LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opportunistisch gedrag bij aannemers

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mentaiko

Opportunistisch gedrag bij aannemers

Ongelezen bericht door Mentaiko »

In 6 maanden tijd een aardig (bouw) plan met Klaassen Bouwgroep opsteld. Ging zeer voorspoedig, helaas na de ondertekening van het bouw kontrakt (Dec. 2012) heeft deze iedere mogelijkheid aangenomen om de prijs flink op te drijven en was van enige flexibiliteit geen sprake meer. Na een laatste onderhandelings ronde een half jaar geleden toch maar naar een architect gestap en de hele plannings fase opnieuw gedaan. Dit maal met deskundig advies. In principe van plan om nog met Klaassen te bouwen (ivm het contract) maar de behandeling nu is dreigend te noemen. Zeer teleur gesteld in deze groep.

Begrijp idd dat het mijn eigen fout is. Heb me laten leiden om het contract te tekenen ivm vergunning aanvraag en dacht dat ik alle gegevens voor het laatste fase wel had. Helaas voor de vergunning moesten weer een aantal zaken aangepast worden. Iets wat een mooi voordeel voor de aannemer zou opleveren.

Mijn leer ervaring is om eerst een plan te maken met een Architect. Ondanks dat de kosten aanzienlijk zijn zul je ze zeker uitsparen en daarboven op krijg je een veel beter doordachte woning.
Laatst gewijzigd door Mentaiko op 19 jun 2014 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Re: Opportunistisch gedrag bij aannemers

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gezien de lage marges in de bouw zullen ze proberen elke euro uit je te persen. Maar waarom ga je na het tekenen van het contract nog dingen aanpassen ? Het is algemeen bekend dat ze dan met vorken hun rekeningen schrijven. Dat is niet enkel bij Bouwgroep klaassen. Ik vind dat je je beschuldiging trouwens wat betermoet onderbouwen want dit lijkt op laster.

Gedupeerde2014

Re: Opportunistisch gedrag bij aannemers

Ongelezen bericht door Gedupeerde2014 »

Ik heb getekend op goed vertrouwen voor de ruwbouw van een nieuwbouwwoning bij Bouwbedrijf Niessen? Ook hij kwam met vele meerwerken. En bij minderwerken zijn ze niet thuis. Heb er slapeloze nachten van gehad.
Uiteindelijk een schikking getroffen om de financiële schade te beperken. De gebroeders zijn goede metselaars maar dat kan ook wel in dat tempo. Naast de vele stelfouten die hij heeft gemaakt leest hij geen tekeningen en bestekken.
Tip voor toekomstige bouwers: Alleen een plan is niet voldoende. Belangrijker zijn de voorwaarden. Daarnaast bij aanbesteding alles mee laten nemen en een open begroting vragen. Gaande de bouw problemen meteen melden en niet naar achter schuiven. Op het einde heeft de consument niet veel meer te vertellen en trek je aan het kortste eind. En doe geen zaken met bouwbedrijf Niessen. Dit is geen laster maar mijn mening.

Gesloten