Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Nick84
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2022 00:48

Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Nick84 »

Wij hebben een nieuwbouwwoning, wij doen hierin alles zelf op de keuken en de vloer na. De vloer hebben we uitbesteed omdat dit een precies klusje is; pvc, visgraat. De cement dekvloer moest schoon zijn voordat de nieuwe vloer erop kon. Zo gezegd, zo gedaan hebben we de vloer schoon aangeleverd aan de aannemer/ het bedrijf. Voordat hij begon heeft hij de vloer ook nog gestofzuigd en hierna geïmpregneerd, en vervolgens de egaline aangebracht met een pomp. De egaline verdeelde zich over de vloer, op enkele plaatsen na, daar liep de egaline weg, en bleef er langs de muren een put/gat achter.
24u later kwam hij terug en gaf hij aan dat de vloer er goed bij lag en zo kon beginnen. We gaven echter nog aan dat er wel stukken zonder egaline zaten, maar dat was geen probleem volgens hem. Hij is eraan begonnen, in 1e instantie op het zicht zag dit er ook goed en netjes uit, tot we het onder de loep namen, stukken langs de muur/zijkant zaten los of lagen lager, zat geen lijm onder, stukken ingesneden.. precies op de plaatsten waar geen egaline zat. Met hem dit proberen te bespreken, echter geeft hij aan dat de vloer nog niet opgeleverd is en dat hij alles nog moet nalopen. Vervolgens zijn de plinten op de muur geplakt, dus wat kan hij nog aan de vloer doen? Die stukken en gaten zitten nu onder de plint vast dus moeizaam te verwijderen. Onder de plinten zitten kieren van op sommige plaatsen 5cm of hoger.
Er is 50% al overgemaakt van het volledige bedrag.
Er is al een hoog opgelopen discussie ontstaan over deze punten en plinten. Hoe kun je op een vriendelijke manier deze samenwerking stop zetten voordat er nog meer onenigheid ontstaat, en het resterendebedrag ook nog moet worden voldaan. We willen niet dat hij zijn werkzaamheden nog afmaakt over een paar dagen, want als hij komt loopt dit wss weer uit de hand in een discussie. Wat nu ?!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Jablan »

Je zal hem helaas wel een kans moeten geven het werk naar behoren af te maken, anders kun je nergens terecht met je klacht. Heb je alles op beeld (foto/video) vastgelegd?

Nijogeth
Berichten: 10121
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me wel af hoe die egaline kon weglopen en waar die is verdwenen.

Nick84
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2022 00:48

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Nick84 »

@jablan ; alles staat op foto/video vast, sinds dien niet meer in het huis geweest om onenigheid te voorkomen. Als het klaar is kun je pas gactie overnemen, hij heeft te kennen gegeven dat hij het iig niet meer af gaat maken , dat iemand anders dat mag gaan doen.

@Nijogeth ; omdat er tussen de muur en de cementdekvloer nog enige kieren zaten( waarvan hij op de hoogte was) maar dit zou wel loslopen zei hij. Met gevolg dat dat de egaline weg is en er alsnog een gat was, en hij hier de pvc op gelijmd heeft /kit onder gestoken heeft zodat het vast bleef zitten, echter komt dit los of ligt lager dan de rest. Egaline is door de gaten verdwenen 》 op de kanaalplaten oid gelopen....

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om discussies te vermijden en deze aannemer de kans te geven om alle problemen op te lossen. U bent verplicht om de aannemer voldoende kansen te geven om het werk op een correcte manier op te leveren.

Op het einde van de dag geeft u mondeling door welke punten u niet tevreden bent.
Indien de aannemer niet wilt of kunt oplossen dan stuur u een mail welke punten u ontevreden bent, en geef u de laatste kans om het project te voldoen.

Indien u daarna opnieuw ontevreden bent of de aannemer wilt niet langskomen dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Mogelijk dat u met hulp van een advocaat naar de rechter moet gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3163
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tja, in deze tijd van schaarste van vakmensen, materialen en oplopende prijzen is het voor een aannemer natuurlijk heel lastig om 100 procent aan de wensen van de klant tegemoet te komen. Daarnaast zijn er ook nog problemen met een coronapandemie, een oorlog in de Oekraïne en heeft er een schip overdwars gelegen.
In het uiterste geval misschien een goedkope vloerbedekking eroverheen leggen.

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
22 okt 2022 23:52
Tja, in deze tijd van schaarste van vakmensen, materialen en oplopende prijzen is het voor een aannemer natuurlijk heel lastig om 100 procent aan de wensen van de klant tegemoet te komen. Daarnaast zijn er ook nog problemen met een coronapandemie, een oorlog in de Oekraïne en heeft er een schip overdwars gelegen.
In het uiterste geval misschien een goedkope vloerbedekking eroverheen leggen.
Belachelijke reactie waar topicstarter niets aan heeft. Of probeer je lollig te doen met andermans leed ?

