LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Randblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2009 22:06

Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door Randblues »

Goedendag,

Ik heb twee verschillende partijen gevraagd om een offerte uit te brengen voor kunstofkozijnen op de 1e verdieping van ons nieuwe huis.
Van de ene partij heb ik een folder gekregen van K-vision en Kömmerling. Van de andere partij kreeg ik uiteindelijk te horen dat het ook om het zelfde merk ging. Namelijk: kömmerling K-vision, maar dan iets met KOCHS
Er zit onderling tussen deze twee een groot prijsverschil.

Nu zegt de laatse partij (die overigens het duurst is) het volgende:
De andere aanbieder maakt wellicht ook gebruik van het 'kömmerling' profiel, maar de andere materialen worden in andere landen met goedkope grondstoffen verder afgemaakt. Dus het kan wel Kömmerling zijn, maar er zit zeker verschil in de verdere kwaliteit.
Daarnaast noemt hij de service als er na een aantal jaren iets kapot gaat. Dan bestaat dat ene bedrijfje niet meer en weet niemand meer waar het vandaan komt en hoe dingen moeten worden bijbesteld.

Kan het kloppen dat de naam Kömmerling en K-vision worden gebruikt door verschillende kozijnfabrieken en uiteindelijk er dus verschillende eindproducten (kozijnen) daaruit voort komen?

libersnel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 00:21

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door libersnel »

hallo,

Dit is je reinste flauwekul..
Het merk K-vision is juist onstaan uit kommerling trocal en kbe.
het is gewoon het kozijn profiel waar het om gaat.
de draaiende delen worden gemaakt van kommerling profielen.
Het kozijn van k-vision is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt.
DWZ verdiept, brandvertragend, en natuurlijk het model.
nu is het zo dat ook Duitse bedrijven aan deze profielen kunnen komen.
Deze worden gewoon bij profine besteld.(de fabriekant van K-vision profielen).waar je wel op moet letten is op het hang en sluitwerk.
dit moet gewoon een komo keurmerk dragen. en voldoen aan het politiekeurmerk. voldoen is genoeg.
Bij verdere vragen kun je gewoon even mailen naar [email protected]

kopenkopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2008 10:02

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door kopenkopen »

Loop een bij Schipper kozijnen naar binnen die zijn bij mijn weten leverancier van
k-vision kozijnen.

Randblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2009 22:06

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door Randblues »

Bedankt alvast allemaal voor jullie antwoorden.

Nog een vraag waar ik ook niet van weet of het waar is.
Kömmerling heeft volgens zeggen nu het nieuwe reproline profiel. Dit ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit als een houten kozijn. (het heet als ik het goed heb een gecontromalde verbindingen)

Nu vond ik dat wel bijzonder mooi, maar wordt me dat afgeraden doordat de verbinding minder sterk is en het maar de vraag is of dit zijn lange levensduur heeft. De verbinding zou niet "aan elkaar zitten, maar echt los en dus kan er vocht inkomen etc. etc...."

Wat moet ik hier van geloven? Of is het gewoon duurder qua inkoop?

Wederom bedankt voor uw antwoorden

libersnel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 00:21

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door libersnel »

Hallo, prijs weet ik zo niet maar ik kan je wel vertellen dat het met de verbindingen wel goed zit.
het is namelijk zo dat als er vocht in het kozijn komt, dan loopt dit er via een afwaterings kanaal weer uit. heeft geen invloed op de levensduur.
met de stabiliteit zit het ook wel goed, want denk je maar in dat als je kozijnen koopt hier normaal gesproken altijd garantie voor een aantal jaren aan verbonden is. en er is geen bedrijf die er om staat te springen om terug te komen voor een lasverbinding.
hier is zekers wel over nagedacht. :wink:

Randblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2009 22:06

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door Randblues »

Dat is snel libersnel

Het werd me echt afgeraden om te doen. De fabrikant komt er ook eerlijk voor uit zegt de verkoper dat het minder sterk is, maar het voldoet nog steeds wel aan de eisen, maar qua sterkte doet kan het niet tippen aan dat van de schuine uitstraling....

tja, wat zouden jullie doen. Een reproline nemen of dan toch maar voor veilig...
Of is reproline gewoon goed en moet die verkoper niet zeuren en me op het verkeerde been zetten. (omdat hij er dan minder op kan verdienen)

DeBoerr
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2008 13:59

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door DeBoerr »

De kwaliteit van een kozijn wordt niet uitsluitend bepaald door een bepaalde profielfabrikant (in dit geval Kömmerling). Met name de assembleur van je kozijn is belangrijk. Nu weet ik uit ervaring dat Kömmerling één van de, zoniet dè, beste profielenfabrikant ter wereld is. Maar als deze kwalitatief goede profielen door een baggerboer in elkaar worden geplakt krijg je gegarandeerd problemen.

Een assembleur die conform de Nederlandse bouwrichtlijnen kozijnen assembleert zal zorg dragen voor een "huizenleven" lang plezier en genot van kunststof kozijnen. Dus kijk goed naar keurmerken (KOMO, VKG, PKVW enz.).

Ikzelf heb recentelijk ook kunststof kozijnen laten plaatsen (niet de reden dat ik weet dat Kömmerling een zeer goed kunststof profiel maakt). Ook Kömmerling profielen welke zijn geassembleerd door Europrovyl. Zij maken naast de standaard schuine hoeklas ook kozijnen met een zgn. contralasverbinding. Zij noemen dit alleen het CLK-kozijn (ContraLasKozijn). Op dit kozijn zitten alle keurmerken en kostentechnisch zijn ze niet duurder of goedkoper dan de standaard schuine hoekverbindingen. Qua uitstraling zijn ze ook nog eens 100 x mooier (maar dat is een mening).

Doe er je ding mee. Ik ben trouwens wel benieuwd bij welke dealer je bent geweest.

mvdbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:08

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door mvdbos »

Hallo allemaal,
Ik als eigenaar van een dakkapellen en kozijnen bedrijf vind dit soort berichten altijd leuk en interessant om te volgen.
Zo lees ik veel vragen en antwoorden waar ik zelf ook wat aan heb.
Zo nu deze discussie over goed en slecht,
slechte profielen en kozijnen zijn er niet daar zit echt niet veel verschil tussen,
Het belangrijkste is de montage dat maakt het grootste verschil.
schuine hoek las of recht is gewoon kwestie van smaak.
heb in mijn dakkapellen gewoon schuin omdat dat wel degelijk in prijs scheelt,
maar de kozijnen in een woning laat ik de keus aan klant.(persoonlijk vind ik de hout look wel erg mooi)maar in een dakkapel op hoogte zie je het verschil toch niet.

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Kunstkozijnen Kömmerling K-vision

Ongelezen bericht door meerst »

Ik ben wezen kijken bij Schipper kozijnen. Zij gebruiken ook K-vision begrijp ik(stond ook in de showroom)

Maar zij hebebn toch ook een eigen fabriek? Of maken zij dat dan in licentie van?

Hoe dan ook, wat betreft de 'hout' verbinding. Sinds 1 juli van dit jaar hebben ze een nieuwe techniek, welke 'bijna' net zo goed is als de schuine verbinding. Ze lieten ook die andere 'hout' verbinding zien, die gebruiken ze nog steeds voor echte nostalgische gebouwen, en die is idd iets minder sterk. Maar nog steeds goed genoeg hoor!

Gesloten