LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] van der zee 80 procent vooruit betalen? kozijnen
van der zee 80 procent vooruit betalen? kozijnen
50 procent vooraf 30 procent als het werk begint en de laatste 20 procent als het klaar is? voor kozijnen te plaatsen,ik weet niet hoor
ik lees overal dat je niet vooraf moet betalen en zeker geen 80 procent,dan heb je nog helemaal niks! niet reeël lijkt mij
ik lees overal dat je niet vooraf moet betalen en zeker geen 80 procent,dan heb je nog helemaal niks! niet reeël lijkt mij
Laatst gewijzigd door IAD op 19 jun 2012 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: van der zee 80 procent vooruit betalen? kozijnen
Ik zou die 50 % vooruit bij opdracht nooit doen, want dat is maanden voor dat we wat gebeurt bij het begin van de montage is toch vroeg genoeg dan beginnen de monteurs en hebben ze de kozijnen bij zich, ligt er ook aan hoe groot de klus is en hoeveel dagen ze bezig zijn.
In een paar maanden kan er een hoop gebeuren en dan kan die 50% zomaar foetsie zijn
In een paar maanden kan er een hoop gebeuren en dan kan die 50% zomaar foetsie zijn
IAD
Ik zou niets vooruit betalen. Het is vreemd dat ik op hun niet al te professionele website niet de garantieregeling kan vinden. Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar als het werkelijk zo is dat die regeling niet op de site staat, dan zou dat voor mij een voldoende reden zijn om daar geen bestelling te plaatsen.
Maxiem.
(overigens zou ik sowieso minstens 5 referentie-adressen vooraf willen hebben)
Ik zou niets vooruit betalen. Het is vreemd dat ik op hun niet al te professionele website niet de garantieregeling kan vinden. Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar als het werkelijk zo is dat die regeling niet op de site staat, dan zou dat voor mij een voldoende reden zijn om daar geen bestelling te plaatsen.
Maxiem.
(overigens zou ik sowieso minstens 5 referentie-adressen vooraf willen hebben)
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 jun 2012 20:05, 3 keer totaal gewijzigd.
30% van bv 10000 is toch 3300 en als het bedrijf omvalt ben je het wel kwijt een beetje bedrijf heeft ook geen geld nodig om zijn materiaal te kopen.
Nooit doen dus
Nooit doen dus
felicitas
Zoals je ziet heb ik mijn voorgaande bericht fors bijgesteld. Bedankt!
Met collegiale groet, Maxiem.
Zoals je ziet heb ik mijn voorgaande bericht fors bijgesteld. Bedankt!
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 jun 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
hoi hoi
heb de leveringsvoorwaarden wel gevonden het staat onder offerte formulier
en dan vanonder kan je het pdf file openen,daar staan de voorwaarden in
kheb het niet doorgenomen denk dat het een standaard formulier is?
ben ook niet meer van plan om mijn kozijnen daar te bestellen
heb de leveringsvoorwaarden wel gevonden het staat onder offerte formulier
en dan vanonder kan je het pdf file openen,daar staan de voorwaarden in
kheb het niet doorgenomen denk dat het een standaard formulier is?
ben ook niet meer van plan om mijn kozijnen daar te bestellen
-
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs heeft u bij ons een offerte aanvraag gedaan voor kunststof kozijnen, waarop wij u een geheel vrijblijvende offerte
hebben toegestuurd. Wij zijn zeer teleurgesteld in uw manier van te werk gaan. Het is helemaal niet nodig geweest om te
rommelen over onze bedrijf op Tros Radar en/of dergelijke site’s.
Wij zijn sinds 1980 in deze sector en vanaf 1998 hebben wij een eigen fabricage, waar tot op heden nog niemand iets
negatiefs over heeft gezegd. U heeft nogal een rare, onterechte opmerking geplaatst op internet, wat wij zeker niet tolereren.
Onze betalingscondities zijn heel duidelijk aangegeven. (zie algemene voorwaarden) Wij vragen van alle klanten een aanbetaling
van 50%, dit is heel normaal in de zakenwereld. 30% vragen wij bij het starten van de montage en de resterende 20% bij
oplevering. (U als opdrachtgever heeft toch ook geen afspraak met God, om op een dag niet tegen een boom aan te rijden?!)
Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld terug vorderen, maar als u het onzerzijds bekijkt, is dit bij een
particulier natuurlijk niet mogelijk… Of u met ons in zee wilt gaan is natuurlijk uw eigen keuze, maar u kunt uw vraagtekens
natuurlijk eerst altijd biij ons neerleggen om gezamenlijk tot een mogelijjke oplossing te komen. Onze website is in onderhoud
en dat staat heel duidelijk, met grote letters aangegeven. Voor meer informatie kan iedereen ons op Facebook, Twitter,
Linkedin ect. vinden. Hier kunt u onze referenties inzien en desgewenst informatie opvragen.
Onze levertijden zijn circa 3 dagen tot 2 weken. Wij zijn geen bedrijf, die u zomaar kan proberen zwart te maken op internet.
Onze firma heeft een waarde van ruim € 3.500.000,- en een voorraad van ongeveer € 500.000,-. (om vergissingen tegen te gaan,
gelieve goed op te letten op de nullen!) Bij deze kunnen wij u mededelen, dat wij geen interesse hebben in uw opdracht en
hebben deze ook niet nodig. Wij raden u aan, om een aanvraag te plaatsen bij een andere leverancier, met de hoop dat u
niet opgelicht zal worden… Veel succes!
Uitleg: De reden dat fabrikanten 50% bij opdracht willen ontvangen, is omdat kozijnwerk maatwerk is. De profielen worden
voor u als opdrachtgever op maat gezaagd en kunnen nooit meer ergens anders worden gebruikt. Zodra er iets gebeurt met
de opdrachtgever, kunnen de profielen en glas zo de afvalbak in. De fabrikant moet alsnog zijn personeel en lasten doorbetalen.
Als u uzelf wilt beschermen, logisch dat de fabrikant dit ook wenst. Tot nu toe zijn wij een zeer serieus bedrijf geweest met
normen en waarden, gelukkig zal dit ook zo blijven.
Wij vertrouwen erop, u hiermee voldoende geïnformeerd te mogen hebben.
Onlangs heeft u bij ons een offerte aanvraag gedaan voor kunststof kozijnen, waarop wij u een geheel vrijblijvende offerte
hebben toegestuurd. Wij zijn zeer teleurgesteld in uw manier van te werk gaan. Het is helemaal niet nodig geweest om te
rommelen over onze bedrijf op Tros Radar en/of dergelijke site’s.
Wij zijn sinds 1980 in deze sector en vanaf 1998 hebben wij een eigen fabricage, waar tot op heden nog niemand iets
negatiefs over heeft gezegd. U heeft nogal een rare, onterechte opmerking geplaatst op internet, wat wij zeker niet tolereren.
Onze betalingscondities zijn heel duidelijk aangegeven. (zie algemene voorwaarden) Wij vragen van alle klanten een aanbetaling
van 50%, dit is heel normaal in de zakenwereld. 30% vragen wij bij het starten van de montage en de resterende 20% bij
oplevering. (U als opdrachtgever heeft toch ook geen afspraak met God, om op een dag niet tegen een boom aan te rijden?!)
Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld terug vorderen, maar als u het onzerzijds bekijkt, is dit bij een
particulier natuurlijk niet mogelijk… Of u met ons in zee wilt gaan is natuurlijk uw eigen keuze, maar u kunt uw vraagtekens
natuurlijk eerst altijd biij ons neerleggen om gezamenlijk tot een mogelijjke oplossing te komen. Onze website is in onderhoud
en dat staat heel duidelijk, met grote letters aangegeven. Voor meer informatie kan iedereen ons op Facebook, Twitter,
Linkedin ect. vinden. Hier kunt u onze referenties inzien en desgewenst informatie opvragen.
Onze levertijden zijn circa 3 dagen tot 2 weken. Wij zijn geen bedrijf, die u zomaar kan proberen zwart te maken op internet.
Onze firma heeft een waarde van ruim € 3.500.000,- en een voorraad van ongeveer € 500.000,-. (om vergissingen tegen te gaan,
gelieve goed op te letten op de nullen!) Bij deze kunnen wij u mededelen, dat wij geen interesse hebben in uw opdracht en
hebben deze ook niet nodig. Wij raden u aan, om een aanvraag te plaatsen bij een andere leverancier, met de hoop dat u
Uitleg: De reden dat fabrikanten 50% bij opdracht willen ontvangen, is omdat kozijnwerk maatwerk is. De profielen worden
voor u als opdrachtgever op maat gezaagd en kunnen nooit meer ergens anders worden gebruikt. Zodra er iets gebeurt met
de opdrachtgever, kunnen de profielen en glas zo de afvalbak in. De fabrikant moet alsnog zijn personeel en lasten doorbetalen.
