Alle Smartline ketels van 2002 t/m 2007 welke door een ERKENDE Nefit dealer zijn geplaats, en waarvan de garantiekaart na installatie is opgestuurd staan bij Nefit in de database.
De dealers krijgen een overzicht gestuurd van de door hun geplaatste ketels.
Deze zullen allemaal worden voorzien van een nieuw type branderkop.
Zoals je kunt lezen is er van gevaar alleen sprake als onderhoud word verzuimd.
De ketel kan dan verstopt raken, hierdoor kan de warmte niet goed weg en kunnen kop en pakking te zwaar belast worden.
Ketels hebben nu eenmaal onderhoud nodig, net als auto`s, die worden ook gevaarlijk als er geen onderhoud word uitgevoerd.
Maar omdat ook bij Nefit bekend is dat er mensen zijn welke liever GEEN geld besteden aan onderhoud, met mogelijk gevaar is besloten alle branderkoppen te vervangen voor een type waarbij ZELFS bij slecht onderhoud geen direkt gevaar kan ontstaan.
Om alle spookverhalen te voorkomen kunnen mensen met vragen hun ERKEND dealer bellen, die hebben alle van Nefit bericht gehad.
Ketels welke door beunhazen en andere klussers zijn geplaats zijn wellicht niet bekend, en is het verstandig om de ombouw toch te laten uitvoeren door een dealer.
Ik ben GEEN nefit dealer maar gewoon monteur
Dokter, je bent geen dealer, maar begint wel direct Nefit te verdedigen.
Op de site van Nefit (het dealerdeel) staat DUIDELIJK vermeld, dat de DEALERS de adressen moeten melden. Er staat NERGENS, dat Nefit adressen gaat opzoeken en versturen etc.
Inderdaad als de garantiekaart is ingestuurd, dan hebben ze de adressen en als Nefit het dan netjes zou doen, dan stuurt Nefit ZELF een bericht naar haar eindklanten. Het is toch een veiligheiditem. De trigger ligt bij Nefit.
En hang aub niet de zielige monteur uit, die een hekel heeft aan klussers, want dat kun je tussen de regels doorlezen.
Er is blijkbaar een veiligheidrisico, want anders beginnen ze niet aan zoiets, dus laat Nefit het ook gewoon in de krant zetten.