LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwenhuizenbv stuurt factuur zonder prijsafspraak

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ruud_a

Re: nieuwenhuizenbv stuurt factuur zonder prijsafspraak

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jolijn schreef:
ruud_a schreef:
Jolijn schreef:@ruud_a. Zoiets zou een installateur nooit doen.
sorry, u reageert op mij, maar het is me even niet duidelijk waarop u precies reageert.
Op jouw reactie op mijn bericht.
ik reageerde op de aanpassing van het bericht van TS.
door continue het verhaal aan te passen, wordt TS volstrekt ongeloofwaardig.
nu is er dus opeens wel een afspraak gemaakt, dat de installateur de radiatoren zou verwijderen, wat eerst werd ontkend.
alleen zou hij het nu gratis doen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ruud_a schreef:
Jolijn schreef:
ruud_a schreef:
Jolijn: "@ruud_a. Zoiets zou een installateur nooit doen."

sorry, u reageert op mij, maar het is me even niet duidelijk waarop u precies reageert.
Op jouw reactie op mijn bericht.
ik reageerde op de aanpassing van het bericht van TS.
door continue het verhaal aan te passen, wordt TS volstrekt ongeloofwaardig.
nu is er dus opeens wel een afspraak gemaakt, dat de installateur de radiatoren zou verwijderen, wat eerst werd ontkend.
alleen zou hij het nu gratis doen.
Hier zouden geen kosten aan zijn verbonden want hij hoopte de gehele klus te mogen doen.

Dit zou een installateur nooit doen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

veel logischer is het dat de installateur zou hebben aangegeven dat hij dit wel even gratis tussendoor wilde doen als hij daarna de klus zou krijgen.
Voor niets werken alleen om kans te maken op een klus ( wetende dat ook nog enkele andere bedrijven een offerte zullen uitbrengen ) zonder zekerheid op betaling is niet heel logisch en verstandig voor een bedrijf.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

idd, Dit topic is zonder waarde geworden omdat de OP op essentiele punten is gewijzigd.

Er zijn nog een aantal zaken die ik ongeloofwaardig vindt.
TS laat die andere installateur het werk op zondag 19 januari uitvoeren ?!
TS heeft het over 11 dagen , maar daar zitten 2 weekenden in, het zijn slechts 6 werkdagen

Enfin, wat mij betreft is het nu zinloos geworden om verder inhoudelijk te reageren
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 13 mei 2014 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Even de OP ( van dit moment ) veiligstellen.
Irene01 schreef:Graag advies;
Ik heb diverse offertes opgevraagd om een installatie klus bij ons in huis uit te laten voeren.
http://www.nieuwenhuizenbv.nl uit Heemstede komt langs voor een offerte.
De klus betrof oa: het verwijderen van 2 radiatoren, het opnieuw ophangen van 4 radiatoren, nieuwe CV ketel en andere bijkomende installatie werkzaamheden.
Enkele installateurs zijn langsgekomen om de klus te beoordelen en een offerte te maken. Nieuwenhuizen liet weten dat hij de 2 radiatoren wel tussen zijn huidige klusjes door wilde komen verwijderen alvorens hij een offerte voor de werkzaamheden zou opstellen. Hier zouden geen kosten aan zijn verbonden want hij hoopte de gehele klus te mogen doen.
Doordat hij dit heeft gedaan kreeg Nieuwenhuizen van mij de gun factor waardoor ik tot 2x toe heb verzocht om zijn offerte.
11 dagen later kreeg ik deze pas. De uiteindelijke werkzaamheden had ik net door een andere firma laten uitvoeren.
Nu krijg ik van Nieuwenhuizenbv die de radiatoren heeft verwijderd opeens een zwaar tegenvallende factuur met een belachelijk tarief!!
Wij hebben geen prijzen besproken, er is niets ondertekend, en er is geen opdracht gegeven omdat hij mij immers te kennen gaf dat hij dit wel tussendoor wilde doen.
De factuur heeft hij inmiddels bij een incassobureau neergelegd. Ik weiger de factuur te betalen omdat er niets van te voren was afgesproken over de kosten hiervan.
Maar nu, wat is mijn recht? Dat deze installateur iets betaald wil krijgen voor het verwijderen van de radiatoren begrijp ik, maar aan wie is het om hier een prijs voor te bepalen?
Ps, het was bekend dat er haast bij de klus was ivm verhuizing binnen 3 weken.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Tuurlijk wijzigt de OP de originele post want ze krijgt de antwoorden niet die ze wil horen.
Dan is het makkelijker om de post te wijzigen zodat het bedrijf in een heel slecht daglicht komt te staan terwijl OP er als een compleet onschuldig en zielige consument naar voren komt.
Jolijn schreef:Een deadline kan ik me heel goed voorstellen, met name in de winter.
Andere bedrijven zijn wel in staat geweest die deadline te halen.
Nee,dit bedrijf heeft gewoon niet de eerlijke kans gehad omdat OP ongeduldig was en nu zit OP terecht met de gebakken peren dat ze moet betalen.
Er is niets mis met een deadline maar het hebben van een deadline betekent niet dat je als kip zonder kop moet gaan rondrennen zoals OP heeft gedaan.