Als u uzelf wilt beschermen, logisch dat de fabrikant dit ook wenst. Tot nu toe zijn wij een zeer serieus bedrijf geweest met
normen en waarden, gelukkig zal dit ook zo blijven.
Wij vertrouwen erop, u hiermee voldoende geïnformeerd te mogen hebben.
Kijk. Zo zouden eigenlijk meer bedrijven moeten reageren...Bij deze kunnen wij u mededelen, dat wij geen interesse hebben in uw opdracht en
Het lijkt inmidels een sport om zoveel mogelijk bedrijven door het slijk te halen.. Het staat natuurlijk iedere consument vrij om geen aanbetaling te willen doen, maar dan meld je dat en/of gaat daarover met het bedrijf in discussie. Kom je er niet uit, dan ga je naar een ander.
Maar om zonder meer ( met naam en toenaam ) zoiets op een forum te plempen slaat nergens op ( maar lijkt wel normaal te worden ). Zou me niets verbazen dat bedrijven nog een keer de handen ineen slaan en standaard op deze manier gaan reageren. En dat niet alleen, maar ook de namen doorgeven aan collega's ( concurrenten ) zodat deze in vervolg ook de klanten weigeren en niet eens de moeite nemen een offerte uit te brengen.
Consumentenbescherming ben ik geheel voor, maar als ik een bedrijf zou zijn, hoef ik dit soort klanten ook niet !
[quote="Van der Zee B.V."]Geachte heer/mevrouw,
Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld terug vorderen
quote]
Ja je kan kan het terug vorderen maar of je het krijgt is een tweede. Er lopen niet voor niks zoveel gedupeerden op deze aardkloot rond.
Zeg je dat tegen iedere klant voordat er 50% is aanbetaald om ze over de streep te trekken.
Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld terug vorderen
quote]
Ja je kan kan het terug vorderen maar of je het krijgt is een tweede. Er lopen niet voor niks zoveel gedupeerden op deze aardkloot rond.
Zeg je dat tegen iedere klant voordat er 50% is aanbetaald om ze over de streep te trekken.
Spuiter
(de volgorde bij een faillissement)
Eerst komt de belastingen, dan komen de banken, dan komen de grote zakelijke schuldeisers en dan komen (als er vrijwel altijd niets meer te halen valt) de particuliere klanten. De voorlichting geeft dus wel aan, dat er bij dit bedrijf wat dit betreft een grondig gebrek aan kennis is.
Maxiem.
(de volgorde bij een faillissement)
Eerst komt de belastingen, dan komen de banken, dan komen de grote zakelijke schuldeisers en dan komen (als er vrijwel altijd niets meer te halen valt) de particuliere klanten. De voorlichting geeft dus wel aan, dat er bij dit bedrijf wat dit betreft een grondig gebrek aan kennis is.
Maxiem.
Een bedrijf kan ook bij een faillissement van een burger terug vorderen. Beide partijen staan bij een faillissement zo laag op de ladder dat ze doorgaans niet krijgen.Van der Zee B.V. schreef:Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld terug vorderen, maar als u het onzerzijds bekijkt, is dit bij een particulier natuurlijk niet mogelijk…
Ik vind vijftig procent overigens wel vrij fors. Immers zit het op de grens van wat wettelijk is toegestaan. Mogelijk zelfs iets er overheen.
Hoezo er overheen ? Is die grens dan lager dan 50% ?Ik vind vijftig procent overigens wel vrij fors. Immers zit het op de grens van wat wettelijk is toegestaan. Mogelijk zelfs iets er overheen.
Dit zegt iemand zonder enige juridische kennis ?De voorlichting geeft dus wel aan, dat er bij dit bedrijf wat dit betreft een grondig gebrek aan kennis is.
Volgens mij zegt het bedrijf precies datgene dat klopt.. Namelijk dat je het kan terugvorderen.
-
Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld of kozijnen terug vorderen ( als u wel een betaal bewijs heb!). Uw opdracht wordt door een curator verder afgemaakt en opgeleverd.U betaald volgens afspraak hoe eerder gemaakt opleveringstermijn aan de curator.
Letop!
Bij een eventuele faillissement van een bedrijf, lopende zaken worden door een curator afgehandeld...
Letop!
Bij een eventuele faillissement van een bedrijf, lopende zaken worden door een curator afgehandeld...
De crux zit hem in de details. Het bedrijf vraag 50% bij het afsluiten van de overeenkomst, 30% bij montage en 20% bij oplevering. Het zou kunnen zijn dat het bedrijf de kozijnen achterhoud en mee neemt als men gaat monteren. Dan is er feitelijk 80% vooruitbetaald voordat de goederen afgeleverd worden. Immers de kozijnen worden dan tijdens de montage geleverd.angel1978 schreef:Hoezo er overheen ?
