LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Afgelopen week een bijzonder staaltje klantonvriendelijkheid meegemaakt.
In 2006 heb ik een verwarmingsketel laten installeren door Perfectiewarmte. Daarna heb ik een onderhoudscontract afgesloten met Perfectiewarmte. Tot nu toe ging dat prima, totdat in 2010 het onderhoud is overgedragen aan Energiewacht. Ik kreeg een brief van Energiewacht waarin stond dat er binnenkort (zonder datum/tijd) een monteur op de stoep zou staan om onderhoud te plegen aan onze ketel. Om te voorkomen dat we niet thuis zouden zijn hebben we een afspraak gemaakt.

De monteur die langskwam gaf aan dat hij geen onderhoud mocht uitvoeren omdat er geen gaskraan naast de ketel zat en het expansievat te laag zat. Ik heb aangegeven dat ze dat maar met Perfectiewarmte moeten regelen, ik kan er weinig aan doen dat ze andere richtlijnen hebben. Helaas, de aanpassing kost 200 euro en ze gaan dat niet verhalen bij Perfectiewarmte. Daarna heb ik contact opgenomen met Perfectiewarmte om verhaal te halen, ze gaven letterlijk aan dat ik het maar moest uitzoeken met Energiewacht en dat hun er niets meer mee te maken hebben :cry:

Ik heb vandaag een installateur uit de buurt gebeld en uiteraard willen ze graag onderhoud doen voor minder geld en zonder de aanpassingen aan de ketel. Voor mij geen Perfectiewarmte of Energiewacht meer!

Ik ben benieuwd of Energiewacht nog een rekening durft te sturen voor de monteur die bij ons is langsgeweest om te vertellen dat ze geen onderhoud mochten uitvoeren op onze ketel..wordt dan een leuke casus voor de rechtsbijstandverzekering.

arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Zowaar hebben ze een rekening toegestuurd voor een 'serviceabonnement'. We hebben contact met Energiewacht opgenomen en aangegeven dat we geen serviceabonnement willen en ook niet betalen voor een monteur die alleen komt vertellen dat hij geen onderhoud mag uitvoeren. Energiewacht gaat nu intern overleggen en neemt binnenkort contact op. Zoals gezegd wordt dit straks een leuke casus voor onze rechtsbijstandverzekeraar :lol:

arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Op 11 maart de volgende email ontvangen:

Geachte Korevaar

Met excuses voor de late reactie n.a.v. uw klachtmelding.
De melding is opgenomen in ons klachtenbestand onder nummer KL en wordt behandeld door onze teamcoördinator van de afdeling Service Energiewacht Van der H te Spijkenisse, dhr. W. S, te bereiken op nummer: .

Onze monteur heeft u op een incorrecte wijze behandeld door zonder enige vervolgactie bij u te vertrekken. Voor wat betreft de tekortkomingen in de voorschriften voor de aanleg van de ketel heeft hij mogelijk wel gelijk maar hij had de zaak voor moeten leggen aan zijn leidinggever.

Bij bedrijfsovernames worden behoudens de lusten uiteraard ook de lasten overgenomen. Dat kunnen ook zaken zijn zoals bij is geconstateerd. Afhankelijk van de beoordeling zullen wij u geheel of gedeeltelijk tegemoet moeten komen. Dit geldt uiteraard niet voor zaken die anders hadden gekund bij de aanleg van een toestel maar waarvan de verplichting niet in de installatie-voorschriften is opgenomen.

Voor wat betreft uw registratie bij Tros Radar het volgende. Het staat iedere consument vrij om een dergelijke registratie te doen. Echter het is wel van belang dat u zich afvraagt of een dergelijke klacht structureel is, want dergelijke publicaties hebben wel gevolgen voor een organisatie .
Wij kunnen u verzekeren dat uw klacht niet structureel is bij Energiewacht en dat bij het constateren van dergelijke situaties er doorgaans op correcte wijze op wordt geanticipeerd.

Dhr. S is per e-mail verzocht de volgende week contact met u op te nemen.

Met vriendelijke groet

Namens Energiewacht
H.H, kwaliteitsbeheerder

Ik dacht dit gaat goed komen en afgewacht totdat Energiewacht contact ging opnemen.. Het is nu 9 april en nog niets vernomen van Energiewacht :cry:

Wel ontving ik vandaag weer een aanmaning voor het betalen van de factuur :cry:

Ik heb Energiewacht vandaag per email tot dinsdag de tijd gegeven om de factuur te verscheuren, anders draag ik dinsdag de zaak over aan de rechtsbijstandverzekeraar. Ik word moe van Energiewacht :cry:

arthurkorevaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:45

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door arthurkorevaar »

Uiteindelijk is de klacht opgelost. De kwaliteitsmanager van Energiewacht heeft ons gebeld en excuses aangeboden. Ook is de rekening vervallen en zijn we geen klant meer van Energiewacht.

