LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe woning - Combiketel keuze ??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Tommpy

Nieuwe woning - Combiketel keuze ??

Ongelezen bericht door Tommpy »

Beste Forumbezoekers,

Ik heb een aantal vragen, op dit moment gaan ze ons nieuwe huis bouwen, het is een heel project waar nog meer woningen worden gebouwd, we zijn dus aan een aantal dingen gebonden, zo ook de C.V. ketel. Vandaag heb ik gehoord welke ketel we krijgen, dat wordt de intergas Kompact Combiketel HR 22, ik heb even het een en ander opgezocht en het schijnt een goede ketel te zijn, ( of zijn er andere ervaringen?) we kunnen voor 250 euro extra de allernieuwste Intergas Combiketel 36/30 krijgen, wat is nu wijsheid, dit wel of niet doen?

Even een kant tekening, we gaan vloerverwarming leggen, 50m² en dit wordt gebruikt als hoofdverwarming.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Tom

wbauer

Re: Nieuwe woning - Combiketel keuze ??

Ongelezen bericht door wbauer »

ketel is een redelijk goede ketel heb er over het algemeen weinig storingen aan.het is wel belangrijk dat je de cv ketel ieder jaar laat schoonmaken door een bedrijf dat ervaring heeft met deze ketel ivm verstoppingen en de daar op volgende ellende.
de keuze om een 36/30 te nemen ligt geheel aan wat je zelf wil, met deze ketel heb je meer warmwater comfort en meer cv zijdig vermogen het cv zijdig vermogen heb je niet veel aan denk ik,het warmwater is wel makkelijk als je een bad neemt

chat

Ongelezen bericht door chat »

Het prijsverschil van de 2 types is 110 euro, houd de installateur ook nog wat aan over. :?

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Zowel mijn dochter als ik hebben de HR22 van Intergas al een tijdje hangen en we zijn er zeer tevreden over.
Alles goed instelbaar in en we gebruiken hem met de honeywell modulerende thermostaat.
Gebruikte materialen in de ketel zijn van gerenomeerde merken.
Maak ieder jaar even de sifon schoon voor de condens-afwatering want die wil nog wel is vervuilen na verloop van tijd.

lindylin

Ongelezen bericht door lindylin »

Hoi Tom,

Wij kregen ook standaard de Intergas HR22 bij onze nieuwbouwwoning.
Maar hebben zelf voor de Intergas HR28/24 gekozen, deze heeft een betere capaciteit als de HR22 wat zeker van belang is als je een bad hebt of vloerverwarming en is niet zo duur als de HR 36/30.
Wij moesten als meerprijs 75 euro betalen, misschien dat jouw aannemer deze ketel ook wil leveren voor die prijs?

Ben wel benieuwd waar jij je huis laat bouwen. Hengelo toevallig?

Groetjes Lindy

Gijs Goochem

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

De betere ketel is en blijft de HR van Nefit 8)

oneerlijk

Ongelezen bericht door oneerlijk »

Nefit heeft zoveel verschillende HR ketels.......welke?
Ken je trouwens nog andere merken?

Gijs Goochem

Er zijn genoeg merken maar de Ferrari van de HR-ketels is Nefit tenzij je het merk Mafketel bedoelt, maar dan ben je verkeerd bezig met je geld;)

chat

Verbruikt hij ook net zoveel gas als de ferrari benzine?

Blijf maar lekker kortzichtig, daar houden de fabrikanten wel van.

Gijs Goochem

Hoi chat,

Ik heb de ketel in december 2005 laten installeren en het verbruik vergeleken tot eind maart een besparing van 700 m3 mijn buren hebben zo\'n andere ketel die jij noemt de besparing is 450 m3.

Sweet dreams ;

chat

Dat kan, toch blijft dit appels met peren vergelijken.
Radiatoren kunnen anders afgesteld zijn, het gebruik van warm water en cv kan anders zijn, Als zij voorheen ook een andere ketel hadden was die mischien wel goedkoper dan de jouwe destijds.
noem het maar op, feit is dat je minder gebruikt, maar dat zegt niks over de ketels onderling.

Jij bent mischien tevreden met 20 graden de buren met 21 graden, jij gaat mischien wel verstandiger om met het gebruik van je verwarming dan de buren.

Zo is er nog wel meer op te noemen wat het onderlinge verbruik kan beinvloeden.
Ketelfabrikanten geven hun rendement en gasverbruik op die volgens strikte voorwaarden getest worden en dit doen ze niet zelf, daar aan is af te lezen wat de onderlinge verbruiksverschillen zijn onder de zelfde condities, en geloof dit verschil is nihil, hr ketels zijn, zeker kwa verwarming, het taprendement kan wel 8 a 9% verschillen.
En daarvan weet ik dat intergas beter in scoort dan nefit.

Wat mij een beetje tegen staat is dat veel personen 1 merk op een voetstuk plaatsen, ik kan me goed voorstellen dat je trots ben op hetgene wat je hebt, maar het is niet zo dat 1 merk ketel met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Als je naar de prijsverschil kijkt mag je best een keer vaker een een onderdeel vervangen voordat je aan de zelfde aanschafprijs uitkomt.

Merendeels van de kritische onderdelen komen van de diverse ketels van de zelfde fabriek en zijn daarom ook niet minder.

Ik vindt een ferrari mischien ook wel mooier dan een audi maar de prijs kwaliteitsverhouding maakt de ferrari niet beter, mischien zelfs een stuk slechter.

lindylin

Ongelezen bericht door lindylin »

wijken we niet een beeeetje veel af?
misschien moet je een nieuwe topic starten over de nefit ketels en het hier lekker bij Intergas houden.

chat

Ik denk het wel maar volgens mij hangt de ketel al. (Wat het geworden is :?: .) :lol:

roberto1977

Ongelezen bericht door roberto1977 »

vorig jaar had ik een baas die zo`n 2000 van die krengen heeft hangen en er ging vorig jaar gemiddeld 8 gasblokken er door heen om dat ie allemaal kapot gingen
de betere ketels zijn oa nefit vaillant en remeha

chat

Ja, dat kan gebeuren, onder garantie worden ze vervangen, omdan te zeggen dat het helemaal niks is ook wat kort door de bocht.

productiefouten komen wel vaker voor en als het netjes opgelost wordt en dat de fouten bij verdere productie verbetert wordt is er weinig over te klagen.

Als dit bij Nefit zou gebeuren zeg je dan ook dat het krengen van ketels zijn? Nefit maakt z`n onderdelen ook niet allmaal zelf en is ook afhankelijk wat er toe geleverd wordt.

roberto1977

Ongelezen bericht door roberto1977 »

wat te denken van de afdichting van de brander en dat er regelmatig werd vergeten om alle koppelingen vast te draaien

Gesloten