Dit standpunt heeft u al aangegeven. Het antwoord van de leden hier was heel terecht dat je als koper achter aan in de rij sta. Je mag blij zal als je een gedeelte terug krijgt.Van der Zee B.V. schreef:Bij een eventuele faillissement kunt u bij een bedrijf altijd uw geld of kozijnen terug vorderen ( als u wel een betaal bewijs heb!).
Dat is geen zekerheid. Een curator kan er namelijk ook voor kiezen om de overeenkomst niet uit te voeren.Van der Zee B.V. schreef:Uw opdracht wordt door een curator verder afgemaakt en opgeleverd.
mensen staan vrij om wel of niet zaken met een bedrijf te doen en of ze wel willen aanbetalen of niet.
maar met een faillissement is het geld normaliter weg, eerst komt de curator die zijn geld er uit haalt, dan komen de preferente crediteuren zoals de belastingdienst en bedrijfsverenigingen en dan komt de rest pas en dan is het geld wel op, want als iedereen zijn geld terug krijgt dan is er dus geld en waarom dan failliet??
maar zover is het helemaal niet en het is ook niet leuk om nu een zwarte piet toegespeeld te krijgen want u bepaalt zelf uw voorwaarden en dat kan een klant accepteren of niet, dat u 50 % aanbetaald wilt hebben maakt u nog geen slecht bedrijf.
maar bij faillissement is het geld wel weg, maar u kunt natuurlijk als u het zo zeker bent dat het allemaal terug te vorderen is dat u zelf bv privé garant staat dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
maar met een faillissement is het geld normaliter weg, eerst komt de curator die zijn geld er uit haalt, dan komen de preferente crediteuren zoals de belastingdienst en bedrijfsverenigingen en dan komt de rest pas en dan is het geld wel op, want als iedereen zijn geld terug krijgt dan is er dus geld en waarom dan failliet??
maar zover is het helemaal niet en het is ook niet leuk om nu een zwarte piet toegespeeld te krijgen want u bepaalt zelf uw voorwaarden en dat kan een klant accepteren of niet, dat u 50 % aanbetaald wilt hebben maakt u nog geen slecht bedrijf.
maar bij faillissement is het geld wel weg, maar u kunt natuurlijk als u het zo zeker bent dat het allemaal terug te vorderen is dat u zelf bv privé garant staat dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Dat lijkt me ook.. Ik denk dat de meeste bedrijven daar ook geen enkele moeite mee hebben.. Ze dan achteraf zonder reden zwart maken is een heel andere zaak en allesbehalve fatsoenlijk.mensen staan vrij om wel of niet zaken met een bedrijf te doen en of ze wel willen aanbetalen of niet.
Lijkt me niet. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat als de monteurs komen met de kozijnen en er gaat gemonteerd worden, dat dan de volgende 30% afgerekend wordt. De kozijnen zijn dan reeds geleverd ( en dienen alleen nog gemonteerd te worden ). De klant hoeft dan ook niet meer bang te zijn dat de kozijnen niet meer zullen komen ( ook niet als het bedrijf failliet gaat ), ze zijn immers afgeleverd.De crux zit hem in de details. Het bedrijf vraag 50% bij het afsluiten van de overeenkomst, 30% bij montage en 20% bij oplevering. Het zou kunnen zijn dat het bedrijf de kozijnen achterhoud en mee neemt als men gaat monteren. Dan is er feitelijk 80% vooruitbetaald voordat de goederen afgeleverd worden.
De laatste 20% wordt achtergehouden als ruilmiddel voor een fatsoenlijke montage. Pas bij 100% tevreden wordt dan de laatste 20% voldaan.
Lijkt me een meer dan fatsoenlijke deal, die van beide kanten voor enige zekerheid kan zorgen.
@@@
Een beetje stevig bedrijf levert en monteert de kozijnen zonder betaling vooraf en als alles naar wens is, wordt pas daarna de rekening gepresenteerd en betaald!!!
Maxiem.
Een beetje stevig bedrijf levert en monteert de kozijnen zonder betaling vooraf en als alles naar wens is, wordt pas daarna de rekening gepresenteerd en betaald!!!
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 jun 2012 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ga je er vanuit dat er contant betaald word. Het kan ook dat het bedrijf niet eens uitrukt voor de 30% is overgeboekt is.angel1978 schreef:Het lijkt me niet meer dan redelijk dat als de monteurs komen met de kozijnen en er gaat gemonteerd worden, dat dan de volgende 30% afgerekend wordt.
