LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kozijnen plaatsen in bestaand profiel???
-
Kozijnen plaatsen in bestaand profiel???
Recent heb ik een firma opdracht gegeven om mijn oude kozijnen te vervangen voor kunststof kozijnen.
Op het moment van vervangen was ik niet thuis.
Bij thuiskomst bleek dat de kunstof kozijnen in de bestaande profielen te zijn geplaatst die enigszins rot zijn nodig aan vervanging toe.
Een van de redenen dat ik kunstof kozijnen het laten plaatsen is nou juist dat ik van het onderhoud af wil zijn.
Ik was in de veronderstelling dat bij het vervangen van mijn kozijnen ALLES zou worden vervangen.
Bij mijn buren die ook de kozijnen hebben laten vervangen (andere firma) is wel alles vervangen
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat nieuwe kozijnen in bestaande profielen worden gezet? Of is mij gewoon een loer gedraaid?
Mijn kozijn
Kozijn van mijn buurman
Op het moment van vervangen was ik niet thuis.
Bij thuiskomst bleek dat de kunstof kozijnen in de bestaande profielen te zijn geplaatst die enigszins rot zijn nodig aan vervanging toe.
Een van de redenen dat ik kunstof kozijnen het laten plaatsen is nou juist dat ik van het onderhoud af wil zijn.
Ik was in de veronderstelling dat bij het vervangen van mijn kozijnen ALLES zou worden vervangen.
Bij mijn buren die ook de kozijnen hebben laten vervangen (andere firma) is wel alles vervangen
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat nieuwe kozijnen in bestaande profielen worden gezet? Of is mij gewoon een loer gedraaid?
Mijn kozijn
Kozijn van mijn buurman
-
Re: Kozijnen plaatsen in bestaand profiel???
Dit kan eigenlijk geen verrassing zijn, want de kozijnmaten zijn anders, en ik neem aan dat kozijnen vooraf in werkplaats zijn gemaakt.Op het moment van vervangen was ik niet thuis.
Het kan allebei, en het is maar net wat je hebt afgesproken.
Wat staat er op je order(bevestiging)?
dit komt omdat mensen vaak alleen prijzen vergelijken en niet de offerte's
dit is een goedkope manier van kozijnen plaatsen gewoon in het bestaande kozijn trekken en klaar is kees.
natuurlijk is dit heel slecht en het vervelende is dat mensen dit niet verwachten, want een ieder gaat er van uit dat alles goed wordt uitgevoerd.
laat dan ook alles goed op papier zetten met name hoe iets gemonteerd gaat worden dat voorkomt verrassingen achteraf.
eis dat er op nieuwe stelkozijnen wordt gemonteerd dan heb je de boel goed dicht en laat het niet zo in een bestaand kozijn zetten of dat ze het zo op je muur schroeven en dan compribandjes of kit gebruiken.
het is nu mosterd na de maaltijd, maar kijk uw offerte na op wat daar staat omschreven als montage methode? als er al eerst een offerte is gemaakt en niet gebruik is gemaakt van een snel contractje dat even snel ondertekend moest worden. vaak komen mensen er achteraf pas achter dat een goedkope prijs niet altijd goed koop hoeft te zijn.
je kunt proberen om hier bv eigen huis achter te zetten.
dit is een goedkope manier van kozijnen plaatsen gewoon in het bestaande kozijn trekken en klaar is kees.
natuurlijk is dit heel slecht en het vervelende is dat mensen dit niet verwachten, want een ieder gaat er van uit dat alles goed wordt uitgevoerd.
laat dan ook alles goed op papier zetten met name hoe iets gemonteerd gaat worden dat voorkomt verrassingen achteraf.
eis dat er op nieuwe stelkozijnen wordt gemonteerd dan heb je de boel goed dicht en laat het niet zo in een bestaand kozijn zetten of dat ze het zo op je muur schroeven en dan compribandjes of kit gebruiken.
het is nu mosterd na de maaltijd, maar kijk uw offerte na op wat daar staat omschreven als montage methode? als er al eerst een offerte is gemaakt en niet gebruik is gemaakt van een snel contractje dat even snel ondertekend moest worden. vaak komen mensen er achteraf pas achter dat een goedkope prijs niet altijd goed koop hoeft te zijn.
je kunt proberen om hier bv eigen huis achter te zetten.
-
Hallo Leo, in de orderbevestiging wordt niet expliciet over de profielen gesproken. Ik was in de veronderstelling dat het profiel onderdeel is van het kozijn en dat dus alles wat binnen de muren zit zou worden vervangen.
De maatvoering in de orderbevestiging is niet juist maar van een ander type raam in mijn appartement (die nog vervangen moet worden)
De ramen waar het nu om gaat zijn uiteraard door de aannemer opgemeten.
