LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Variant kozijnen.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Middennoord
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 20:05

Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door Middennoord »

In november 2012 zijn er bij mij en mijn buren nieuwe kozijnen geplaatst. Voor en achter bij drie appartementen. Bij het opvragen van diverse offertes had 'Variant kozijnen' het beste verhaal en zijn waren ook de goedkoopste. Nadat wij met hen in zee waren gegaan en er ingemeten was werd er gezegd dat het een week of vijf zou duren eer ze zouden beginnen. Daar begon het gesodemieter. Het werd drie weken later. Op zich is dat geen probleem maar de communicatie was bar slecht. Op telefoontjes, whatsapp-jes en mailtjes naar Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] werd slecht, mondjesmaat en zelfs niet gereageerd.
Eindelijk een datum geprikt en een week verlof genomen. Die maandag zouden de werklui om 10:00 uur komen. Niet dus, sterker nog er werd afgemeld. Er werd niet eens gebeld met tekst en uitleg maar het werd afgedaan met een sms'je, schandalig. Het werd dus een week later.

Werklui zouden op die dag om 09:00 uur op de stoep staan. Om 10:00 waren ze er nog niet en ik had het idee dat ik belazerd werd. Om 10:15 kwamen ze eindelijk aankakken. Ze zouden op de bovenste verdieping beginnen maar dat werd de benedenwoning omdat ze de kozijnen voor boven nog niet hadden. Op dinsdag stond er een vrachtwagen voor de deur met de rest van de kozijnen en de werklui wisten niet waar ze de kozijnen kwijt moesten. Ik heb alles bij mij binnen laten zetten.
De werklui kwamen en gingen wanneer ze wilde.

Ik ben wel tevreden over de kozijnen zelf, deze zijn van kömmerling.

Toen er betaald moest worden was dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] er natuurlijk als de kippen bij om te ontvangen. Wij wilde pas betalen als alles in orde was. Hij probeerde op onze gevoelens in te spelen door te zeggen dat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] darmkanker heeft en in het ziekenhuis ligt. Daar trappen wij niet in want nog geen week later stond [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] op de stoep.

Na een hoop geharrewar was de klus klaar. Nu 15 maanden verder blijkt er bij de buren een lekkage te zijn en wij willen ons dus beroepen op de garantie.
Wat blijkt? Variant kozijnen is van de aardbodem verdwenen. De telefoonnummers van dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zijn buiten bedrijf net als het vaste nummer. Het nummer van dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] werkt nog wel, voicemail ingesproken maar daar wordt niet op gereageerd en de website ligt eruit.

Heeft iemand informatie over dit bedrijf? Zijn ze failliet? Waar kan ik met de garantie naar toe?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jul 2014 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door eleven »

Nu 15 maanden verder blijkt er bij de buren een lekkage te zijn en wij willen ons dus beroepen op de garantie.
Zo te zien, is het bedrijf met de noorderzon vertrokken.
Is die lekkage zelf bij de kozijnen, kan je misschien een beroep op Kömmerling doen.
Een montagefout herstellen, is met dit bedrijf niet meer mogelijk, dus een alternatief zoeken.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

Een vraagje...waarom wilt u zich beroepen op garantie terwijl de lekkage bij de buren is?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door madfred »

prem schreef:Een vraagje...waarom wilt u zich beroepen op garantie terwijl de lekkage bij de buren is?
Waarschijnlijk omdat alle kozijnen in één koop zijn aangeschaft.

weegschaal74
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 15:02

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door weegschaal74 »

Zuur dat het zo gelopen is.
Ik ben zelf ook naar kozijnen aan het kijken en ik vroeg me af of u een voorschot heeft betaald? (dit ook al referentie voor mezelf)
Zodra ik uit alle offertes ben zal ik mijn bevindingen ook 'ns hier op het forum delen.
Succes en sterkte!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door kokka »

Zolang mensen alleen maar kijken naar de goedkoopste aanbieder, blijf je dit soort ellende houden.
Je kan beter wat meer betalen en in zee gaan met een betrouwbare, gevestigde aannemer.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

Ben ik wel met je eens. Vooral wat betreft producten die jaren mee moeten gaan, kozijnen, haarden, meubelen en zelfs schoenen....goedkoop is vaak duurkoop.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door kokka »

Zeker in deze tak is de concurentie moordend, de aanbieders die te duur zijn redden het sowieso niet, dus te goedkoop stinkt. De enige manier om structureel onder de markt te zitten met een vergelijkbaar product is inleveren op andere zaken. Slecht geplaatst, geen garantie of zelfs helemaal niet eens leveren.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door aarie25 »

weegschaal74 schreef:Zuur dat het zo gelopen is.
Ik ben zelf ook naar kozijnen aan het kijken en ik vroeg me af of u een voorschot heeft betaald? (dit ook al referentie voor mezelf)
Zodra ik uit alle offertes ben zal ik mijn bevindingen ook 'ns hier op het forum delen.
Succes en sterkte!

ik heb bij mijn kozijnen, 75% op de dag van montage moeten betalen en 25% binnen 8 dagen na montage.
ik ben van mening dat, als je van te voren flink moet aan betalen er iets niet klopt.
een gezond bedrijf moet de kozijnen zelf binnen 30 dagen betalen, dus kan dat zat na het monteren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

aarie25 schreef:
weegschaal74 schreef:Zuur dat het zo gelopen is.
Ik ben zelf ook naar kozijnen aan het kijken en ik vroeg me af of u een voorschot heeft betaald? (dit ook al referentie voor mezelf)
Zodra ik uit alle offertes ben zal ik mijn bevindingen ook 'ns hier op het forum delen.
Succes en sterkte!