Ik deel dit niet met je. Wanneer de koper failliet dan kan de verkoper de kozijnen aan een ander verkopen. Wanneer de verkoper failliet gaat dan is de koper 50% van het aankoopbedrag kwijt.angel1978 schreef:Lijkt me een meer dan fatsoenlijke deal, die van beide kanten voor enige zekerheid kan zorgen.
Het staat de rechter altijd vrij om te oordelen dat 50% vooruitbetalen hier onredelijk bezwarend is. Een voorwaarde is onredelijk bezwarend wanneer, "in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort."
Bij CBW hoef je maar 25% aan te betalen en krijg je de garantie dat als de zaak failliet gaat een andere ondernemer de verplichtingen overneemt. Als dat hier niet mogelijk is kan de verkoper ook altijd een sterke partij opzoeken die het geld van TS ontvangt en pas betaald op het moment dat de verkoper de kozijnen heeft geleverd. Hierdoor worden de gevolgen van een faillissement kleiner.
Zoals gewoonlijk klets je weer eens volledig uit je nek, maar dat zijn de meesten hier inmiddels wel gewend.. Tijd om terug te keren uit de tijd voor de 2e wereldoorlog en even op aarde terug te keren.. Is je groentetuintje niet aan een beurtje toe ?MAXIEM schreef:angel1978
Onzin. Een beetje bedrijf levert en monteert de kozijnen en als alles naar wens is, dan wordt pas de rekening gepresenteerd en betaald!!!
In welke tijd leef je alfatrion ?Dan ga je er vanuit dat er contant betaald word. Het kan ook dat het bedrijf niet eens uitrukt voor de 30% is overgeboekt is.
Tegenwoordig is het heel normaal om met een mobiele pinterminal langs te komen zodat je kan afrekenen als de kozijnen in je tuin liggen, te wachten om gemonteerd te worden.. Ook heb je met mobiel bankieren de mogelijkheid om het op dat moment over te boeken en dit even aan de monteur te laten zien, zodat zij aan de slag kunnen.. We leven echt niet meer in 1980.. beetje met de tijd meegaan.
Aangezien hier nergens iets over gemeld wordt, door zowel de TS als het bedrijf, lijkt me dit nu niet de plek voor speculeren.. De TS heeft geen idee, daar zij dit nooit gevraagd hebben.. Laten we van de feiten uitgaan.Het kan ook dat het bedrijf niet eens uitrukt voor de 30% is overgeboekt is.
Wat een kul. Kozijnen worden op maat gemaakt. Tenzij je aan projectbouw doet, de buurman precies hetzelfde huis neerzet EN nog geen kozijnen heeft, kun je die dingen in de kliko donderen.. Ze zijn NIETS meer waard..Ik deel dit niet met je. Wanneer de koper failliet dan kan de verkoper de kozijnen aan een ander verkopen.
Als de verkoper ze dus niet aan de koper kwijt kan, dan is deze dus de hele investering aan kozijnen gewoon kwijt..
Ik wil je vragen om me op respectvol met me te communiceren. Het zou toch mogelijk moeten zijn om onderling argumenten uit te wisselen zonder dat de een de ander verwijt in het stenen tijd perk te leven.angel1978 schreef:In welke tijd leef je alfatrion ?
Het bestaat maar ik kan uit eigen ervaring aangegeven dat dit zeker niet standaard is. Afgezien daarvan maakt het voor mijn punt niet uit.angel1978 schreef:Tegenwoordig is het heel normaal om met een mobiele pinterminal langs te komen
Ik speculeer niet maar wijs je op een reële mogelijkheid. Ik schreef aanvankelijke dan ook men mogelijk over de grens heen ging.angel1978 schreef:Aangezien hier nergens iets over gemeld wordt, door zowel de TS als het bedrijf, lijkt me dit nu niet de plek voor speculeren..
Ze kunnen voor een kleiner raam hersneden worden. Feit is de verkoper heeft bij een faillissement van de koper iets in handen heeft en dus voor een deel niet in de rij hoeft te gaan staan.angel1978 schreef:Kozijnen worden op maat gemaakt.
Ik merk overigens op dat je niet in gaat op de door mij genoemde oplossingen. Als je de koper kan garanderen dat hij zijn geld niet kwijt is bij een faillissement is dan wordt het minder bezwaarlijk om het bedrag vooruit te betalen.