Jolijn

Natuurlijk heeft dit bedrijf een eerlijke kans gekregen; 9 januari is uitgelegd wat de bedoeling was. TS heeft niet afgewacht tot het bedrijf op 20 januari met een offerte kwam, maar heeft er 2 keer om gevraagd.
Als het bedrijf niet zo vlot met een offerte kon komen ( en dan ook de werkzaamheden niet tijdig kon uitvoeren) had het bedrijf dat kunnen laten weten........ en de oude radiatoren laten zitten.
Andere bedrijven konden de deadline wel halen.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:S heeft niet afgewacht tot het bedrijf op 20 januari met een offerte kwam, maar heeft er 2 keer om gevraagd.
Als je als deadline 20 januari geeft dan moet je niet gaan lopen zeuren en zaniken en gewoon afwachten tot 20 januari voordat je een beslissing neemt.
Als je niet kan wachten,dan moet je niet 20 januari als deadline geven.
Dat andere bedrijven wel eerder gereageerd hebben voor 20 januari zegt helemaal niets,de deadline was 20 januari.
Jolijn schreef: en de oude radiatoren laten zitten.
E
En dan had TS hier komen klagen dat er beloofd was door dit bedrijf dat ze gratis de radiatoren weg zouden halen en dat ze dat niet eens gedaan hebben... :roll:

Jolijn

Ik heb - tot nu toe- niet gelezen dat iedereen tm 20 januari de tijd had een offerte in te leveren.

Irene01

Ongelezen bericht door Irene01 »

Dank voor alle input van iedereen. Een kennis van mij gaat de zaak voorleggen bij nieuwenhuizenbv om dit op te lossen. Indien dat niet gebeurt gaat hij naar de geschillencommissie en geeft hij het uit handen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jolijn schreef:Ik heb - tot nu toe- niet gelezen dat iedereen tm 20 januari de tijd had een offerte in te leveren.
Als de volledige opdracht door een ander bedrijf al voor maandag 20 januari is uitgevoerd, betekent dit mijn inziens dat de opdracht aan dat bedrijf veel eerder is vergeven, mischien zelfs al op 9 januari. Tenslotte heeft dat bedrijf ook tijd nodig gehad om de materialen te bestellen en de werkzaamheden in te plannen en uit te voeren.

TS heeft geen enkele keer geantwoord op de vraag, wanneer ze de opdracht heeft vergeven, maar alleen gezegd dat het werk net voor maandag 20 januari was afgerond.

Vandaar dat ik betwijfel of TS ooit wel de bedoeling heeft gehad om van Nieuwenhuijsen het werk te gunnen.

Blijft overigens dat 350 euro voor het demonteren van 2 radiatoren schofterig veel is, en met 100 euro ook goed betaald zou zijn.

Irene01

Ongelezen bericht door Irene01 »

Uit mijn mail correspondentie blijkt dat op 18 januari ik de opdracht aan de ander heb gegeven. Jammer dat ik mij lijk te moeten verdedigen ipv advies lijk te krijgen!
Al met al, het gaat mij om rechtvaardigheid!!

ruud_a

Irene01 schreef:Uit mijn mail correspondentie blijkt dat op 18 januari ik de opdracht aan de ander heb gegeven. Jammer dat ik mij lijk te moeten verdedigen ipv advies lijk te krijgen!
die rechtvaardigheid krijgt u hier op het forum.
maar u wilt geen rechtvaardigheid, u wilt gewoon gelijk krijgen.

ruud_a

Irene01 schreef:Dank voor alle input van iedereen. Een kennis van mij gaat de zaak voorleggen bij nieuwenhuizenbv om dit op te lossen. Indien dat niet gebeurt gaat hij naar de geschillencommissie en geeft hij het uit handen.
wat is er mis mee om dit zelf te doen?

ik ben er ook niet van overtuigd, dat een geschillencommissie een klacht in behandeling zal nemen van iemand die niets met het geschil te maken heeft.

angel1978

Irene01 schreef:Uit mijn mail correspondentie blijkt dat op 18 januari ik de opdracht aan de ander heb gegeven. Jammer dat ik mij lijk te moeten verdedigen ipv advies lijk te krijgen!
Dus op zaterdag 18 januari geeft u ergens op die dag de opdracht aan een ander.
Die ander komt de volgende dag al op ZONDAG om de werkzaamheden uit te voeren?

Het wordt er niet geloofwaardiger op!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik hoop dat mevrouw alles zeer duidelijk op papier heeft staan en alles wat ze hier beweert kan bewijzen. Dit lijkt gewoon op het zwartmaken van een bedrijf. Mevrouw kan een aanklacht wegens laster en smaad aan de broek krijgen.

Jolijn

angel1978 schreef:

24-uurseconomie,vraag-aanbod: klant wil geïnstalleerd hebben op zondag, installateur wil werken op zondag enzo.

angel1978

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:

24-uurseconomie,vraag-aanbod: klant wil geïnstalleerd hebben op zondag, installateur wil werken op zondag enzo.
Kosten en logistiek enzo?
Spullen moeten besteld worden of op voorraad zijn.
Zondagdiensten zijn meestal niet de goedkoopste dus op de aannemer heeft het zwart gedaan of een veel hogere prijs moeten rekenen.
Dat samen met het al 4x aanpassen van de OP maakt het er simpelweg niet geloofwaardiger op ( let wel, het zou kunnen, maar geloofwaardig is het niet ).

Gesloten