranen in de ruimte waar je kamer thstaat hangt??

berrn

Ongelezen bericht door berrn »

Hoi,
Geen lucht in de installatie en geen enkel thermostatische radiatorkranen.
In principe wel maar hij moduleren niet. Als de retour temperatuur bijna gelijk word aan de afgestelde gewenste temperatuur stop de brander i.p.v. van minder toeren te maken (dus minder stoken).
Misschien kunnen eigenaar van dit type ketel dit ook controleren: gewenste cv temp op 50 en kijken...
Mvg.

Gebs

Ongelezen bericht door Gebs »

En voelen de radiatoren dan net zo warm aan als de ingestelde temp?
Op welke temp heb je de cv gezet, ik zou zelf 70 graden aanhouden.
Hoe lager de temp hoe vaker het toestel gaat pendelen wat mij vrij logisch lijkt.
Denk dat het beter is om in het installateurs menu de stijgsnelheid aan te passen, is geloof ik uit me hoofd 2 graden per minuut.
Een andere optie is om het cv vermogen aan te passen, staat bij intergas vrij hoog geloof ik.
Dit kun je ook in het installateurs menu veranderen, zou eens beginnen om het op 60% te zetten of 14kw afhankelijk van het aantal radiatoren en de groote ervan.
Tis allemaal leuk dat installatiebedrijven cvketels plaatsen maar dr zijn er maar weinig die ze ook afregelen naar het type woning wat erg belangerijk is voor de regeling maar ook voor het rendement.
Hoop dat ik je hierbij een beetje geholpen heb.
mvg gerben

Gesloten