LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schuifpui

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
4klavertjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:10

Schuifpui

Ongelezen bericht door 4klavertjes »

Hallo,

Wij zijn ons aan het orineteren op een hefschuifpui van 4 meter breed en 2.40 meter hoog, bestaande uit 4 delen van 1 meter, zodat de opening in het midden komt.

We hebben al een aantal offertes liggen maar wie kan ons vertellen wat het verschil is in merk cq. materiaal?

In de offertes preekt men van een VEKA systeem waarvan de profielen door firma Cre-Doors in elkaar worden gezet.

Klopt het dat VEKA een systeem is of een merk schuifpui?

ALvast bedankt voor de reacties.

vanOost
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009 07:01

Re: Schuifpui

Ongelezen bericht door vanOost »

Heb ook net een hefschuifpui uitgezocht, toevallig met vrijwel dezelfde maten maar dan 2-delig.

Veka is een merk profiel, net zoals Gealan, Rehau,Profel etc.

Wij hebben verschillende offertes aangevraagd en ook een aantal showrooms bezocht.

Het uiterlijk van de profielen verschilt van merk tot merk, dus zoek er eentje uit die je mooi vindt. Wij vonden Gealan en Rehau iets te 'grof' voor een (moderne) nieuwbouwwoning.
Veka en Profel hebben een strakkere uitstraling, waarbij de kwaliteit van Veka ons beter lijkt dan de Profel.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Veka hefschuifpui, was niet de goedkoopste offerte maar o.i. wel de beste prijs/kwaliteit
verhouding.

Het gevoel bij de leverancier speelde bij de keuze ook een grote rol, want de montage is minstens zo belangrijk als de kwaliteit van de pui.

Let bij de offertes ook op wat je krijgt; wij hebben gekozen voor veiligheidsglas aan de binnenzijde en Hr++ buitenzijde, montage op stelkozijn.

Let ook op dat je geen aanbetaling doet, bij de betere offertes hoeft dat zowiezo niet, bij de overigen is dit onderhandelbaar. Mocht men wel een aanbetaling vragen, gewoon naar een ander gaan.

succes met jullie keuze :wink:

4klavertjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:10

Re: Schuifpui

Ongelezen bericht door 4klavertjes »

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt dan?

De ervaring is dat de prijzen nogal uiteen lopen..

Bij ons varieerde de offerts van 6000 tot 8000 allen met dezelfde specificaties, zoals ventilatieroosters op het glas, hr++ glas, afvoer materiaal, boeiboord erboven afwerken.

Betaling na oplevering, dus geen vooruitbetaling.
Was ik toch al niet van plan na alle verhalen hier gelezen te hebben over klachten na oplevering..
Mvrgr.

vanOost
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009 07:01

Re: Schuifpui

Ongelezen bericht door vanOost »

Mij is meerdere aanbieders verteld dat de prijs ook afhankelijk is van de hoeveelheid hak en breekwerk, bereikbaarheid etc.

Dus mijn situatie kan qua prijs nogal verschillen van de uwe.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een offerte van €5400 inclusief montage.

Offertes liepen uiteen van €3800 tot ruim €12000 (!)

En nee die van 12000 had helaas geen gouden handgrepen :wink:

Gesloten