Ik moet zeggen dat ik tot ik de eindfactuur ontving zeer tevreden was over hoe alles was verlopen. Alles is volgens plan geïnstalleerd door vakkundige specialisten. Echter toen ik de eindfactuur ontving stond hier een ander BTW bedrag op dan op de orderbevestiging. Op de orderbevestiging stond wel dat deze niet gebruikt moest worden om de BTW terug te vragen en dat is mijn ogen ook logisch, want mogelijk verschilt de eindfactuur met de orderbevestiging als gevolg van meerwerkzaamheden. Tot mijn stomme verbazing is dit dus niet het geval. De reden die Metdezon aangeeft is dat hun offertesysteem niet om kan gaan met het 6% BTW tarief voor de uitvoering van de werkzaamheden (slim genoeg wordt het onderscheid in materiaal en installatiekosten ook niet op de offerte en orderbevestiging weergegeven). Dit vertelt men er echter niet bij. Hierdoor kost mijn systeem ruim 100 euro meer dan geoffreerd en bevestigd op de order, omdat ik minder BTW kan terugvragen. Vreemd genoeg kunnen ze op de eindfactuur wel gewoon onderscheid maken in materialen en installatiekosten……Dit is pure misleiding, want hier kom je pas achter na uitvoering van de werkzaamheden. Metdezon is niet voor enige reden vatbaar en valt alleen maar terug op hun smoes van het offertesysteem en de “tip” op de orderbevestiging (en zegt daarnaast doodleuk dat je niet moet zeuren, omdat je als niet-ondernemer gewoon de prijs incl. BTW aan hun moet betalen, terwijl iedereen weet dat offertes worden vergeleken op de prijs excl. BTW).
Let dus op als je zaken wilt doen met Metdezon dat ze je het juiste BTW tarief voorrekenen, anders overkomt je hetzelfde als mij.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding door Metdezon
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 okt 2015 22:13
Re: Misleiding door Metdezon
Ik heb precies dezelfde ervaring.
Goed voortraject, goede aanleg, foute factuur met dezelfde BTW-perikelen.
Wat mij het meeste stoort is de reactie van de administrateur na 2 mails dat er geen verandering in de factuur zal plaatsvinden en dat bij niet betaling onmiddellijk een deurwaarder ingeschakeld zal worden.
Ook de consumentenbond kreeg dezelfde reactie te horen.
De advocaat van Metdezon reageert exact hetzelfde.
Betalen of de deurwaarder.
Ook bij mij betrof dit ongeveer 100 euro; daar wil je geen deurwaarder voor aan je deur hebben.
Maar bij hoeveel klanten heeft MetdeZon deze truc uitgehaald? Bij 1000 klanten zit je al op € 100.000,-
Dan lijkt het toch aardig naar oplichting toe te gaan.
Als klant voel ik mij in ieder geval machteloos.
Goed voortraject, goede aanleg, foute factuur met dezelfde BTW-perikelen.
Wat mij het meeste stoort is de reactie van de administrateur na 2 mails dat er geen verandering in de factuur zal plaatsvinden en dat bij niet betaling onmiddellijk een deurwaarder ingeschakeld zal worden.
Ook de consumentenbond kreeg dezelfde reactie te horen.
De advocaat van Metdezon reageert exact hetzelfde.
Betalen of de deurwaarder.
Ook bij mij betrof dit ongeveer 100 euro; daar wil je geen deurwaarder voor aan je deur hebben.
Maar bij hoeveel klanten heeft MetdeZon deze truc uitgehaald? Bij 1000 klanten zit je al op € 100.000,-
Dan lijkt het toch aardig naar oplichting toe te gaan.
Als klant voel ik mij in ieder geval machteloos.
Re: Misleiding door Metdezon
Als je denkt dat je in je recht staat moet je gewoon niet betalen en je niks aantrekken van het dreigen met een deurwaarder.
Ze zullen toch eerst een rechterlijk bevel moeten ophalen om u te dwingen tot betaling.
Ze zullen toch eerst een rechterlijk bevel moeten ophalen om u te dwingen tot betaling.