LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rammelend contract

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Peterempe

Rammelend contract

Ongelezen bericht door Peterempe »

Hallo,
ik heb helaas een contract getekend met de Duitse Bouwers uit Coevorden wat niet volledig is.
Doorgaans komt een contract na mondeling overleg tot stand. Echter zodra je jouw handtekening hebt geplaatst dan is het mondelinge gedeelte teniet gegaan. Volgens mijn contract maakt de bouwbeschrijving deel uit van het contract. Alleen ik heb de bouwbeschrijving nog nooit gezien en dus ook niet geparafeerd.
Uiteraard vloeien hier problemen uit voort. Bij mij al direkt in het begin. Gaandeweg blijkt het contract van het begin tot het eind een discussiestuk te zijn. Onduidelijkheid troef dus. De Duitse Bouwers maakt hier dankbaar grof misbruik van. Ik heb hem daarop schriftelijk medegedeeld dat ik geen vertrouwen meer in hem heb en deelde hem mee dat ik geen gebruik meer wil maken van zijn diensten.
Ik heb mijn betalingen aan hem stopgezet en hem medegeeld dat hij zijn gemaakte kosten, zodra hij dat kan aantonen zal betalen.
Op basis van deze brief heeft hij een beroep gedaan op het retentierecht. Ik heb hierop mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Ik ben hier echter zeer teleurgesteld in. Ik krijg van mijn advocate enkel te horen wat zijn rechten zijn omdat ik het contract getekend heb.
Ik heb uiteraard baat bij opheffing van zijn retentierecht. Ik kan nu niet verder met de bouw. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft of kan iemand mij hier in raden? Ik heb geen enkel vertrouwen in de advocate die mij is toegewezen. Ik hoor graag van u!
Groet Peter

bdi

Re: Rammelend contract

Ongelezen bericht door bdi »

Halloooooo,

Je leest een contract toch voordat je hem tekent en indien incompleet wordt er niet getekend. Snap je de inhoud van het contract niet dan haal je er een professional bij.
Vervolgens zet je de betalingen stop en vertel je de aannemer dat hij mag ophoepelen. Hoe overduidelijker kun je vragen om retentie.

In jouw geval zou ik maar eens een goede advocaat nemen en mij gedegen voor laten lichten en luisteren, in plaats van het beter te weten. Het dan ook gaat je dit geld kosten en ben jij degene die op dit moment stil moeten zitten omdat hij geschoren wordt.

sjoegel

Re: Rammelend contract

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niet handig aangepakt. Een verbouwing met een aannemer zit vol valkuilen en ellende. Het gaat meer fout dan goed. Door een slechte voorbereiding hebt U het uit de hand laten lopen en de rechtsbijstand mag het oplossen. Terecht dat ze daar voor passen.
Ik zou voor eigen rekening een andere advocaat, die rechtsbijstandadvocaten zijn de goedkoopste en slechtste die er rondlopen, in de arm nemen en dan maar procederen.... Wat heeft U op papier behalve het contract ? De laatste die lacht is de advocaat. Degene die huilt bent U. Helaas heb ik geen andere sugestie. U zult het hier mee moeten doen...

Gesloten