De maatvoering in de orderbevestiging is niet juist maar van een ander type raam in mijn appartement (die nog vervangen moet worden)
De ramen waar het nu om gaat zijn uiteraard door de aannemer opgemeten.
-
De orderbevestiging spreekt over het afvoeren van de oude kozijnen. Hierdoor zou je verwachten dat de oude kozijnen worden verwijderd en vervangen door nieuwe.
In het specificatieblad wordt alleen over (schuco)elementen gesproken. Dat is vaag taalgebruik. Het woord kozijnen wordt hier niet meer gebruikt
Ik vind dat als er sprake is van het hergebruiken van de bestaande kozijnen, dit expliciet vermeld had moeten worden. In die zin vind ik ook dat het werk niet goed is uitgevoerd en compleet vervangen zou moeten worden.
Dit zal niet makkelijk te realiseren zijn , want dit is een kostbare grap. Als je deze claim neerlegt bij de leverancier zal je terdege rekening mee moeten houden dat je tot aan het gerecht zou moeten gaan.
Ik weet niet of er hiervoor een geschillencommissie is en of je leverancier bij een brancheorganisatie is aangesloten. Anders kan dit ook een mogelijk weg zijn
In het specificatieblad wordt alleen over (schuco)elementen gesproken. Dat is vaag taalgebruik. Het woord kozijnen wordt hier niet meer gebruikt
Ik vind dat als er sprake is van het hergebruiken van de bestaande kozijnen, dit expliciet vermeld had moeten worden. In die zin vind ik ook dat het werk niet goed is uitgevoerd en compleet vervangen zou moeten worden.
Dit zal niet makkelijk te realiseren zijn , want dit is een kostbare grap. Als je deze claim neerlegt bij de leverancier zal je terdege rekening mee moeten houden dat je tot aan het gerecht zou moeten gaan.
Ik weet niet of er hiervoor een geschillencommissie is en of je leverancier bij een brancheorganisatie is aangesloten. Anders kan dit ook een mogelijk weg zijn
nou er staat duidelijk dat het oude kozijn wordt verwijderd dat is dus duidelijk niet gebeurt dus kun je het bedrijf terugfluiten en ze nieuwe kozijnen laten plaatsen.
Leo
er is geen goede branche organisatie voor de kozijnen branche die een ook echt is aangesloten bij de nederlandse geschillen commisie, als ze er niet uitkomen is de rechter de goede weg maar dat kost ook helaas weer geld.
er is geen goede branche organisatie voor de kozijnen branche die een ook echt is aangesloten bij de nederlandse geschillen commisie, als ze er niet uitkomen is de rechter de goede weg maar dat kost ook helaas weer geld.
-
De kozijnen zijn overigens collectief vervangen bij mij en ongeveer 20 andere appartementen van het complex waar ik woon.
Ik sta er dus gelukkig (het is maar hoe je het bekijkt) niet alleen voor.
In de offerte wordt overigens gesproken over 'het leveren en monteren van kunstof elementen'
Is een kunststof element iets anders dan een kozijn? Of is een stelprofiel samen met een kunststof element het kozijn?
Ik sta er dus gelukkig (het is maar hoe je het bekijkt) niet alleen voor.
In de offerte wordt overigens gesproken over 'het leveren en monteren van kunstof elementen'
Is een kunststof element iets anders dan een kozijn? Of is een stelprofiel samen met een kunststof element het kozijn?
het kozijn wordt gemaakt van kunststof profielen, je kunt het vergelijken dat een vast kozijn 4 stukken hout heeft en dat dan het hout kunststof is, een stelkozijn is apart en wordt apart geplaatst.
een kozijn kan bv uit meerdere elementen bestaan dus bv een deur met een vast kozijn er naast zijn bv 2 elementen.
een kozijn kan bv uit meerdere elementen bestaan dus bv een deur met een vast kozijn er naast zijn bv 2 elementen.
-
Heeft mijn buurman (zie foto uit eerste post) dan geen stelkozijn en daarom ook een groter kozijn? Bij hem is namenlijk alles van hout verwijderd en vanaf de buitenkant lijkt het alsof de kunstof elementen aansluiten op de stenen.
dat is moeilijk zo te zien op de foto, maar het is in ieder geval beter dan het bij u gemonteerd zit, als er geen stelkozijnen zijn gebruikt kun je het wel herkennen, dan moet je aan de buitenzijde tussen het kozijn en de muur kit (grijs of doorzichtig meestal) kunnen zien of compriband dat kun je herkennen door even met je vinger er tegen aan te drukken, is dat een soort sponsje wat als je het indrukt weer terugveert dan is het compriband dan is het bijna zeker dat het niet op stelkozijnen is gemonteerd maar stomp in de muur is geschroefd. want op stelkozijnen hoef je het niet af te kitten of compriband te gebruiken om het goed dicht te krijgen.