Testpanel
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2010 16:10

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door Testpanel »

Geen onderhoud omdat het expansievat te laag zit.?? Ik doe al 20 jaar onderhoud en service aan gastoestellen en heb al heel wat onzin aan moeten horen en ik kan me hier niets bij voor stellen. Ik zou graag willen weten wat het bezwaar zou kunnen zijn. De plaats van het vat is normaal in de retour ongeveer een halve meter van de ketel.

assen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 19:29

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door assen »

de energiewacht is essent. nuon is feenstra.
nuon heeft heden een aktie met een bandenspanningsmeter, met de bedoeling dat je een service contract voor de ketel bij hun afsluit.Puur informatief heb ik eens gebeld hoe het zit bij feenstra met een af te sluiten servicecontract voor mijn 17 jaar oude ketel.Nou zegt mevrouw aan de andere kant van de lijn, u hebt een oude ketel en in de winter gaan deze kapot, en ook als het warm water slechter wordt gaat de ketel in de winter kapot. Ik kwam in een andere wereld. Zonder blozen zonder te vragen om welk merk ketel het ging. Tuurlijk zegt ze winter, dat jaagt mensen schrik aan.
Zelf ben ik specialist op het gebied van c.v. gestookte verwarmings installaties.
Over de ketel een opmerking.Als een ketel volgens voorschrift van de fabrikant onderhouden wordt blijft het H.R.rendement goed. Los van de leeftijd van de ketel. Leest de onderhouds-instructies van de fabrikant. Wat de monteur betreft die bij u thuis komt , die van de energiewacht hebben geen eigen iniatitief t.a.v uw ketelonderhoud , maar worden beoordeeld op tijds afwikkeling van een klant.Herhaalbezoek (moet de energiewacht monteur binnen 60 werkdagen weer naar deze klant om wat voor reden dan ook dan wordt dit geregistrerd als een herhaalbezoek ,wat negatief is voor zijn beoordeling.) Gevolg is dat energiewacht monteurs onnodig onderdelen vervangen( en niet reparen), om tijdswinst te maken en om een beoordeling op herhaalbezoek te vermijden. Voorbeeld. de schoepen van de rookgasventilator vervuilen,als je dan een toestel hebt met een luchtdrukwachter zal het toestel in storing gaan als de schoepen niet schoon gemaakt worden tijdens de servicebeurt. Storingsmonteur energiewacht komt en vervangt de ventitator, en slaat 2 vliegen in 1 klap.tijdsbesparing, en voorkomt herhalingsbezoek. Want aan het eind van het jaar deelt de energiewacht bonussen uit aan de monteurs die het beste gepresteerd hebben
Energiewacht kent meer bonussen voor monteurs, b.v. als je je niet ziek meldt krijg je met de kerst een flinke bonus, tig vrije dagen worden opgenomen om hiervoor in aanmerking te komen, want de bonus is niet mis. Advies, gaat u maar eens naast de servicemonteur staan, hij heeft een meter bij zich, en vraag, laat mij eens zien wat het rendement van mijn ketel is, en vergelijk dit met de fabrikanten opgave. Is het rendement lager dan kan de oorzaak zijn dat de ketel niet goed schoon gemaakt wordt. Vraag in ieder geval om uitleg van de monteur, u wilt toch niet meer gas verstoken dan nodig

Benjorunner
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2012 09:42

Re: Overname onderhoud Perfectiewarmte door Energiewacht

Ongelezen bericht door Benjorunner »

Herkenbaar, ik heb precies hetzelfde, ook de ketel via perfectiewarmte en vorige keer wist de monteur me ook te vertellen dat er iets anders moest. Ik heb verteld dat het volgens mij gewoon goed is en hij heeft het laten zitten. Vandaag komt er weer iemand dus ik ben benieuwd.

Kreeg trouwens begin dit jaar een factuur en onlangs ivm gepland onderhoud alweer een factuur (voor een hoger bedrag) Er wordt idd gewoon een kaartje in de bus gegooid en verwacht dat je al in een week of zo thuis moet zijn voor dat onderhoud. Je krijgt dus nauwelijks de tijd om te verzetten. Ik heb al verschillende emails naar de energiewacht gestuurd om te vragen hoe het nu allemaal zit, wat kost nu een onderhoudscontract etc. Dat kan tot nu toe niemand me vertellen. Ik hoor ineens ook (terwijl ik het oude 0800 nummer bel) dat de factuur die ik onlangs heb ontvangen (monteur was helemaal niet geweest maar wel factuur in de bus) weer gecrediteerd is. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.

Toen ik eea (krijg nooit antwoord op mijn emails) vandaag weer wilde informeren bij het nieuwe 0800 nummer had ik een dame aan de lijn die alleen maar iets ivm storingen kon doen en dat er niemand bereikbaar was van de financiele afdeling en dat ik maar weer eens terug moest bellen. Ze zat tegen mij te klagen dat de andere afdeling slecht bereikbaar was.....

Al met al vind ik het 3x niets en ga eens kijken hoe ik hier nu van af kom en elders een betere service kan krijgen. Dit vind ik heel slechte voorlichting en slechte dienstverlening. Je zou in deze tijden toch wel verwachten dat een bedrijf zn best doet voor zn klanten. Dat is bij energiewacht ver te zoeken..

Gesloten