Nog steeds actief: Dakcontrol B.V.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
czebam

Nog steeds actief: Dakcontrol B.V.

Ongelezen bericht door czebam »

In Juli 2024 is er bij mij thuis aangebeld door Dakcontrol B.V. en werd er gevraagd of onze dakgoten gereinigd kunnen worden, de kosten zijn heel laag omdat we de hele buurt tegelijk doen. Op dat moment hadden wij onze goten net laten reinigen, ik had echter wel een overlopende dakgoot, dit konden ze ook voor mij repareren met een speciale coating. Na enige twijfel (ik koop nooit iets aan de deur), toch overgehaald door de vriendelijke mannen die het werk zouden gaan verichten. Naast de dakgoot was er nog een lapje dakbedekking los en dat kon ook gelijk meegenomen worden. Totale kosten: 800 Euro.
Werkzaamheden duurden ongeveer 1 uur. Omdat de coating moest drogen konden we ook niet direct testen of het was opgelost. Prima en akkoord vanuit mij op dat moment. Er werd maar liefst 10 jaar garantie op de werkzaamheden gegeven!

Nou je raad het al, bij de eerste regenbui loopt de goot nog steeds over. Gelukkig hebben we garantie!
Alle telefoonnummers op de website en de factuur zijn niet bereikbaar, op geen moment.

Vervolgens gezocht naar reviews en precies waar ik al een klein beetje bang voor was:
Trustpilot: https://nl.trustpilot.com/review/www.dakcontrol.nl
En ook is het al eerder op dit Forum uitgebreid besproken: aannemers-installateurs-en-glazenwasser ... 41775.html

Ik dacht prima, het zij zo. Domme fout, nooit meer doen.

Nu zie ik vanochtend het factuur nog op mijn bureau liggen en besluit nog wat zoekopdrachten te doen. Blijkbaar opereert dit bedrijf nog onder 10 andere namen, mogelijk op dezelfde manier. Het zat mij niet lekker en ik probeer aangifte te doen. Dit kan niet, omdat het een civiele zaak blijkt. Ik heb immers wel een overeenkomst en er zijn ook werkzaamheden verricht door het bedrijf. Dat ik het niet eens ben met hoe het is opgeleverd, is een ander verhaal.

En dan ineens op basis van puur toeval; vandaag op 7 januari 2025 staan exact dezelfde gasten gewoon weer in de straat om opnieuw dakgoten te reinigen. ik speel het spel even mee en vraag of ze ook de overlopende goot kunnen repareren, uiteraard kunnen ze dat. Ik heb toen gevraagd wie ik kan bellen als het niet is opgelost na reparatie, als het onder de garantie valt. Ze wijzen doodleuk de nummers aan die allemaal onbereikbaar zijn. Uiteindelijk heb ik verteld dat ze al eerder zijn geweest en dat ik zeker niet blij ben met de verrichte werkzaamheden, ze komen terug voor een servicereparatie. Ik wil niet teveel op de zaken vooruitlopen, maar gezien de reviews denk ik niet dat we tot een oplossing gaan komen. Als dat wel het geval is zal ik dat zeker melden.

Hoe kan het nou dat een dergelijk bedrijf al 10 jaar op dezelfde louche wijze handelt? Ja er wordt werk verricht voor een (te) hoge prijs, maar iedereen ziet toch (achteraf) dat dit niet klopt. Wat kan ik nog doen om mensen te waarschuwen?

Moneyman

Re: Nog steeds actief: Dakcontrol B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry hoor, maar hoe zou een coating überhaupt een overlopende dakgoot kunnen fixen? Een coating kan helpen tegen lekkage, overlopen wordt uiteraard verholpen door betere ophanging.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

czebam schreef:
07 jan 2025 13:48
......Hoe kan het nou dat een dergelijk bedrijf al 10 jaar op dezelfde louche wijze handelt? Ja er wordt werk verricht voor een (te) hoge prijs, maar iedereen ziet toch (achteraf) dat dit niet klopt. Wat kan ik nog doen om mensen te waarschuwen?....
Je hebt zelf niet mooier kunnen aangeven hoe het bedrijf al zo lang kan bestaan..... Snap je dat nou zelf niet ?
En dan toch een service afspraak maken, dit soort bedrijven moet je verre van blijven en met geen vinger naar je huis laten wijzen.
En € 800,00 vond je een prima bedrag, echt waar ?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hopelijk niet uit Den Bosch..

Plaats reactie