LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verstopte Afvoer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
René01

Verstopte Afvoer

Ongelezen bericht door René01 »

Zo'n 5 jaar geleden heb ik een nieuwbouwappartement gekocht, al geruime tijd heb ik last van "geborrel" in verschillende afvoerputjes in de badkamer en keuken. Meer bewoners van het complex hebben hier last van en zelfs last van verstoppingen, ik nu (pas na 5 jaar) ook. Na ontstoppen komt er zelfs zand uit de afvoer! Omdat we denken dat de fout bij de installatie van de afvoer ligt, hebben we de aannemer benaderd, deze geeft echter geen centimeter mee. Volgens mij is de woning niet onder GIW garantie gebouwd. Mocht het een fout zijn in de installatie tijdens de bouw, die wij niet eerder hadden kunnen ontdekken, is de aannemer dan alsnog aansprakelijk?

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een antwoord op?

Bij voorbaat dank.

vincy

Re: Verstopte Afvoer

Ongelezen bericht door vincy »

Hallo,

Hoe is het afgelopen met deze zaak en de GIW nu SKW verzekering. De wet vereist dat de aannemer de bouw voor tien jaar verzekert.

Chocomelk

Re: Verstopte Afvoer

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vincy schreef:Hallo,

Hoe is het afgelopen met deze zaak en de GIW nu SKW verzekering. De wet vereist dat de aannemer de bouw voor tien jaar verzekert.
U reageert op een bericht van meer dan anderhalf jaar geleden ! :shock:

Gesloten