LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Cevaa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2015 22:39

Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door Cevaa00 »

Mijn installateur maakt volgens mij de gelijke fout als in 2014: Hij berekent weer het hoge btw-tarief van 21% bij het cv-onderhoudscontract, terwijl tot 1 juli 2015 het lage btw-tarief geldt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En wat zei hij toen je vroeg waarom hij dat doet?

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJvdZ schreef:En wat zei hij toen je vroeg waarom hij dat doet?
Waarschijnlijk het volgende: registreer je bij het Radar Forum en begin er een topic over :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door prem »

Cevaa00 schreef:Mijn installateur maakt volgens mij de gelijke fout als in 2014: Hij berekent weer het hoge btw-tarief van 21% bij het cv-onderhoudscontract, terwijl tot 1 juli 2015 het lage btw-tarief geldt.
En?

Cevaa00
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2015 22:39

Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door Cevaa00 »

De installateur antwoordt:

Het 6 % BTW tarief is alleen van toepassing op het onderhoud, het onderhoud moet dan verricht zijn voor 1 juli 2015. De belastingdienst en Uneto VNI hebben ons aangegeven, daar het een jaarabonnement betreft 21% te hanteren. Wel kunnen wij bij deze aangeven dat als het onderhoud voor uw ketel voor 1 juli heeft plaatsgevonden u schriftelijk/email het verschil BTW bij ons kunt terug laten storten onder vermelding van datum onderhoud, debiteurnummer en uw IBANnummer. Dit tevens voor mogelijke controle belastingdienst.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tenontechte hoog btw-tarief berekend voor CV-onderhoudsabonn

Ongelezen bericht door prem »

Opgelost dus, wel een raar systeem.

Gesloten