Nijogeth
Berichten: 10121
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nick84 schreef:
22 okt 2022 21:50
@Nijogeth ; omdat er tussen de muur en de cementdekvloer nog enige kieren zaten( waarvan hij op de hoogte was) maar dit zou wel loslopen zei hij. Met gevolg dat dat de egaline weg is en er alsnog een gat was, en hij hier de pvc op gelijmd heeft /kit onder gestoken heeft zodat het vast bleef zitten, echter komt dit los of ligt lager dan de rest. Egaline is door de gaten verdwenen 》 op de kanaalplaten oid gelopen....
Ah kijk, dat is duidelijk. Komt op mij over als iemand die vooral snel wil werken en niet de juiste voorbereidingen treft om het goed te doen. Komt in 99% van de gevallen goed, maar juist op de plek waar die voorbereidingen nodig zijn ga je dan de mist in.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik lees ook geen gekke dingen. Dat egaline wegloopt kan gebeuren, egaline is erg dun namelijk. Alle beschreven handelingen zijn correct en ik denk dat u eerst het eindresultaat moet afwachten voordat u de vloer kan beoordelen.

Jammer dat de relatie nu al verpest is.

PGros
Berichten: 1163
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door PGros »

Nu 5 cm tussen vloer en plint is niet iets waar ik veel verbetering in verwacht

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen gekke dingen? Een kier van 5 cm onder een plint is echt niet normaal.

gosewijn
Berichten: 2895
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door gosewijn »

PGros schreef:
23 okt 2022 12:25
Nu 5 cm tussen vloer en plint is niet iets waar ik veel verbetering in verwacht
Als die plint 5 cm boven de vloer zit zou ik maar heel snel een nieuw huis bouwen

Erthanax
Berichten: 9759
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nick84 schreef:
22 okt 2022 01:20
(...) Onder de plinten zitten kieren van op sommige plaatsen 5cm of hoger. (...)
Hier kan ik me werkelijk niets bij voorstellen als die plint min of meer recht en waterpas is. Plaatselijk zo'n enorme kuil onder een plint, dat kan toch niet? Zelfs bij een niet geëgaliseerde vloer is een hoogteverschil van 5 cm buitensporig.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

fonsflons schreef:
23 okt 2022 14:03
Egaline is om mm's te egaliseren, niet cm's. Dus ergens in de voorbereiding is het al fout gegaan. Verschillen van 5cm hadden voor het egalisere al opgevuld moeten worden.
Moet haast een typfout van TS zijn, 5 cm. verschil kun je inderdaad never nooit met egaline opvangen. Aanname: zal wel 5mm zijn.
Hoe dan ook, een vervelende kwestie welke niet eenvoudig is op te lossen.

Oudesjoegel
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Oudesjoegel »

Het vertrouwen is weg. Dat is erg. Dan is er ook geen goede communicatie meer en kan er alleen naar onmin ontstaan.
En dat gebeurt nu.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door crazyme »

Oudesjoegel schreef:
23 okt 2022 16:49
Het vertrouwen is weg. Dat is erg. Dan is er ook geen goede communicatie meer en kan er alleen naar onmin ontstaan.
En dat gebeurt nu.
Welkom terug sjoegel ?

Oudesjoegel
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Oudesjoegel »

Ja Sjoegel, maar wat ouder en denkelijk wat wijzer.

Ericvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007 12:23

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Ericvr »

Lid worden van Vereniging Eigen Huis, Laat een "keuring" doen, kost veel geld maar dat heb je wat aan. Zij kunnen rapport opstellen en advies geven.

Nick84
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2022 00:48

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door Nick84 »

@seinhuis ; de aannemer heeft al te kennen gegeven niet meer terug te willen komen om dit op te lossen en stuurt een ander wat als ' meerwerk' word gezien, en volgens de voorwaarde mag dit alleen in overleg... hij gaat niks meer doen en ziet hier alles als een principe kwestie.

@j.Deltoer : vloerbedekking voor 190m2 ?

@crazyme : eindresultaat afwachten, klinkt logisch maar hij is begonnen met randen afkitten met een door ons niet gewenste kleur ( trijs ) maar wil dit bijna opdringen, omdat dit zijn advies is en als het in de toekomst niet naar wens is komt dat omdat we van zijn advies zijn afgewe.

@ reacties van 5cm : 5cm. Sommige plaatsen 3cm, 1cm. Er zijn plinten langs de onderkant afgesneden om zo dit te verdoezelen met kit. Plinten staan recht en schuin, verschilt per ruimte.

@oudesjoegel ; ja vertrouwen is weg, zeker na de woordkeuzes die hij gebruikt ; miereneukers, ik gooi iets voor je voeten, ik sttur de deurwaarder op je af, ik ben een *** en sla er dan alles uit, jullie leveren overal commentaar op....ga zo maar door.
Door deze dingen laat je toch niemand in je huis meer ? Vertrouwt gevoel zo.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe pvc vloer, aannemer geeft aan dat hij prima werk levert.

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou een mail sturen met al jouw opmerkingen ondersteund met foto’s. Daarin ook de aanzegging dat je pas gaat betalen wanneer de vloer correct is opgeleverd.

Ik zou ook zeker zijn taalgebruik en intimidatie tactiek benoemen als ongewenst.

Is het bedrijf aangesloten bij een geschilllencomissie ? Zoals bijvoorbeeld het cbw/inretail ?

Dan kan je daar laagdrempelig de vloer onafhankelijk laten beoordelen.

Plaats reactie