ik heb bij mijn kozijnen, 75% op de dag van montage moeten betalen en 25% binnen 8 dagen na montage.
ik ben van mening dat, als je van te voren flink moet aan betalen er iets niet klopt.
een gezond bedrijf moet de kozijnen zelf binnen 30 dagen betalen, dus kan dat zat na het monteren.
Dat heb je toch mis hoor als het import betreft ...in Europa is de gang van zaken b2b, eerst dokken dan ontvangen. Zoals jij hebt moeten betalen is ok. Ik hanteer echter 25% bij order, de rest bij ontvangst en de montage na werken.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door aarie25 »

de kozijnen van mij komen uit duitsland, is dus ook import.
maar ik zelf ga geen aanbetalingen doen, zeker niet bij kozijnen, een bedrijf kan altijd over de kop gaan, en dan ben je je geld kwijt :D
maar dat moet iedereen voor zich weten.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

aarie25 schreef:de kozijnen van mij komen uit duitsland, is dus ook import.
maar ik zelf ga geen aanbetalingen doen, zeker niet bij kozijnen, een bedrijf kan altijd over de kop gaan, en dan ben je je geld kwijt :D
maar dat moet iedereen voor zich weten.
Ben je een bedrijf?

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door aarie25 »

nee hoor, gewoon een consument die voorzichtig is :D

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

B2b betekent handel tussen bedrijven, daar had ik het over.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door 53078 »

Ik denk niet dat er een echte aannemer is die zonder voorschot aan het werk gaat. Ik kan me ook niet indenken dat zo'n kozijnenfabriekje maar gewoon helemaal voor nop werkt en vrede heeft met een achterafbetaling. ALS die betaling er dan ook komt. Zeurende klanten genoeg die graag een bedrag gebruiken om maar hun gelijk te (willen) krijgen..

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

Zo is het 53078. Achteraf betalen is achterhaald. Bij ons is het...spullen in huis, alles betalen eventueel zonder montage, zo'n 5 %.
Bij klagen:
Nieuwe auto? Ook eerst betalen dan de sleutel.
Naar de film? Eerst betalen dan zien.
Vakantie. Boeken? Eerstbetalen dan zien.

Anders kun je als bedrijf constant naar de rechtbank je centen eisen. Breek me de b.. Niet open over de NL consument.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53078 schreef:Ik denk niet dat er een echte aannemer is die zonder voorschot aan het werk gaat. Ik kan me ook niet indenken dat zo'n kozijnenfabriekje maar gewoon helemaal voor nop werkt en vrede heeft met een achterafbetaling. ALS die betaling er dan ook komt. Zeurende klanten genoeg die graag een bedrag gebruiken om maar hun gelijk te (willen) krijgen..

Ken er anders diverse.

Waaronder een aannemer welke 2 flinke verbouwingen hebben gedaan bij mij. Geheel niks, nada noppes als aanbetaling.

Een grote verbouwing ( 35K ) een gedeelte betaling met wat af is, laatste termijn betaling na oplevering.
Een kleinere verbouwing ( 12K), betaald toen af en opgeleverd was.

Niet iedere aannemer zal dit kunnen voorschieten. Maar deze aannemer heeft 30 dagen betalingstermijn bij zijn leveranciers, de klant dient binnen 14 dagen te betalen dus geen overlap.

Daarbij kwam het op mij over dat deze aannemer wel van te voren kijkt of er geen "wanbetalers" te verwachten zijn. Je sluit gewoon een contract af.

Genoeg cowboys in aannemersland welke halfbakken werk afleveren of met de noorderzon vertrekken.

Als ik alles moet aanbetalen dan ga ik niet in zee met die aannemer.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Zo is het 53078. Achteraf betalen is achterhaald. Bij ons is het...spullen in huis, alles betalen eventueel zonder montage, zo'n 5 %.
Bij klagen:
Nieuwe auto? Ook eerst betalen dan de sleutel.
Naar de film? Eerst betalen dan zien.
Vakantie. Boeken? Eerstbetalen dan zien.

Anders kun je als bedrijf constant naar de rechtbank je centen eisen. Breek me de b.. Niet open over de NL consument.

Nou zo is het bij mij althans dus niet. Achteraf betalen is momenteel meer vertrouwend wekkend dan alles vooraf. Ik zal in ieder geval geen gebruik maken van een aannemer waarbij alles van te voren moet worden betaald.....dat is pas achterhaald.

Diverse aannemers hetzelfde laken een pak he. Gebeurt van 2 kanten dus ook de klant kan constant naar de rechtbank.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door prem »

Het is natuurlijk kiezen of delen van beide kanten. Je stelt je voorwaarden en de klant accepteert ze of niet.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Variant kozijnen.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Het is natuurlijk kiezen of delen van beide kanten. Je stelt je voorwaarden en de klant accepteert ze of niet.

Uiteraard, maar jij stelt dat achteraf betalen achterhaald is, zo te lezen vanuit bedrijfsoogpunt terwijl ikzelf op dit consumentenforum als consument dit niet achterhaald vindt en speciaal voor die specifieke aannemer hebt gekozen.

Als klant kan ik ook voorwaarden stellen.

Gesloten