LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plotselinge verhoging offerte

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
gjk63

plotselinge verhoging offerte

Ongelezen bericht door gjk63 »

Enkele maanden geleden heb ik besloten mijn huis te laten verbouwen. Ik heb toen een offerte laten opmaken door een erkend bouwbedrijf. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat de verbouwing geen cent meer mocht kosten. Ik ben vervolgens naar een bank gegaan voor de verbouwingshypotheek. Hypotheek is akkoord voor het bedrag van de verbouwing, maar tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen weekend een nieuwe offerte met een verhoging van ± EUR 3.500,00. De verbouwingskosten waren omhoog gegaan en er was een post opgenomen voor de aanpassing van de electriciteit. Het bouwbedrijf was voor de eerste offerte al langs geweest met een electriciën en een loodgieter. Daarna volgde de eerste offerte die ik overigens wel ondertekend heb. Heeft iemand dergelijke ervaringen? Ben ik gebonden aan de eerste contract nu het bouwbedrijf een herziene offerte heeft gestuurd? Kan het bouwbedrijf mij binden aan de eerste offerte met als gevolg dat de electriciteit straks niet is aangepast? Ik zit een beetje met m'n handen in het haar, want al het spaargeld wordt ook al in het huis geïnvesteerd.

Gast

Re: plotselinge verhoging offerte

Ongelezen bericht door Gast »

als de eerste offerte door beide partijen is ondertekend(opdrachtbevestiging)dan is deze bindend,kleine lettertjes??

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

wat is de reden voor aanpassing.
gewijzigde situatie door u? bijv. meer stopcontacten,lichtpunten anderekeuken dan in de eerste offerte.

Jo Hanssen

Ongelezen bericht door Jo Hanssen »

Of heeft u de geldigheidsduur van de offerte laten verlopen? Bij ons is die 60 dagen, en indien de aannemer te maken heeft met stijgende kosten (werkuren of materiaal), dan zal hij ervoor kiezen om een nieuwe offerte te maken en die 60 dagen termijn niet meer te verlegen. Het kan dus ook aan de klant zelf liggen in dit geval.

Gesloten